2015-10-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Jag tror någon läcker information till dom helt enkelt, alla kanske inte är med på det inom produktionen, men intervjuerna dom gör med dom medverkande innan mediet har kommit är nyckeln till det hela, lägg till lite improvisation och du har ett duktigt medium. Det är lite som ett trolleritrick, låt en person välja ett kort att titta på, men personen måste också visa kameran kortet. Woilah!

Det räcker med cold reading och att de klipper ner programmet och mestadels visar "träffarna".

Kolla Derren Brown på Youtube. Är det bästa medium jag någonsin sett. Skillnaden är bara att han inte påstår sig besitta paranormala krafter och han förklarar precis hur han gör.
Citera
2015-10-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Avsnittet finns att se på TV4Play. Camilla Öhrnberg fick kontakt med en manlig gestalt som mixtrade med apparater och skrämde en kvinna och hennes barn när dom låg i sina sängar.

Jag lovar att se det så fort som möjligt, återkommer till dig så du får läsa vad jag tyckte.
Camilla är ett bra medium.
Citera
2015-10-22, 17:11
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Jag tror någon läcker information till dom helt enkelt, alla kanske inte är med på det inom produktionen, men intervjuerna dom gör med dom medverkande innan mediet har kommit är nyckeln till det hela

Om du går tillbaka ett par sidor i tråden hittar du inlägg som handlar om ett avsnitt där man säger sig ha en liten flicka som visar sig. Vendela Cederholm pratar på men någon flicka nämner hon inte - hon blir då upplyst om att man tror sig ha en liten tjej där. Plötsligen "hittar" hon henne!

Och sen påstår man glatt att medierna inte får information när man är så fräck att det tom tas med i programmet
Citera
2015-10-22, 17:17
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Camilla är ett bra medium.

På vilket sätt är hon det?

.
Citera
2015-10-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Avsnittet finns att se på TV4Play. Camilla Öhrnberg fick kontakt med en manlig gestalt som mixtrade med apparater och skrämde en kvinna och hennes barn när dom låg i sina sängar.

Lovade att höra av mig efter jag sett programmet och det har jag gjort nu, men jag vill bara säga att det är huvudsaken att husägarna är nöjda och de fick bort mannen och att Det Okända än en gång lyckades hjälpa en familj.
Citera
2015-10-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Det räcker med cold reading och att de klipper ner programmet och mestadels visar "träffarna".

Kolla Derren Brown på Youtube. Är det bästa medium jag någonsin sett. Skillnaden är bara att han inte påstår sig besitta paranormala krafter och han förklarar precis hur han gör.

Fast Det Okända har ju hållit på i så många år nu och hjälpt så många människor som bevisligen märkt av en stor skillnad före och efter ett medium varit där. Sedan är ju tillvägagångssättet rätt så snarlikt även om medierna är rätt så olika i sin detaljnivå.

Är det inte lite foliehatt varning på er skeptiker som efter alla dessa program fortfarande bara avfärdar allt som bluff??
Citera
2015-10-23, 17:26
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast Det Okända har ju hållit på i så många år nu och hjälpt så många människor som bevisligen märkt av en stor skillnad före och efter ett medium varit där. Sedan är ju tillvägagångssättet rätt så snarlikt även om medierna är rätt så olika i sin detaljnivå.

Är det inte lite foliehatt varning på er skeptiker som efter alla dessa program fortfarande bara avfärdar allt som bluff??

Hur då bevisligen? Hur bevisar man att man öht haft spöken hemma? Nån foliehatt trallar åtminstone inte jag omkring i, jag tror heller inte att allt som visas i tv är sant
Citera
2015-10-23, 17:28
Medlem
Citat:

Det räcker med att ett enda medium under kontrollerade former påvisar att h*n kan tala med andar och jag kommer omedelbart tro att personer med dessa förmågor existerar.
Är det inte oerhört märkligt att inte ett en medium, någonstans på Jorden, har kunnat bevisa att de besitter en övernaturlig förmåga?
För det första existerar det (av förklarliga skäl) en enorm ovilja att ens försöka demonstrera sina förmågor under kontrollerade former och för det andra så har samtliga, 100% av alla "medium" som gått med på att bevisa att de är på riktigt, visat sig vara fejk.

Tycker du inte att det är konstigt att inte ett enda medium är intresserad av att bevisa en gång för alla att det de gör är på riktigt?
Tycker du inte att det är konstigt att ingen av dem verkar vara intresserade av att kamma hem de enorma beloppen som folk erbjuder till den som kan bevisa någon paranormal förmåga?

Det är ett under att du och resten av alla troende inte kan se igenom detta. Varenda teknik som dessa bluffmakare använder sig av, finns förklarat i detalj på tusentals olika hemsidor och i tusentals olika böcker. Ändå väljer folk att leva i en fantasivärld.
Senast redigerad av Sir. 2015-10-23 kl. 17:45.
Citera
2015-10-23, 23:27
Medlem
Citat:
Det räcker med att ett enda medium under kontrollerade former påvisar att h*n kan tala med andar och jag kommer omedelbart tro att personer med dessa förmågor existerar.
Är det inte oerhört märkligt att inte ett en medium, någonstans på Jorden, har kunnat bevisa att de besitter en övernaturlig förmåga?
För det första existerar det (av förklarliga skäl) en enorm ovilja att ens försöka demonstrera sina förmågor under kontrollerade former och för det andra så har samtliga, 100% av alla "medium" som gått med på att bevisa att de är på riktigt, visat sig vara fejk.

