2015-10-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige

Du får börja om på ruta 1 för du har missförstått hela skiten.

På vilket sätt har jag missförstått menar du?
Citera
2015-10-19, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Du kan inte förklara bättre vad du menar?

Det skulle tagit mig en jävla tid med tanke på att du uppenbarligen är fast i en ide om vad upplysning är för något. Du ser det som en prestation såsom att köpa en ny bil.

Den upplysningen du eftersträvar är lite som en scientolog som köper sig OT8 bara för att kunna kalla sig upplyst.
Citera
2015-10-19, 20:53
Medlem
Citat:
Det skulle tagit mig en jävla tid med tanke på att du uppenbarligen är fast i en ide om vad upplysning är för något. Du ser det som en prestation såsom att köpa en ny bil.

Upplysning för mig, som jag skrivit några gånger, är enkelt uttryckt insikten om icke separation.

Vad är upplysningen enligt dig?
Citera
2015-10-19, 20:53
Bannlyst
Citat:
Upplysning för mig, som jag skrivit några gånger, är insikten om icke separation.

Vad är upplysningen enligt dig?

Då är du en charlatan!

Edit: Procronol och dig
Nu är det bara Frigjord kvar i den här tråden som verkar vara inne på rätt spår. Och då är jag inte ens säker på att det är det korrekta spåret.
Citera
2015-10-19, 20:55
Medlem
Citat:

Då är du en charlatan!

Edit: Procronol och dig
Nu är det bara Frigjord kvar i den här tråden som verkar vara inne på rätt spår. Och då är jag inte ens säker på att det är det korrekta spåret.

Du kommunicerar väldigt otydligt. På vilket sätt är insikt om icke separation "fel" väg menar du? Se mitt inlägg #3084 till dig.

Och kan du inte beskriva vad upplysning är enligt dig?
Senast redigerad av FlamRed 2015-10-19 kl. 20:57.
Citera
2015-10-19, 21:00
Bannlyst
Citat:
Du kommunicerar väldigt otydligt. På vilket sätt är insikt om icke separation "fel" väg menar du? Se mitt inlägg #3084 till dig.

Och kan du inte beskriva vad upplysning är enligt dig?

Nu lägger du ord i munnen på mig!

Det är inte fel väg, precis som det inte är fel väg att träna löpning för att klara 100 meter på 10 sekunder och göra armhävningar för att klara det
Citera
2015-10-19, 21:02
Medlem
Citat:
Nu lägger du ord i munnen på mig!

Det är inte fel väg, precis som det inte är fel väg att träna löpning för att klara 100 meter på 10 sekunder och göra armhävningar för att klara det

Jag frågade på vilket sätt det inte är rätt väg, och vad upplysning är enligt dig.

Men nu börjar jag misstänka att du inte svarar på sådana frågor. Du är väldigt undvikande.
Citera
2015-10-19, 21:03
Bannlyst
Citat:
Jag frågade på vilket sätt det inte är rätt väg, och vad upplysning är enligt dig.

Men nu börjar jag misstänka att du inte svarar på sådana frågor. Du är väldigt undvikande.

Egentligen går det inte att beskriva i ord. Allt man kan ge är pointers.

Om vi nu antar att det finns en upplysning. Vilket jag numera ifrågasätter men om jag iklär mig rollen som den JAG som vill uppnå upplysningen.
Citera
2015-10-19, 21:10
Medlem
Citat:
Egentligen går det inte att beskriva i ord. Allt man kan ge är pointers.

Om vi nu antar att det finns en upplysning. Vilket jag numera ifrågasätter men om jag iklär mig rollen som den JAG som vill uppnå upplysningen.

Som sagt, du är undvikande. Kan du inte använda dig av pointers då för att beskriva vad upplysning är enligt dig?
Citera
2015-10-19, 21:20
Bannlyst
Citat:
Som sagt, du är undvikande. Kan du inte använda dig av pointers då för att beskriva vad upplysning är enligt dig?

Ingen identifiering med tankar
Citera
2015-10-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ingen identifiering med tankar

Ok. Är det hela din definition av upplysning?

Och vidare?

Finns det någon identifiering alls? Finns det ens något som kan identifiera sig med något annat?

Om det är hela definitionen av upplysning så existerar den ju definitivt, det torde vara uppenbart att det går att vara utan identifiering med sina tankar. Bara att se exempel på oönskade tankar.
Citera
2015-10-19, 21:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nu är det bara Frigjord kvar i den här tråden som verkar vara inne på rätt spår.

Och du naturligtvis. Eller? Svårt att veta eftersom du inte ger din bild av vad upplysning innebär även om Flamred har bett dig snällt typ fem gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in