2015-09-30, 23:41
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Dimensioner har specifika syften, saker att lära oss. Den femte är som en dröm, det går knappt att beskriva. Man existerar i ett tillstånd utan tid, allting sker långsamt men man hinner uppleva mer på en sekund än vad vi kan uppleva i 60 minuter. Man känner en stark kontakt med alla människor, ingen kan gömma något, alla är "nakna", allting är glädjefullt och avslappnat. Man gör det man vill, utforskar planeter och civilisationer, arbetar med det som ger glädje.
Just det med att alla är nakna har jag upplevt.. Jag ser var alla befinner sig bättre än de själva, men har snabbt insett att hacka på andras trossystem utan att de ber en om det är inte särskilt ödmjukt eller kärleksfullt så jag låter det vara osagt. Men intressant är det onekligen.

Jag kan rätta mig efter var andra befinner sig och verkligen ge dom plats att vara vilket gör att magi kan uppstå också. Grymt härligt att alla kan må bra bara jag lyssnar, för de är inte förmögna till det ju.
Citera
2015-09-30, 23:42
Medlem
Citat:
Dimensioner har specifika syften, saker att lära oss. Den femte är som en dröm, det går knappt att beskriva. Man existerar i ett tillstånd utan tid, allting sker långsamt men man hinner uppleva mer på en sekund än vad vi kan uppleva i 60 minuter. Man känner en stark kontakt med alla människor, ingen kan gömma något, alla är "nakna", allting är glädjefullt och avslappnat. Man gör det man vill, utforskar planeter och civilisationer, arbetar med det som ger glädje.
Låter väldigt likt en Lsd upplevelse
Citera
2015-09-30, 23:44
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TryggaRekan
Låter väldigt likt en Lsd upplevelse
Det är det också, utan hallucinationerna och mindre aggressivt. Känslan är densamma dock.
Citera
2015-09-30, 23:52
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:

Ok, så dimensioner har som syfte att lära oss olika saker. Vad är det vi ska lära oss i dom olika dimensionerna? Vilka är vi? Varför ska vi lära oss? Vad är det vi lär oss i dom olika dimensionerna 1,2,3,4 och så vidare?(vilka egenskaper har dom?)

Befinner du dig i den femte dimensionen? utforskar du andra planeter och civilisationer?!

Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Inte vad jag vet. Jag är fortfarande fast i 3d världen, men perceptionen av världen har verkligen förändrats. Jag ser världen för vad den är, ofiltrerat, utan en massa antaganden om vad den är. Det här har förändrat min syn på världen något fruktansvärt, mer än vad jag någonsin kunnat ana.

Är detta ett resultat av att du befinner dig i den femte dimensionen?
Senast redigerad av Perfectscore 2015-09-30 kl. 23:56.
Citera
2015-10-01, 07:27
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Är detta ett resultat av att du befinner dig i den femte dimensionen?
Jag är inte tillräckligt påläst för att svara på den här frågan, så någon annan får gärna upplysa mig om det är ett resultat av att jag befinner mig i den femte dimensionen. Jag är här, nu, i det eviga nuet. Komplett, hel, redo. Det finns inget mer att sträva efter, för jag är fulländad. Är det här ett resultat av att jag befinner mig i den femte dimensionen? Min egna gissning är ja, det är det. Fast det är inte i fysisk form jag befinner mig i den femte dimensionen, det är mer en känsla av att vara fulländad och sann.
Citera
2015-10-01, 10:08
Medlem
ReVarres avatar
LoL jag nådde nyss nirvana. Eller jag var ett med nirvana ska man kanske säga.. Jag tror i alla fall det var nirvana, har ju inget att jämföra med hahaha... Kom också till insikt att ett barn gråter för livet är en börda.. Eller ja, vad fan vet jag egentligen.

Jag har aldrig garvat så kopiöst i hela mitt liv.. Jag garvar än när jag skriver det här inlägget. Vad fan är det så är simpelt? Hahaha.

