2014-02-13, 20:38
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om jag skulle dö imorgon så skulle det vara oerhört sorgligt. Om någon skulle vilja ta kontakt med mig via Evans så skulle jag faktiskt inte ha haft något emot det. Uppfattar honom som trovärdig och serös, dessutom har han humor.

Jag kan framföra dina meddelande efter du dött. Jag har just set ljuset och kan samtala med andar nu. Som vanligt, kan du inte bevisa att jag inte kan det så talar jag sanning.

Du gillar att dricka och prata om dina trosor (som ande, personlighet ändras tydligen när man dör).
Citera
2014-02-13, 20:39
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Om jag skulle dö imorgon så skulle det vara oerhört sorgligt. Om någon skulle vilja ta kontakt med mig via Evans så skulle jag faktiskt inte ha haft något emot det. Uppfattar honom som trovärdig och serös, dessutom har han humor.

Du uppskattar alltså fjärt och kalsonghumor?

Smaken är som baken antar jag......
Citera
2014-02-13, 20:44
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

När du säger att han har humor blir jag lite nyfiken....

Är det han eller de döda som har humor? Jag menar - antingen förmedlar han kalsongskämt från döingarna eller också är det han som hittar på dem. Så långt kan vi väl vara överens? Men om det är han som har humor ( som du påstår ) då kan det ju inte vara anden själv som vitsar till det?

Jag fattar inte hur ni spöktroende är funtade när ni ständigt hyllar Terry för hans humor....inser ni inte det paradoxala i att ge honom credit för ett skämt som påstås komma från andra sidan graven??
Citera
2014-02-13, 20:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Du uppskattar alltså fjärt och kalsonghumor?

Smaken är som baken antar jag......
Varför är det så förskräckligt att Evans bjuder på sig själv och kryddar föreställningarna med lite engelsk humor? Det skulle bli oerhört tråkiga sammankomster annars.
Citera
2014-02-13, 20:49
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Varför är det så förskräckligt att Evans bjuder på sig själv och kryddar föreställningarna med lite engelsk humor? Det skulle bli oerhört tråkiga sammankomster annars.

Du erkänner alltså att andarnas skämt egentligen skapas av honom. Bra - alltid något! Vad mer fabriceras av Terry?
Citera
2014-02-13, 20:50
Medlem
Muertosans avatar
Citat:

Kryddar? Han ska ju förmedla saker som anhöriga säger. Står han och förvränger och lägger till?
Citera
2014-02-13, 20:56
Medlem
Bandoliers avatar
Nu målade enfindam in sig i ett hörn.... Att skriva om hur Terry kryddar samt lägger till skämt var nog inte det klokaste i den här debatten....
Citera
2014-02-13, 20:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Du erkänner alltså att andarnas skämt egentligen skapas av honom. Bra - alltid något! Vad mer fabriceras av Terry?
Jag har aldrig påstått att Terry skulle hitta på skämt och påstå att dom kom från andrarna, det skulle ju vara förskräckligt om det vore på det viset. Däremot så färgas naturligtvis andekontakten av mediumet, konstigt vore det väl annars?
Citera
2014-02-13, 21:01
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Terry skulle hitta på skämt och påstå att dom kom från andrarna, det skulle ju vara förskräckligt om det vore på det viset. Däremot så färgas naturligtvis andekontakten av mediumet, konstigt vore det väl annars?

Èh..?

Om Terry tar betalt för att förmedla något från en avliden kan han väl inte lägga till och dra ifrån bara för att det ska bli en stå-upp-feeling på seansen?
Citera
2014-02-13, 21:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Nu målade enfindam in sig i ett hörn.... Att skriva om hur Terry kryddar samt lägger till skämt var nog inte det klokaste i den här debatten....
Jag sa att han kryddar förställningen med lite engelsk humor, har aldrig påstått att han förvränger eller förvanskar det som anden förmedlar till honom.
Citera
2014-02-13, 21:08
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Jag sa att han kryddar förställningen med lite engelsk humor, har aldrig påstått att han förvränger eller förvanskar det som anden förmedlar till honom.

Slingra dig inte nu.

När Terry påstår till Olga att hennes döda man Olle säger att hon nu slipper känna lukten av hans fotsvett - då är inte det att "krydda" föreställningen. Aset påstår ju faktiskt att Olle säger så!!

Det är ju för fasen att skända Olles minne samt att göra narr av stackars Olga! Hon kanske flinar där hon sitter i bänkraden - men när hon kommer hem sätter förvirringen in för hon kanske tror på Terrys svammel.
Citera
2014-02-13, 21:10
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Èh..?

Om Terry tar betalt för att förmedla något från en avliden kan han väl inte lägga till och dra ifrån bara för att det ska bli en stå-upp-feeling på seansen?
Återigen så medvetet missförstår du vad jag vill ha sagt. Naturligtvis så vill han göra en underhållande show också, det skulle nog bli en ganska tryckt stämning i lokalen annars...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in