2015-09-13, 19:37
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Fredrik Virtanen briljerar på Aftonbladets ledarsida:

Tycker det är trevligt att han talar om klasshat. Fredrik tar ju ett väldigt starkt ställningstagande för sin klass bestående av överbetalda pösmagade nyvänsterister som cashar in på folkets olycka. Även intressant att han tror att sk realister innerst inne ser sig som onda. Säger väldigt mycket om vilken skruvad världsuppfattning Virtanen och Co lider av.

Övriga noteringar. Tydligen så är det av yttersta vikt vad sk "kändisar" tycker i olika frågor. Varför? Finns det något som säger att de behärskar ämnen bättre än mannen på gatan? Om du inte tror det så är du antagligen en hatare. Chefredaktör Widar Andersson (S) anses göra gemensam sak med högertroll genom att sprida hat och hån.

Bristen på självinsikt bland Södermalmseliten har nu nått en sådan nivå att de nidbilder de tror sig måla upp av sina föreställda motståndare i själva verket är en avbild av dem själva. Vem blir provocerad av "Östermalmskärringar" som skänker pengar till välgörenhet? Det är personer som Virtanen som gör folk provocerade. Jag antar att Virtanen inte bor i ett mångkulturellt ghetto som drabbas av skottlossningar och bilbränder på reguljär basis. Han håller sig troligen till sina övre medelklasspolare i mediebranschen som hänger på trendhak vid Hornstull.

Utan uppmärksamhet skulle inga B-kändisar skriva upp sig på en lista för en "god" sak. Allt de bryr sig om är att få tillräckligt med uppmärksamhet så att de kan gå före i krogkön på Stureplan och sätta på fjortisbrudar. Att kändisar är så viktiga för folk som Virtanen beror på att kvällspressen står och faller med sin skvallerjournalistik, vilket är en förutsättning för Virtanens brödföda. Därför finns det en stort vilja att sammanblanda kändisar med politik; två flugor i en smäll för Aftonbladet. Kändisars betydelse för svensk inrikespolitik är på det stora hela minimalt, vilket även är fallet med Virtanen.

För att återkoppla till det Fula Gubben en gång skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag har länge hävdat att medias inflytande är gravt överskattat. I viktiga frågor fattar människor -- normala medborgare, inte journalister och PK-muppar -- sina egna beslut, utifrån vad de ser och hör i sin egen vardag. Att de skulle lyssna till någon murvel på en tidning är en rätt så skrattretande idé. Journalister och tidningsskribenter är en av Sveriges mest föraktade yrkesgrupper, vilket vi nyligen fick bekräftat i ännu en undersökning. Folk föraktar journalister och tidningar, och man påverkas inte av det man föraktar, annat än i negativ riktning.

Här kommer lite annan ofrivillig komik.

Citat:
Politism testar: En dag som Sverigevän

Jag vaknar till tonerna av Ultima Thule, det är alarmet på min mobil som ringer. Det blev sent i går så alarmet får gå ett tag innan jag till slut kliver upp. Frukost, Kalles Kaviar på hårdbröd och en rejäl bit bacon till. Det är viktigt med bacon. Kaffet tar jag med mig när jag sätter mig vid datorn. Jag öppnar webbläsaren och möts av Avpixlat, min startsida. Fuck yeah, obekväma sanningar till morgonkaffet. Dags för ännu en dag i Sveriges tjänst.

Jag hatar PK-media, de hjälper invandrarna att förstöra Sverige. De tystar alla som är kritiska till den extrema massinvandringen som pågår, vi tar ju emot nästan alla flyktingar i världen men lögnjournalisterna på Södermalm skriver aldrig om det, aldrig får man prata om invandringen för då är man plötsligt rasist! Det är som Åkesson skrev att muslimerna är vårt största hot sen andra världskriget. Precis så är det, det pågår ett krig som vi aldrig får skriva om i media eller prata om! Och det ska kallas yttrandefrihet? Jag får inte kritisera invandringen utan att någon ska säga emot? Fyfan, när vi tagit makten så blir det andra bullar. Då ska vi se till att muslimälskande mångkulturkramare inte ska få säga ett knyst.

