Citat:
En sunkig, härsken doft vidlåder rummet när Svin-Otto Latrin kommer på tal. Jag är inte helt säker på varför, men antar ganska visst att rykten och slipprig, slingrande opportun framtoning gjort sitt till. S-O L har "hedrats" med många trådar på Flashback. I artikeln du länkar så kastar han handsken ut i rymden, sist till huggsexan. Är han inte själv involverad som usurpator i det välfärdsindustriella komplexet? I så fall kan artikeln ses som en sorts bikt för att balansera profiterandet. Jag vet inte var jag har kameleonten Littorin; vem/vilken roll är det som talar och i vilket syfte? Jag antar att jag inte har förtroende för honom. Förtroende är det dyrbaraste som finns.
På tal om Dagens Samhälle skrev Sven Otto Littorin på dagen under rubriken "Hur undviker vi kollaps i välfärdsstatens kärna?"
Vad säger man? Människan har uppenbarligen helt missat att den diskussionen har förts år ut och in, här på Flashback inte minst. Svaret är därtill helt uppenbart. Stäng gränserna, stoppa massinvandringen - eller invasionen, som nu är en än mer rättvisande beskrivning. Repatriera invällarna. Men så är också människans grundsyn som följer:
Tillhör landet de som kommer hit mitt i livet eller de som levt och verkat här i generationer?
De som betalar priset är förstås inga andra än vi svenskar som av politiker och journalister alltjämt tilldelas en status som turister i vårt hemland.
Vad säger man? Människan har uppenbarligen helt missat att den diskussionen har förts år ut och in, här på Flashback inte minst. Svaret är därtill helt uppenbart. Stäng gränserna, stoppa massinvandringen - eller invasionen, som nu är en än mer rättvisande beskrivning. Repatriera invällarna. Men så är också människans grundsyn som följer:
Tillhör landet de som kommer hit mitt i livet eller de som levt och verkat här i generationer?
De som betalar priset är förstås inga andra än vi svenskar som av politiker och journalister alltjämt tilldelas en status som turister i vårt hemland.