Citat:
Det finns vl alltid ngon som kommer kommer att vgra uppdateringen av "juridiskt intresse", principiella orsaker, praktiska skl eller andra orsaker.
Skall bli intressant att se vad som hnder med dessa. Om lagstiftningen tvingar dem r ju frgan enkel. Men om VW vill gra det nd s tror jag de anvnder morot och inte piska.
Alla tycker inte som jag. Men jag tycker det r intressant hur avsljandet gjorts. Jag har inte hunnit lsa ICCT-rapporten. Men tydligen avsljas inte alla mrken och modeller som felar. Dessutom gavs en version hr i trden dr de mrken som testades i USA nstan valdes av en slump. "Man valde de mrken biluthyraren hade inne."
Jag har ingen mer information i detta fall. Men nr det handlar om miljardebelopp brukar inte beslut fattas av en slump.
Skall bli intressant att se vad som hnder med dessa. Om lagstiftningen tvingar dem r ju frgan enkel. Men om VW vill gra det nd s tror jag de anvnder morot och inte piska.
Alla tycker inte som jag. Men jag tycker det r intressant hur avsljandet gjorts. Jag har inte hunnit lsa ICCT-rapporten. Men tydligen avsljas inte alla mrken och modeller som felar. Dessutom gavs en version hr i trden dr de mrken som testades i USA nstan valdes av en slump. "Man valde de mrken biluthyraren hade inne."
Jag har ingen mer information i detta fall. Men nr det handlar om miljardebelopp brukar inte beslut fattas av en slump.
Vad jag har lst p wikipedia(om man kan kalla det sker klla eller ej) - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volk...ons_violations
S verkade de valt ut 3 modeller enligt testen nedan, passat, jetta och bmw x5. Varfr dessa bilar valdes r jag inte sker p. Har inte hittat ngra andra bilar frn det testet och konspiratorisk som man r s knns det mrkligt med valet av 3 europeiska dieselbilar som troligtvis sljer mkt i USA.
A well-regarded group of scientists at West Virginia University submitted a proposal to ICCT and John German awarded them a US$50,000 study[14][32] to conduct tests on three diesel cars:[13] a VW Passat, a VW Jetta, and a BMW X5.[31] ICCT also purchased data from Emissions Analytics, a UK-based emissions consultancy, and from stakeholders in the Real Driving Emissions-Light Duty Vehicle working group in charge of amending Euro 6 regulations.[14]