Jag blir så förbannad att jag skickar ett till mail till den där journalisten, från mitt tredje anonyma konto:

”KÄRRINGJÄVEL SKRIV OM MASSINVANDRINGEN ISTÄLLET”

Dags för lunch. Kåldolmar, det finns inget svenskare.

Efter att jag ätit går jag ner till affären för att handla. Det är skönt att det inte finns några invandrare i mitt område, förutom hon som sitter utanför mataffären och tigger. Pengar som utan tvekan går till knark och pistoler. De är ju organiserade, det syns helt klart på dem. Det fattar väl vem som helst, dumma svenskar skänker tusentals kronor varje dag till tiggarna, de behöver inte sitta där alls utan gör det för att de tjänar så bra på det. Själv måste man slita stenhårt för att få ihop en ordentlig lön. Men inte i dag för jag har tagit kompledigt från kontoret, det blev ju så sent i går Jag blänger ilsket på tiggaren innan jag går in i affären. Hon ler mot mig som svar, jävla skurk.

När jag kommer hem lägger jag mig på soffan för att sova en stund, i kväll ska jag ta nattskiftet och ringa och väcka alla journalister på Södermalm. De måste svara på mina frågor, det handlar om yttrandefrihet och demokrati. Några av dem på ledarsidorna har hoppat på vårt tåg, de ska jag i stället skriva hyllningsbrev till. Men resten, varenda en av de landsförrädare som står för att Sverige ska vara ”öppet” och ”tolerant”, de ska få sina fiskar varma.

Den "artikeln" har fått 3 likes genom Politisms eget kommentarsystem; det råder verkligen febril aktivitet där. Skiten är skriven Kawa Zolfagary (ni vet han som mordhotade Per Gudmundson) och Politism presenterar honom sålunda:

Citat:
Kawa Zolfagary är frilansskribent, författare och pressekreterare och skriver om samhällets stora konflikter på ett sätt alla kan förstå.

http://www.politism.se/kawa-zolfagar...ig/#post-30676
Citera
2015-09-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Kan bara hålla med, bra skrivet! Inte f-n skall tidningar kunna dkicka propaganda till skolorna och förvänta sig att skiten skall gå rakt in i läroplanen.

Nej, för möjligheten att skicka propaganda måste rimligen stå öppen för alla privata aktörer i så fall.

SD har idag ekonomiska möjligheter att trycka/skicka material.
Citera
2015-09-13, 20:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Kan bara hålla med, bra skrivet! Inte f-n skall tidningar kunna skicka propaganda till skolorna och förvänta sig att skiten skall gå rakt in i läroplanen. Helt absurt. Så otroligt förmätet.

Undrar vad Skolverket anser om att skolelever dras in i mediakriget.
Senast redigerad av Passepartout 2015-09-13 kl. 20:35.
Citera
2015-09-13, 20:36
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Undrar vad Skolverket anser om att skolelever dras in i mediakriget?

DN betraktas säkert som en seriös institution av Skolverket. DN har ju t.ex. arrangerat Nutidsorienteringen för högstadieeleverna i många år.

Däremot om t.ex. SD-kuriren eller Avpixlat skulle få för sig att skicka ut tidningar till skolelever...
Senast redigerad av att 2015-09-13 kl. 21:08.
Citera
2015-09-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Det verkar råda någon form av schizofreni bland Europas politiker. Merkel deklarerade tidigare att Tyskland ensidigt struntar i Dublinförordningen. Nu lämnar de Schengen på grund av påfrestningarna av invandringen. Vad hade egentligen Merkel tänkt sig skulle hända?

http://www.expressen.se/nyheter/poli...-ovre-gransen/

Merkel har ju tidigare hyllats unisont av svensk PK-media för sitt agerande under asylkrisen. Nu har Tyskland plötsligt frångått en av EU:s viktigaste hörnstenar. Utan den fria rörligheten är EU i praktiken upplöst. Om flyktingströmmen tar stopp vid Tysklands och Ungerns gränser kan kanske Sverige pusta ut en stund. Hur ska media hantera det här? Deras tidigare bäste vän har nu plötsligt (helt oväntat?) bytt sida. Kommer Löfven agera på liknande sätt?

