Citat:
Paula Neuding har tidigare skrivit om oro, bråk och hot på våra bibliotek. Nu har turen kommit till våra badhallar. Kolumnen redogör för ett antal incidenter på badhus runt om i landet och avslutar med konstaterandet att de som har råd väljer bort de otrygga badhusen. Mångkulturen nämns inte explicit men dess ande svävar givetvis över hela texten.
Jag ställer mig smått frågande till poängen med hennes alster. Vill hon se fler övervakningskameror? Fler vakter? Hårdare tag mot buset? Eller är det bara ett kallt redovisande av de problem som massinvandring i kombination med släpphänthet och dålig integration medför? Läsaren får själv gissa. Nej, Paula kan definitivt bättre än så här.
http://www.svd.se/vilket-badhus-valj...re-kolumnister
Jag ställer mig smått frågande till poängen med hennes alster. Vill hon se fler övervakningskameror? Fler vakter? Hårdare tag mot buset? Eller är det bara ett kallt redovisande av de problem som massinvandring i kombination med släpphänthet och dålig integration medför? Läsaren får själv gissa. Nej, Paula kan definitivt bättre än så här.
http://www.svd.se/vilket-badhus-valj...re-kolumnister
Hennes poäng är väl denna: allt fler offentliga miljöer behöver övervakning, väktare och larm för att kunna fungera. Räkna med att de som har råd och kan välja tryggare alternativ kommer att isolera sig mer.Vi har haft White flight från förorterna, nu kommer white flight från offentliga lokaler. Om vi säger så här, Neuding ömmar inte direkt för berikarna, utan beskriver hur svenskarna blir attackerade och måste skydda sig och varnar för den utvecklingen. Nu skriver hon inte invandrare eller svenskar. Men det är ju underförstått.
Numer heter det inte längre integration utan det korrekta är deltagande och inkludering. Om den som bjuds in blir våldsam och ohanterlig fasas dock denna ut eller bjuds helt enkelt inte in. I förlängningen har vi inte ett öppet samhälle. Varje medborgare får söka medlemskap eller något i den stilen för att besöka mötesplatser utanför hemmet. Andra sätt är gentrifiering. Bostadsområden renoveras så att hyrorna blir för dyra för socialtjänsten och att flera hus görs om till bostadsrättsföreningar. Ytterligare ett sätt är friskolor. Det här är väldigt långt ifrån deltagande och inkludering.
Vad Neuding ytterst talar om är att mångkulturen och dess vision har en inre problematik som tillåts fortgå vilket leder till att de parallella samhällena, det invandrar-ledda och det mer genuint svenska, befästs och ytterst legitimeras. Då det är det svenska som har makten och resurserna kommer givetvis det invandrar-ledda hamna rejält efter. Neuding har inte varit tyst om att vänstern är den skyldige till denna utveckling och att det är ett problem när vänstern avsäger sig detta problem och fräckt skyller på borgerligheten.