2017-01-30, 08:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vad är det som får dig att tro att avlidna personer kan veta allt som kommer att inträffa i framtiden? Det kan ju finnas oförutsedda orsaker till att hon blev av med huset.

Ingenting får mig att tro det - eller att döda lever vidare som spöken eller andar - eller att medium kan tala med dem.

Men Anu påstod det. Så antingen ljög Anu eller så ljög spöket om att han vakade över dem och att allt skulle ordna sig med ekonomin och huset.

Edit: brukar spöken ljuga??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-01-30 kl. 08:20.
Citera
2017-01-30, 09:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingenting får mig att tro det - eller att döda lever vidare som spöken eller andar - eller att medium kan tala med dem.

Men Anu påstod det. Så antingen ljög Anu eller så ljög spöket om att han vakade över dem och att allt skulle ordna sig med ekonomin och huset.

Edit: brukar spöken ljuga??
Det kan ju vara så att den avlidne mannen inte ville oroa kvinnan?
Citera
2017-01-30, 10:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det kan ju vara så att den avlidne mannen inte ville oroa kvinnan?

Så spöken brukar ljuga alltså?
Känns det inte - åtminstone lite lite grann - som om du efterkonstruerar hysteriskt?
Citera
2017-01-30, 11:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så spöken brukar ljuga alltså?
Känns det inte - åtminstone lite lite grann - som om du efterkonstruerar hysteriskt?
De ljuger naturligtvis inte, de vill hjälpa oss så gott de kan. Jag känner inte till historien bakom det här fallet och varför hon blev av med huset.
Citera
2017-01-30, 11:51
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att avlidna personer kan veta allt som kommer att inträffa i framtiden? Det kan ju finnas oförutsedda orsaker till att hon blev av med huset.
Precis! Och i det långa loppet kommer allt säkerligen att ordna sig. Michelle skriver ju själv att huset var fullt av dolda fel, så uppenbarligen hade hennes man rätt.
Citera
2017-01-30, 15:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Precis! Och i det långa loppet kommer allt säkerligen att ordna sig. Michelle skriver ju själv att huset var fullt av dolda fel, så uppenbarligen hade hennes man rätt.

Vad hade han rätt i? Han lovade att vara med och se till att allt skulle ordna sig med huset...

Varför försöker du ljuga för dig själv och alla andra och påstå att han skulle haft rätt när det är så övertydligt att det inte ordnade sig alls utan att hon istället - som hon skriver - har förlorat "sitt älskade Törnbergsslott" och blivit "en bitter människa"?

https://m.facebook.com/arbogakommun/...90854087624102

Tro på spöken om ni vill, men ljug inte - framförallt inte för er själva, det blir så dumt då...
Citera
2017-02-01, 01:05
Medlem
Situationss avatar
Råkade fastna några minuter framför det här programmet häromdagen, och fan vad svårt jag har för den typen av charlatantrams. Det är inte för inte man kommer att tänka på South Parks drift med TV-serier om paranormala fenomen: "Ghost Hunters - it's the gayest show in the fucking world!"
Citera
2017-02-07, 15:51
Medlem
enfindams avatar
Jag såg avsnittet med Christina Lindberg idag. Det var gripande när hon fick se sin pappa stå på en båt och vinka till henne Det händer saker när Terry Evans är med.
Citera
2017-02-09, 14:01
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Jag såg avsnittet med Christina Lindberg idag. Det var gripande när hon fick se sin pappa stå på en båt och vinka till henne Det händer saker när Terry Evans är med.
Håller med! Han är grymt bra. Jag gillar även den holländske snubben som talar med sina änglar. Har glömt hans namn.
Citera
2017-02-09, 17:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Håller med! Han är grymt bra. Jag gillar även den holländske snubben som talar med sina änglar. Har glömt hans namn.
Han heter Birkan Tore.
Citera
2017-02-24, 17:37
Medlem
Intressant avsnitt denna gång med mediumet Camilla som fick fram ett 1600-tals spöke som fanns dokumenterad som präst i området och hade haft minst sagt ett innehållsrikt liv. Camilla reagerade också rätt så starkt på ett rum där tydligen en tonåring som var lite mer dragen åt det mörka bodde. Några äldre släktingar kom också fram som spöken och som beskyddare av familjen.
Citera
2017-02-24, 18:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Intressant avsnitt denna gång med mediumet Camilla som fick fram ett 1600-tals spöke som fanns dokumenterad som präst i området och hade haft minst sagt ett innehållsrikt liv. Camilla reagerade också rätt så starkt på ett rum där tydligen en tonåring som var lite mer dragen åt det mörka bodde. Några äldre släktingar kom också fram som spöken och som beskyddare av familjen.

Ja herregud vad märkligt - eller inte, eftersom det är typ något av det första man hittar på nätet om man börjar leta gamla historier i området...

http://wadbring.com/historia/undersidor/elaus.htm
https://books.google.se/books/about/...AJ&redir_esc=y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in