Schizofreni var ordet, sa Bull.

Lägg dessutom till att exempelvis Ungern har kritiserats mycket hårt för att de "byggt murar" och inte släppt flyktingar genom landet. Det blir en orimlig position att vara EMOT hård gränskontroll till EU och FÖR fri rörlighet inom Europa, och sedan bli förvånad över att många desperata människor söker sig till de mest attraktiva destinationerna i Europa, länder som högljutt basunerar ut att "här är ni välkomna"?

Den här flyktingkrisen består egentligen av TVÅ kriser; en humanitär kris i Mellanöstern och nordöstra Afrika som i praktiken varit konstant i flera decennier samt en kris i Europas asylsystem där vi skapat någon form av dödslek a la Hunger Games genom att erbjuda en högvinst i form av ett liv i Västeuropa till det fåtal (vi talar enstaka procent) som lyckas passera alla hinder vi lagt ut med livet i behåll. Europeisk hjälp till flyktingar ges idag inte efter behov utan efter VAR de hjälpbehövande befinner sig, vilket förstås skapar kraftiga incitament för folkvandringar. Stannar du i ett flyktingläger får du en kopp ris per dag, men om du lyckas ta dig till Sverige på illegala vägar satsas plötsligt helt andra resurser och du får uppehållstillstånd, en bostad, ett jobb och en framtid. Hur kan någon vara förvånad över att de som har möjligheten (fysisk hälsa, pengar till smugglare och resa etc) tar chansen?
Citera
2015-09-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
En bra huvudregel är att alltid sluta läsa när en debattör nämner "fiskar i grumligt vatten". Det är den självgoda sidans version av "jag är inte rasist, men...".

Ytterst handlar det om alla fiskars lika värde. Ska det demokratiska kilopriset verkligen skilja beroende på var fisken dväljs?

Är det fiskarens uppifrånperspektiv och värdering av fiskens habitat som är avgörande - eller fiskens rätt att själv avgöra var det ligger i det egna intresset att leva?

Om man gör den demokratiska slutsatsen att det är överhetens/fiskarens roll att leta reda på fiskarna, snarare än fiskarna fiskaren, så blir ju slutsatsen fortfarande att de borgerliga opinionsbildarna är klandervärda. Inte för att de söker sig till de förment grumliga vattnen - utan för att de inte agnat krokarna med just något.

Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Schizofreni var ordet, sa Bull.

Lägg dessutom till att exempelvis Ungern har kritiserats mycket hårt för att de "byggt murar" och inte släppt flyktingar genom landet. Det blir en orimlig position att vara EMOT hård gränskontroll till EU och FÖR fri rörlighet inom Europa, och sedan bli förvånad över att många desperata människor söker sig till de mest attraktiva destinationerna i Europa, länder som högljutt basunerar ut att "här är ni välkomna"?

Den här flyktingkrisen består egentligen av TVÅ kriser; en humanitär kris i Mellanöstern och nordöstra Afrika som i praktiken varit konstant i flera decennier samt en kris i Europas asylsystem där vi skapat någon form av dödslek a la Hunger Games genom att erbjuda en högvinst i form av ett liv i Västeuropa till det fåtal (vi talar enstaka procent) som lyckas passera alla hinder vi lagt ut med livet i behåll. Europeisk hjälp till flyktingar ges idag inte efter behov utan efter VAR de hjälpbehövande befinner sig, vilket förstås skapar kraftiga incitament för folkvandringar. Stannar du i ett flyktingläger får du en kopp ris per dag, men om du lyckas ta dig till Sverige på illegala vägar satsas plötsligt helt andra resurser och du får uppehållstillstånd, en bostad, ett jobb och en framtid. Hur kan någon vara förvånad över att de som har möjligheten (fysisk hälsa, pengar till smugglare och resa etc) tar chansen?