Det känns som att jag ska skriva lite mer här, haha. Men har inget mer att skriva. Eller jo det jag nyss skrev. Mycket informativt. Svammelsvammelsvammel. Känner mig som ett barn. <3

Nu till lite allvar. Ni som har nått nirvana, är det något man bör tänka på hahahaha?!?! Allvar hahaha.. Menar för att inte tappa det här... Bör jag kanske undvika situationer som kan vara speciellt påfrestande och ta det i min egen takt? Ja det ska jag. Tack för svaret. Hahaha

Edit: märkte nu när jag lugnat ner mig lite, eller vad man ska säga, landat lite, att det är ändå rätt viktigt med strategi, eller jag vet inte.. Jag vet så lite har jag märkt. Så det är ändå så att jag vill att ni svarar på mina frågor. Jag må ha skrivit ett inlägg som ser oseriöst ut men jag menar faktiskt allvar samtidigt.
Senast redigerad av ReVarre 2015-10-01 kl. 10:23.
Citera
2015-10-01, 11:51
Medlem
ReVarres avatar
Svaren kommer ju till en om man väntar... Jag förstår nu att jag inte klarar av att upprätthålla den där glädjen så länge. Men den har gjort mig visare. Jag fick en insikt idag när jag kollade i spegeln att en del av mig har känt sig osynlig, och att jag har haft en stor rädsla att släppa in kärleken i livet. Varför ja, det vet jag ju egentligen inte. Det är jävligt bra att skriva av sig märker jag för man får ju verkligen perspektiv på saker. Tack för den lärdomen universum! ^^
Citera
2015-10-01, 15:26
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Befinner du dig i den femte dimensionen? utforskar du andra planeter och civilisationer?!
Kan tänka mig det här är vad han menar: https://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion
Citera
2015-10-01, 16:43
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Svaren kommer ju till en om man väntar... Jag förstår nu att jag inte klarar av att upprätthålla den där glädjen så länge. Men den har gjort mig visare. Jag fick en insikt idag när jag kollade i spegeln att en del av mig har känt sig osynlig, och att jag har haft en stor rädsla att släppa in kärleken i livet. Varför ja, det vet jag ju egentligen inte. Det är jävligt bra att skriva av sig märker jag för man får ju verkligen perspektiv på saker. Tack för den lärdomen universum! ^^

Det går att upprätthålla, eftersom du vet hur den glädjen känns kan du återkoppla till den och vara i den i princip när som helst. Men den behöver inte alltid kännas exakt likadan. Jag tror att det är den glädjen, pendlandet mellan avslappnad frid och olika grader av glädje, euforisk lycka och ren extas som vi går mot på den här vägen vi vandrar. Frågan är vad man vill göra eller skapa med denna energi..

Säger det till mig själv också, för det finns all anledning att återskapa dessa känslor och beteenden som motsvarar dessa så ofta man kan i nuet. Sen underlättar det om man skapar omständigheter i ens vardag som också lättare resonerar med dessa tillstånd av avslappning, närvaro och eufori fritt från ego. Till exempel att hålla det rent och städat i sitt hem, med var sak på sin plats gör större skillnad än man först kan tro. Men ju mer van man blir vid dessa tillstånd av frihet i nuet desto mer kommer allt sådant som hör till naturligt.

Härligt att höra om din upplevelse förresten!! Det går fort framåt och uppåt för dig märker jag, ljusa tider väntar!

>Kärlek<
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-10-01 kl. 16:53.
Citera
2015-10-01, 17:42
Medlem
ReVarres avatar
Tack för ditt svar BreatheDeeply, jag är mycket tacksam och ska läsa det när jag har energi och ork till det. Just nu är jag lite bekymrad.

