2015-10-14, 08:35
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Du är din kropp. Mycket enkelt sluta leka så svåra.

Kroppar isf. Eftersom cellförnyelsen gör att vi i olika hastighet skapar nya organ. På 10 år är hela skelettet utbytt tex.
Om du har en bil och med tiden byter ut del efter del tills alla delar är utbytta, är det fortfarande samma bil?
Citera
2015-10-14, 11:01
Medlem
Jag har en vän som är efterbliven, hans IQ är lägre än 75, han blir tvingad att ta mediciner som bara ger negativa effekter och han har knappt någon fritid eftersom han bor i ett vårdhem.

Trots detta har han kommit så långt på ett år att jag nu kan kalla honom en sann mästare. Han har höjt sitt medvetande till en nivå där ingenting påverkar honom negativt. Han är kärleksfull, lycklig och otroligt kraftfull.

Nyckeln till hans framgång är att han lyssnar på sitt inre, egot stod aldrig i vägen för hans utveckling. Han hittade mästare och lyssnade på dem.

Ni är fria och smarta människor. Finns det någon här som är lycklig?
Citera
2015-10-14, 12:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Jag har en vän som är efterbliven, hans IQ är lägre än 75, han blir tvingad att ta mediciner som bara ger negativa effekter och han har knappt någon fritid eftersom han bor i ett vårdhem.

Trots detta har han kommit så långt på ett år att jag nu kan kalla honom en sann mästare. Han har höjt sitt medvetande till en nivå där ingenting påverkar honom negativt. Han är kärleksfull, lycklig och otroligt kraftfull.

Nyckeln till hans framgång är att han lyssnar på sitt inre, egot stod aldrig i vägen för hans utveckling. Han hittade mästare och lyssnade på dem.

Jag är lycklig . Varför inte? Det är trots allt jag som bestämmer Man kan välja självömkan eller ett totalt accepterande av situationen. Och som nån sa, Alan Watts tror jag, "Freedom is not wanting to change the situation". Gilla läget alltså. Om man gillar läget är man lycklig.
Citera
2015-10-14, 12:52
Medlem
Breathe in love, breathe out everything else. Är du dina andetag?
Citat:
"If you cannot be the example, do not teach the words - for they are hollow and without meaning" - Lord Maitreya

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag är lycklig . Varför inte? Det är trots allt jag som bestämmer Man kan välja självömkan eller ett totalt accepterande av situationen. Och som nån sa, Alan Watts tror jag, "Freedom is not wanting to change the situation". Gilla läget alltså. Om man gillar läget är man lycklig.
Underbart!
Citera
2015-10-14, 13:00
Medlem
NakedwithGunss avatar
Citat:

Alan watts mycket lärorik
inte heller Alan levde alltid som han lärde
Fundera en gång till på vad han sa
kan lika gärna vara lycklig om inte gilla läget, eller om aldrig gillar läget

vem är lycklig vem är det som bestämmer
Citera
2015-10-14, 13:17
Bannlyst
Citat:
Samma person som söp ihjäl sig
Citera
2015-10-14, 13:19
Medlem
NakedwithGunss avatar
Citat:
Samma person som söp ihjäl sig

haha

Bättre att skriva ihjäl sig?
Citera
2015-10-14, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NakedwithGuns
haha

Bättre att skriva ihjäl sig?

Kan bara tycka att det verkar vara ett väldigt dåligt sätt att acceptera nuet på att dricka ihjäl sig för att slippa möta "verkligheten".

Edit: Skriva av oss gör vi alla här, fördelen med att sitta här på Flashback är att man blir snabb på att skriva på tangentbord. Något jag (min hjärnas signaler) som är i tankens upplysning sedan kan skryta om.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-14 kl. 13:46.
Citera
2015-10-14, 16:15
Medlem
Citat:
Kan bara tycka att det verkar vara ett väldigt dåligt sätt att acceptera nuet på att dricka ihjäl sig för att slippa möta "verkligheten".

...

För att vara petnoga så är upplysningen just insikten att inget "du" väljer huruvida du accepterar nuet eller inte, att du inte väljer hur mycket du dricker.

Många "gurus" uttrycker sig så, men oftast i talspråk till en större publik.

Äkta upplysningen innebär att du är nuet, inte att du "accepterar" nuet.
Senast redigerad av FlamRed 2015-10-14 kl. 16:38.
Citera
2015-10-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud

För många leder upplysning till "lycka" och euforikänslor, men det är absolut inget nödvändigt.
Citera
2015-10-14, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
För att vara petnoga så är upplysningen just insikten att inget "du" väljer huruvida du accepterar nuet eller inte, att du inte väljer hur mycket du dricker.

Många "gurus" uttrycker sig så, men oftast i talspråk till en större publik.

Äkta upplysningen innebär att du är nuet, inte att du "accepterar" nuet.

Det finns ingen fri vilja nä, den insikten är dock inte tack vare ett gäng upplysta, det är mer en fråga om fysik.

Mer vardagligt har jag lite svårt att lyssna på en degenererad alkis.
Citera
2015-10-14, 17:03
Medlem
Citat:
Det finns ingen fri vilja nä, den insikten är dock inte tack vare ett gäng upplysta, det är mer en fråga om fysik.

Mer vardagligt har jag lite svårt att lyssna på en degenererad alkis.

Den insikten är ju viktig, men du upplever ändå att det existerar ett jag, dock utan fri vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in