Olika människovärde, inte beroende på etnicitet, kultur eller religion - utan belägenhet på jordklotet. Där är varje individ värd tior - här hundratusentals och miljoner kronor. GPS-rasism.
Citera
2015-09-13, 21:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det hindrar dock inte Wolodarski att bränna sista bron och kasta en sista skvätt bensin på elden genom att ge ut ett specialnummer för att uppfostra skolelever enligt DN-agendan:

DN släpper specialtidning för skolor - som underlag för lärare att diskutera medmänsklighet, näthat och flyktingkris med sina elever.
Detta handlar ju naturligtvis inte om att försöka forma framtidens väljare, så lång tidshorisont har inte svinen på Bonniers nuförtiden. Det handlar om att vinna över baaaarnen som skall tjata sönder sina föräldrar så dessa inte tycker fel & avviker från "värdegrunden". Lite som i andra diktaturer när man har uppmanat barnen att skvallra på sina föräldrar när dom sviker i renlärighet. Äckligt, vidrigt & ett utslag av ren ondska från svinen på Bonniers. Ren ondska.
Citera
2015-09-13, 23:09
Medlem
Vimurs avatar
Har EU-migranterna tappat lite av sin status som godhetsrekvisita i takt med att flyktingkatastrofen fått alltmer medial uppmärksamhet?

Först kom Regnérs utspel om att det är bättre att hjälpa på plats än att ge pengar till tiggare och nu publicerar Expressen en inte särskilt smickrande artikel om hur EU-migranter svinar ner rastplatser.

"– Ibland när jag ska försöka låsa eller stänga toaletterna följer de efter mig in. De vill ju kunna komma åt vattnet så de blir väldigt irriterade på mig. Men jag börjar känna igen vilka som kan bli hotfulla och då gäller det att vara snabb, säger Viktoria Johansson som arbetar med renhållningen av rastplatserna till VLT.

Vid ett tillfälle satt det en kniv i dörren efter att toaletten låstes.
– Och andra gånger har någon smetat avföring och blod på väggarna eller gjort sina behov precis utanför dörrarna till toaletten, säger Viktoria Johansson till VLT.
(... )
Bara under 2015 har kostnaderna för de extra utryckningarna som Svevia fått göra gått loss på mellan 280 000 och 300 000 kronor utöver budgeten, rapporterar tidningen."
http://www.expressen.se/nyheter/toal...blod-och-bajs/

Var inte det ovanligt frispråkigt av Expressen om just tiggarna? Det verkar som om pk-elitens engagemang styr graden av sanningsenlighet i rapporteringen när en grupp måste fasas ut till förmån för en annan mer användbar.
Citera
2015-09-13, 23:28
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Ja, nu ska även skolbarnen dras in i mediekriget.

Men detta har ett principiellt intresse:
Ska privata aktörer på eget initiativ kunna framställa läromedel för skolbarn och skicka ut dem direkt till skolorna utan godkännande? Det ger ju ganska obehagliga möjligheter att påverka elever.
[...]

Jag anser:

Läromedel ska vara strikt politiskt och religiöst neutrala.

Läromedel ska inte kunna ges ut av en aktör om inte innehållet har granskats av en nämnd där det finns flera parter.

Framställningen av läromedel ska göras på initiativ av undervisningssektorn. Erfarna lärare ska anlitas som författare.

Privata aktörer ska inte kunna erbjuda skolorna material gratis eller till mycket lågt pris, eftersom det skulle gynna aktörer med stora ekonomiska resurser.

Privata aktörer ska inte tillåtas att på eget initiativ ta fram läroböcker/material och skicka dem direkt till skolorna.

Undervisningen ska följa en i förväg bestämd läroplan. Lärare ska inte kunna frångå läroplanen eller avsätta undervisningstid till material som en privat aktör oplanerat har tillställt skolorna. Särskilt inte om materialet kan uppfattas som ett led i en kampanj. Barn ska inte dras in mediekriget.

