2017-04-19, 23:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Skandal? Vad d skandal - VW sljer ju som fan hr, Svensson har d fan inte mrkt av ngon skandal hr inte!

Polo, golf, passat, audi skoda strulande dsg ldor dyra verkstder, vad d skandal gr ju kanoners hr!
Det kan vl vara precis lika mycket skandal alldeles oavsett hur mycket de sljer
Citera
2017-04-19, 23:54
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Ngonstans i denna skandalen, vilket det faktiskt r, s borde det finnas ngon form av bevis p bestllningen som VW gjorde till Bosch. Typ "vi vill ha en dator i bilen som visar fel vrde nr man kopplar p kontrollprylar" och liknande. Det finns inte p kartan att Bosch har gjort detta p eget initiativ, ngonstans finns en bestllning frn VW.

Bosch -invented for life...och jag tnker p det varje gng.
Citera
2017-04-20, 00:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ngonstans i denna skandalen, vilket det faktiskt r, s borde det finnas ngon form av bevis p bestllningen som VW gjorde till Bosch. Typ "vi vill ha en dator i bilen som visar fel vrde nr man kopplar p kontrollprylar" och liknande. Det finns inte p kartan att Bosch har gjort detta p eget initiativ, ngonstans finns en bestllning frn VW.

Bosch -invented for life...och jag tnker p det varje gng.
En jttefirma som VW borde ha eget folk som kan programmera Boschs styrsystem tycker jag s de kan gra ndringar utan hjlp frn Bosch.

Fr vrigt, innan vi skriver snt som redan sagts hundra gnger s finns det ju en fetingtrd om detta redan.
Citera
2017-04-20, 00:14
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
En jttefirma som VW borde ha eget folk som kan programmera Boschs styrsystem tycker jag s de kan gra ndringar utan hjlp frn Bosch.

Fr vrigt, innan vi skriver snt som redan sagts hundra gnger s finns det ju en fetingtrd om detta redan.
Du tnker s...ja, det borde ju vara det troligaste.
Min teori r sabbad.
Citera
2017-04-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Du tnker s...ja, det borde ju vara det troligaste.
Min teori r sabbad.

Ja fet trd, att Volk och Bosch inte vetat vad som hnder vid olika tillfllen i deras sk styrprogram r nonsens, de r liksom en gemensam enhet som arbetar med motorstyrning.
Citera
2017-04-27, 23:08
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Trots att VW gr bttre n ngonsin i Sverige s kommer det iaf en konsekvens av skandalen hr:

http://teknikensvarld.se/audi-saljer-ducati-475034/

Citat:
Volkswagen-koncernen r nra att slja motorcykeltillverkaren Ducati. Detta som en effekt av dieslgateskandalen, menar Autocar. Mrket blir drmed det frsta att falla ur koncernens portfolio som vxt sedan 1990-talet.

Volkswagen-koncernen ska ven har konsulterat investmentbanken Evercore fr att se ver sina finanser. Att koncernen har lagt ner sina motorsportsatsningar inom WRC, WEC och Le Mans och i stllet satsar p Formel E r ocks en fljd av avgasskandalen.
Citera
2017-04-27, 23:34
Medlem
gersmans avatar
Handlar inte skandalen om att VW gjort dieselmotorer som r mycket miljvnliga men fett ddliga fr mnniskor?
Citera
2018-01-04, 14:20
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Nu har det ringt ungefr varannan dag sen 20 december frn VW. Svarade frsta gngen och dom ville att min bil skulle gra denna tgrd. Berttade att jag inte befinner mig hemma n utan kommer tillbaka 8 januari. Men det gick tydligen inte in...

Har ignorerat deras samtal.

Vad hnder om man skiter i att uppgradera?

Om man googlar lite s verkar bilarna g smre...
Citera
2018-01-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Nu har det ringt ungefr varannan dag sen 20 december frn VW. Svarade frsta gngen och dom ville att min bil skulle gra denna tgrd. Berttade att jag inte befinner mig hemma n utan kommer tillbaka 8 januari. Men det gick tydligen inte in...

Har ignorerat deras samtal.

Vad hnder om man skiter i att uppgradera?

Om man googlar lite s verkar bilarna g smre...
Inte behver du uppdatera, hnder ingenting.
Men du kan inte serva p VW d lr dom utfra "neddateringen vare sig du vill eller inte.
Citera
2019-09-30, 21:06
Medlem
Nu har det visat sig att VW inte bara manipulerat motorerna utan ven DSG-ldor.

Citat:
Ob Diesel- oder Benzinermotor: Je nach Schaltverhalten lieen sich auf dem Prfstand bessere CO2- und Stickoxidwerte prsentieren und zustzlich konnte sogar der Verbrauch der Fahrzeuge geschnt werden. Eine Software ermglichte es, bei den Benzinern einfach mglichst schnell in einen mglichst hohen Gang zu gelangen, erklrte Eichler freimtig. Beim Diesel funktionierte der Trick umgekehrt. So habe man den Spritverbrauch und auch die Abgase niedrig gehalten.

https://www.handelsblatt.com/unterne...C66zVRy3nI-ap1

Oavsett om det r diesel- eller bensinmotor: Beroende p vxelldans beteende kan bttre koldioxid- och kvveoxidniver presenteras p testbnken - och dessutom kunde ven brnslefrbrukningen frbttras. Mjukvaran gjorde det mjligt att lgga i hgsta vxeln s snabbt som mjligt i bensinmotorer, sa Eichler. Tricket fungerade tvrtom fr diesel (dra ut p vxlarna satt allting kommer upp i temperatur tidigare). P s stt har bilarna ftt lgre brnslefrbrukning och utslpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in