Citat:
Läs IR5s senaste alster så förstår du vad T80U menar... Eller jag kan sammanställa lite för dig från den senaste tråden jag sett honom i där IR5 förklarar att en sjukdom som ärvs i den civila världen inte är ärftlig i krig... Eller något liknande.
Ursprungligen postat av SvenEriksson
Sättet jag ser det på så är det du som drar in religionen genom att nämna den, jag kan inte se religiös symbolik här någonstans, vad i all sin dar pratar du om?
EDIT: Kan mod vara en mod och sluta dra in sin indoktrinerade propaganda så att vi kan fortsätta diskutera ämnet och sluta komma off-topic!
EDIT: Kan mod vara en mod och sluta dra in sin indoktrinerade propaganda så att vi kan fortsätta diskutera ämnet och sluta komma off-topic!
Citat:
Nedan: IR5 förklarar att Iran kan slå ut samtliga amerikanska intressen i mellanöstern då deras strategi är vida överlägsen. Att Iran misslyckas att vinna mot lilla irak (som föll på under 2 veckor mot USA i båda krigen) är inget argument som biter. IR5 säger alltså att Iran utan vidare kan slå ut Saudiarabien, Israel och amerikanska trupperna i Irak och Afghanistan samtidigt...
Ursprungligen postat av https://www.flashback.org/sp36058375
Läkare? Läkarens uttalanden i liknande sammanhang säger inte ett skit. När man för en diskussion om ett krig så är man främst intresserad av militär patologoska fakta.
Citat:
Dessert Storm vanns alltså av Irans flygvapen..
Ursprungligen postat av https://www.flashback.org/sp35883838
Men det finns en annan verklighet som underminerar ditt påstående. I början av 90-talet var Irak redan sönderbombad vad det gäller GZ. Tidpunkten sammanfaller med en efterkrigstid. Irans flygvapen genomförde jobbet och inte var det USA som många gärna vill tro.
Irak förlorade 750 av sina senaste stridsflyg under två veckor mot usa resp 1000 st under 8 år mot Iran. Startmängden i båda krigen var ungefär likvärdig.Till det mässar IR5 precis som koranen. Om du har läst den så kommer du känna igen det faktalösa svamlandet och rytmen.