Vem skulle säga nej till "tolerans"? I Sverige har vi ju ett "fritt och öppet samhälle" som ständigt måste försvaras mot onda krafter - vilka drivs av "intolerans", "främlingsfientlighet" och "rasism". "Värdegrunden" är naturligtvis grundläggande i läroplanerna:
"I läroplanernas inledande kapitel understryks att utbildningen ska förmedla och förankra respekt för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande demokratiska värderingar som det svenska samhället vilar på. Demokrati och mänskliga rättigheter finns också med som centralt innehåll i både kurs- och ämnesplaner. Både som kunskaper om demokrati och mänskliga rättigheter och i form av att utveckla demokratiska förmågor."
Om du studerar div. skolplaner, så tror jag att du kommer att finna att "tolerans", "demokrati", "allas lika värde", etc., uttryckligen utgör viktiga s.k. värden.

Det är ju inte direkt första gången som det skickas ut propaganda till skolbarn, t.ex. (Bonnier-koncernen finns f.ö. med på ett hörn här också):
"Tolerans är inte alltid enkelt, ibland måste man öva och öva och öva."
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Citat:

Pernilla Stalfelt har skrivit boken Vem är du? En bok om tolerans som Teskedsorden skickade som individuell gåva till landets samtliga tredjeklassare i början på höstterminen 2012. Under höstterminen 2013 kunde lärare i årskurs 3 beställa en klassuppsättning av boken från Utbudet. Boken är nu slut och går inte att beställa.

Nytt för 2014 är att boken ges ut som trespråkig upplaga. För att även nå ut till nyanlända barn har boken översatts till engelska och arabiska. Den översatta boken har originaltext och bilder på högra uppslaget och översättningar på vänstra uppslaget.
[...]
Teskedsorden gav Pernilla Stalfelt i uppdrag att skriva en bok som handlar om tolerans i alla dess former och den har tagits fram i samarbete med Rabén & Sjögren. I boken diskuteras likheter, olikheter, rädslor och utanförskap på ett finurligt och träffsäkert sätt. Är vi så olika egentligen? Är det verkligen så att lika barn leker bäst? Vid terminsstarten hösten 2012 distribueras Vem är du? En bok om tolerans till Sveriges alla tredjeklassare – cirka 100 000 elever – med en uppmaning att fundera över och diskutera tolerans, medkänsla och samexistens. Hösten 2013 beställde lärare samtliga 80 000 ex av boken under loppet av två veckor! Framför allt handlar boken om hur vi kan vända rädslan för det annorlunda till något positivt och spännande. Att bjuda in i stället för att stänga utanför.

[ teskedsorden se /for-skolan/vem-ar-du-en-bok-om-tolerans/ ]

Se även:
(FB) Konferens: "Att störa homogenitet" - följ globalistagendan från första parkett
(FB) "Politics by proxy" - Kapten Mjausan "utbildar" dagisbarnen om intersektionalitet
Citera
2015-09-13, 23:28
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Har EU-migranterna tappat lite av sin status som godhetsrekvisita i takt med att flyktingkatastrofen fått alltmer medial uppmärksamhet?

Först kom Regnérs utspel om att det är bättre att hjälpa på plats än att ge pengar till tiggare och nu publicerar Expressen en inte särskilt smickrande artikel om hur EU-migranter svinar ner rastplatser.

"– Ibland när jag ska försöka låsa eller stänga toaletterna följer de efter mig in. De vill ju kunna komma åt vattnet så de blir väldigt irriterade på mig. Men jag börjar känna igen vilka som kan bli hotfulla och då gäller det att vara snabb, säger Viktoria Johansson som arbetar med renhållningen av rastplatserna till VLT.

Vid ett tillfälle satt det en kniv i dörren efter att toaletten låstes.
– Och andra gånger har någon smetat avföring och blod på väggarna eller gjort sina behov precis utanför dörrarna till toaletten, säger Viktoria Johansson till VLT.
(... )
Bara under 2015 har kostnaderna för de extra utryckningarna som Svevia fått göra gått loss på mellan 280 000 och 300 000 kronor utöver budgeten, rapporterar tidningen."
http://www.expressen.se/nyheter/toal...blod-och-bajs/

Var inte det ovanligt frispråkigt av Expressen om just tiggarna? Det verkar som om pk-elitens engagemang styr graden av sanningsenlighet i rapporteringen när en grupp måste fasas ut till förmån för en annan mer användbar.
Intressant. Har inte tänkt i de banorna. Tiggarna är på väg att fasas ut eftersom de gör mer skada än nytta. De är inte kostnadseffektiva helt enkelt. En enda tiggare skapar lika mycket irritation som tio ensamkommande flyktingbarn. Flyktingbarnen ger mer bang for the buck när man vill byta ut det svenska folket.