Videon som fick mig att nå "Laughing Buddha" var https://www.youtube.com/watch?v=V3SLO00zjto

Nu skulle jag ge mig på Part 2: https://www.youtube.com/watch?v=Nsld7T4K5S0

Den är menad att stabilisera en i det medvetandet, men jag fastnade i rädslan för det okända.. Jag är rädd för att släppa bergochdalbanan jag levt i så länge.. Vet inte riktigt hur jag ska finna mod. Det får ta sin tid I guess. Dela gärna era erfarenheter, jag känner mig ganska ensam i det här äventyret, känns ju lite jobbigt om jag ska vara ärligt. Eller ganska jävla jobbigt faktiskt. Men jag är trött på lidandet. Det är jag verkligen. Men tänker på mamma, pappa osv.. Sådana tankar. Känns som jag sviker dom, vilket jag vet att jag inte gör, för det är bara bra för dom om jag mår bra.

Edit: Okej nu har jag lärt mig något nytt. Jag bad om hjälp helt enkelt och det hjälpte som fan. Jag kanske inte känner att jag är redo men jag vet om att jag vill vara redo så då är jag också redo att be om hjälp. Ber inte om hjälp till någon särskild dock. Hoppas det här informationen kan hjälpa andra.
Senast redigerad av ReVarre 2015-10-01 kl. 17:54.
Citera
2015-10-01, 20:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Tack för ditt svar BreatheDeeply, jag är mycket tacksam och ska läsa det när jag har energi och ork till det. Just nu är jag lite bekymrad.

Videon som fick mig att nå "Laughing Buddha" var https://www.youtube.com/watch?v=V3SLO00zjto

Nu skulle jag ge mig på Part 2: https://www.youtube.com/watch?v=Nsld7T4K5S0

Den är menad att stabilisera en i det medvetandet, men jag fastnade i rädslan för det okända.. Jag är rädd för att släppa bergochdalbanan jag levt i så länge.. Vet inte riktigt hur jag ska finna mod. Det får ta sin tid I guess. Dela gärna era erfarenheter, jag känner mig ganska ensam i det här äventyret, känns ju lite jobbigt om jag ska vara ärligt. Eller ganska jävla jobbigt faktiskt. Men jag är trött på lidandet. Det är jag verkligen. Men tänker på mamma, pappa osv.. Sådana tankar. Känns som jag sviker dom, vilket jag vet att jag inte gör, för det är bara bra för dom om jag mår bra.

Edit: Okej nu har jag lärt mig något nytt. Jag bad om hjälp helt enkelt och det hjälpte som fan. Jag kanske inte känner att jag är redo men jag vet om att jag vill vara redo så då är jag också redo att be om hjälp. Ber inte om hjälp till någon särskild dock. Hoppas det här informationen kan hjälpa andra.

Dina länkar verkar ha hamnat fel, är det inte detta du menar? https://www.youtube.com/watch?v=DfvgvDkdG2M
https://www.youtube.com/watch?v=whAFLhSWdsA
Citera
2015-10-01, 21:03
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Dina länkar verkar ha hamnat fel, är det inte detta du menar? https://www.youtube.com/watch?v=DfvgvDkdG2M
https://www.youtube.com/watch?v=whAFLhSWdsA
Nix. Tro det eller ej men jag har en stark tro på utomjordingar, därför jag kunde köpa den guidade meditationen och ge den stor tillit. Jag har nämligen trippat och sett aliens så jag blev väl övertygad där. Men jag har alltid skämts för det. Självklart vet jag inte vad jag ska tro, men ändå var jag mer öppen för det här konceptet än många andra.. Lite komiskt ja, men som sagt, jag vet varför det fungerade. Jag vet inte om det verkligen skickades ner ett "rymdskepp" med en "ljuskammare", jag varken tror eller inte tror, jag vet inte som sagt. Men för mig låg aliens närmare hjärtat än människor, kan låta komiskt xD.. Jag litar helt enkelt med på aliens än på människor

Jag lyssnade på den guidade meditationen för att bygga upp positivitet (tro, tillit m.m.) och sen gick jag in och mediterade tills jag nådde Laughing budda, vägrade att köpslå med tankarna. Jag hade bestämt mig att nu ska jag ligga här tills jag når nirvana. Typ. Laughing buddha är detsamma som nirvana va? Jag har bara antagit det.
Senast redigerad av ReVarre 2015-10-01 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in