Tycker du inte att det är konstigt att inte ett enda medium är intresserad av att bevisa en gång för alla att det de gör är på riktigt?
Tycker du inte att det är konstigt att ingen av dem verkar vara intresserade av att kamma hem de enorma beloppen som folk erbjuder till den som kan bevisa någon paranormal förmåga?

Det är ett under att du och resten av alla troende inte kan se igenom detta. Varenda teknik som dessa bluffmakare använder sig av, finns förklarat i detalj på tusentals olika hemsidor och i tusentals olika böcker. Ändå väljer folk att leva i en fantasivärld.

Fast det där stämmer inte finns t ex 19 certifierade medium i USA som klarat vetenskapliga tester: http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ling-gift.html
Citera
2015-10-24, 08:24
Medlem
Citat:
Fast det där stämmer inte finns t ex 19 certifierade medium i USA som klarat vetenskapliga tester: http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ling-gift.html

Om detta ska kunna tas seriöst, så måste man få ta del av exakt vad som hände och vad som sas under själva testet. En artikel skriven utav mediumet själv bevisar ingenting, det förstår du väl?
Det är inget ovanligt alls att folk inbillar sig att "medium" har sagt något som de omöjligt kunnat veta utan kontakt med andevärlden. När någon sedan undersöker vad som egentligen sas och vilka frågor som ställdes under sittningen, visar det sig ofta att en idiot hade kunnat få samma "träffar".
Tror det var James Randi som undersökte en av de mest framgångsrika medium i USA för ett antal år sedan. Hans kunder tyckte att han var helt otrolig. Visade sig att han under sittning på ca en timme ställde över 250 frågor och erbjöd inte någon information som han omöjligt skulle kunna veta utan paranormala förmågor.

Jag tycker denna Laura ska ta och kontakta James Randi. Bevisa sin förmåga och ta emot checken på $1 000 000. Är hon på riktigt har hon inget att frukta.
Citera
2015-10-24, 09:48
Medlem
Citat:

Citat:
Om detta ska kunna tas seriöst, så måste man få ta del av exakt vad som hände och vad som sas under själva testet. En artikel skriven utav mediumet själv bevisar ingenting, det förstår du väl?
Det är inget ovanligt alls att folk inbillar sig att "medium" har sagt något som de omöjligt kunnat veta utan kontakt med andevärlden. När någon sedan undersöker vad som egentligen sas och vilka frågor som ställdes under sittningen, visar det sig ofta att en idiot hade kunnat få samma "träffar".
Tror det var James Randi som undersökte en av de mest framgångsrika medium i USA för ett antal år sedan. Hans kunder tyckte att han var helt otrolig. Visade sig att han under sittning på ca en timme ställde över 250 frågor och erbjöd inte någon information som han omöjligt skulle kunna veta utan paranormala förmågor.

Jag tycker denna Laura ska ta och kontakta James Randi. Bevisa sin förmåga och ta emot checken på $1 000 000. Är hon på riktigt har hon inget att frukta.

Helt fantastiskt... Här tror alltså folk att detta skulle vara nåt bevis, påståenden i en artikel i en sketen tidning, utan källhänvisningar etc... Och då dessutom i ett påstående som hade varit en total världssensation om det verkligen varit så att en, bara EN, människa skulle ha kunnat bevisa sina mediala förmågor i ett kontrollerat vetenskapligt seriöst test. En sådan nyhet hade spritts runt världen på nolltid och varit i alla media etc. Men det har vi alltså inte sett nåt av alls....

Så, vad kan vi göra då? Jo vi kan söka lite på de namn på personer och annat som uppges i artikeln för detta fantastiska test och se om vi får fram nåt matnyttigt. Jag tippar på att vi kommer att hitta en förening eller nåt som är inom det paranormala själva, och kanske har kurser i saken.... Och vad kan man då vänta sig att de säger....
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-10-24 kl. 09:54.
Citera
2015-10-24, 09:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vetenskapliga tester?
I artikeln står det att mediet undersöktes av skeptiker vid "ett vetenskapligt institut", och som tur är nämns även den ansvarige påstådde skeptikern, denna gång var det tydligen en viss Julie Beischel som stod för vetenskapandet och delade ut de påstådda "certifikaten"

Bieschel is the co-founder of the Windbridge Institute for Applied Research in Human Potential a psychic woo organization that claims everything from levitation, psychokinesis to mediumship is scientifically genuine. Bieschel obtained a PhD in Pharmacology and Toxicology with a minor in Microbiology and Immunology (2003) from the University of Arizona (UA).
Bieschel published the pseudoscientific book Among Mediums: A Scientist's Quest for Answers (2013) which has said mental mediums such as Leonora Piper communicated with the dead. The book ignored any evidence of fraud in the mediums she wrote about. She has also supported the controversial experiments of Gary Schwartz which have been rejected by the scientific community.
Bieschel has published many pseudoscience articles in parapsychology journals claiming that mediums can contact the dead. Her claims have been rejected by the scientific community and her only supporters are other spiritualists such as Alex Tsakiris and Robert McLuhan.

Så som vanligt har mediumen låtit sig testas av sina kompisar som redan tror på andar och tomtar och troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in