Jag skulle då tippa att alla tidningsredaktioner och profilerade twitteragitatorer har fått the memo, så att de applåderar istället för att klaga när vi börjar samla upp tiggarna och skicka hem dem till Rumänien, vilket kan vara rätt så snart.
Citera
2015-09-13, 23:56
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Jag kan ge dig mina bevekelsegrunder om du vill eftersom jag har varit i samma sits som honom. Jag har aldrig varit god i den bemärkelsen att jag köpt medias beskrivning av verkligheten. Jag var en av dem som var skogstokig på "apatiska barn" - fenomenet.
Försökte förklara för alla i min närhet och på min arbetsplats hur osannolikt det var att barnen var sjuka på riktigt.
´
Det har blivit allt tydligare de sista 4 åren att staten inte har det minsta ordning och reda i mottagandet (ingen identitetskontroll, ingen säkerhetskontroll, ingen ålderskontroll). Komplettera de sista punkterna med att ge PUT till alla som påstår sig komma från Syrien så förstår alla att katastrofen är ett faktum. Dessutom så har acceptansen och uppmuntrandet av mångkulturella fenomen accelererat under de sista åren med en fullständigt grotesk anpassning av det svenska samhället där mångkulturens värderingar blivit norm istället för de traditionellt svenska.
Ovanstående prioritering var inte alls lika uppenbar innan slutt av Reinfeldts sista mandatperiod.

Men till skillnad från många av SD:s kärnväljare (de c:a 5% som röstade i valet 2010) så har jag inga problem med en stor invandring i sig.
Jag skulle inte motsätta mig att ta emot 100 000 kvotflyktingar per år utvalda av UNHCR och med bevisade skyddsskäl så länge som de ges tillfälliga uppehållstillstånd och det ställs krav på dem att assimilera sig i samhället och det råder nolltolerans mot brottslighet.
Jag är god i den meningen att jag vill hjälpa människor att fly undan krig och förföljelse för att ge dem en tillfällig fristad. Jag känner mig däremot skoningslös mot de som tillåter att systemet utnyttjas och framföralt även mot de som utnyttjar systemet.

Lägg därtill att SD förutom partiledningen har haft ett osedvanligt stort antal stolpskott inom partiet och att lirare som Söder och bröderna Ekroth fortfarande har framträdande roller så har det inte precis varit ett lätt steg att ta att gå över till SD. Ungefär som Widar Andersson måste känna sig när han sitter i samma parti som Veronica Palm. Det är inte lätt att identifiera sig och ta steget över till ett parti när man föraktar ledande företrädare. Eller att veta att man röstar på samma parti som Ralf Rasist från Knäckebrohult.
Som CrispyKreem tidigare sagt så ser jag SD som verktyget till förändring inte som någon lösning. SD har fullt med goda idéer men de kommer varken ha rutin, partifolk eller mandat till att förändra Sverige. Skall invandringspolitiken förändras så måste steget tas av de etablerade partierna annars kommer landat att kastas ut i kaos. Förändringen måste ske på samma sätt som i grannländerna.
Kan ni tänka er ett land där 60% röstar på SD och där de andra 40% ägnar sig åt civil olydnad och att motarbeta politiska beslut på en nivå som skulle få en bananrepublik att framstå som hyperorganiserad.
Visst är det orättvist mot SD. Det är deras förtjänst att vi ens har en gnutta hopp kvar. Men det är den verklighet som finns att förhålla sig till.

Tack för mycket intressant redogörelse.

Kan man förenklat säga att du tycker media lögnaktiga och att politiker är formade av detta fördummade samtal.

Du tycker etablerade politiker fattar dumma beslut om invandring, men har viss kompetens att i övrigt få samhället att fungera.

SD:s enda fördel är att de precis som du anser att besluten om invandring är dåliga och att de har bättre idéer om hur det borde skötas. Men är i övrigt oprövade kort när det kommer till att styra. Företrädarna ger heller inget intryck av att kunna styra.

Ställd inför dessa alternativ har du hittills valt de politiker som i vart fall torftigt kunnat få samhället att fungera trots sina dåliga beslut om invandring. Men invandringen har nu blivit så vansinnig att du inte litar på att de etablerade ska kunna få det att fungera, inte ens nödtorftigt.

Vad som fått dig att motvilligt rösta SD är alltså dels att invandringen nu blivit så extrem att det blivit en ödesfråga. Dels att polariseringen gjort SD till nej-alternativet i folkomröstningen om vilket väg vi ska välja i detta ödesval.

Är det en korrekt tolkning?
Citera
2015-09-14, 00:06
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Har EU-migranterna tappat lite av sin status som godhetsrekvisita i takt med att flyktingkatastrofen fått alltmer medial uppmärksamhet? Det verkar som om pk-elitens engagemang styr graden av sanningsenlighet i rapporteringen när en grupp måste fasas ut till förmån för en annan mer användbar.

Ja, det verkar så. Tänkte samma sak i och med debattartikeln i DN från regeringen som uppmanade folk att inte ge till tiggare. Det var märkbart tyst från den annars så högljudda godhetsindustrin. Det går inte att hålla känslosvallet i gång för flera saker samtidigt, och tiggarna har nu fått maka på sig till förmån för folkvandrarna som drar igenom Europa.

DN började "granska" tiggeriet för två år sedan, och det hela kulminerade i början av sommaren i år. Under dessa två år avvisade DN systematiskt att det skulle förekomma kriminalitet i spåren av tiggeriet. Det fick ett ganska snöpligt slut i och med Kalla Faktas reportage i maj efter vilket DN var tvungna att på ledarplats konstatera att frågan inte var "svart eller vit". Under tiden som gått har både Expressen, GP och DI öppet förespråkat ett tiggeriförbud, regeringen har konstaterat att problemet ska lösas i deras hemländer och lagstiftning som ska få bort romernas kåkstäder är på gång (är osäker på när det ska vara klart). Detta i kombination med att folk i allmänhet är jävligt trötta på skiten har också spelat in såklart. Det finns inga mer godhetspoäng att hämta i media längre när det gäller öststatsromer; alla tänkbara snyftreportage har skrivit och alla Twitterinitiativ har avverkats. Nu är det dags för nästa projekt.

Intressant utveckling som presenteras i DI.

Citat:
Företagen och SD ses i smyg

Det svenska näringslivet har i det tysta byggt upp allt tätare kontakter med Sverigedemokraterna. Di kan i dag avslöja hur Svenskt Näringsliv och flera av landets tyngsta arbetsgivarorganisationer fått Sveriges snabbast växande parti att anamma en mer näringslivsvänlig politik.

Det handlar om återkommande möten med personer i SD:s absoluta toppskikt och i synnerhet med partiets ekonomisk-politiska talesperson Oscar Sjöstedt.

Tjänstemän på Svenskt Näringsliv har vid flera tillfällen försett SD med rapporter och policydokument och ibland har dessa mer eller mindre ordagrant blivit partiets politik. Svenskt Näringsliv bekräftar kontakterna.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/13/...sd-ses-i-smyg/

Det hela hänger säkert samman med PM Nilssons arbete att få in SD i borgerligheten. Tecken på detta syntes bland annat i Almedalen där PM och Mattias Karlsson diskuterade framtiden inom svensk politik. Om Svenskt Näringsliv kan hjälpa SD att formulera seriös och hållbar ekonomisk politik skulle det öka den politiska tyngden för partiet.

https://www.youtube.com/watch?v=LJ_b8q8uY7I
Senast redigerad av Sixt 2015-09-14 kl. 00:17. Anledning: Glömde länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in