Citat:
Det finns väl alltid någon som kommer kommer att vägra uppdateringen av "juridiskt intresse", principiella orsaker, praktiska skäl eller andra orsaker.
Skall bli intressant att se vad som händer med dessa. Om lagstiftningen tvingar dem är ju frågan enkel. Men om VW vill göra det ändå så tror jag de använder morot och inte piska.
Alla tycker inte som jag. Men jag tycker det är intressant hur avslöjandet gjorts. Jag har inte hunnit läsa ICCT-rapporten. Men tydligen avslöjas inte alla märken och modeller som felar. Dessutom gavs en version här i tråden där de märken som testades i USA nästan valdes av en slump. "Man valde de märken biluthyraren hade inne."
Jag har ingen mer information i detta fall. Men när det handlar om miljardebelopp brukar inte beslut fattas av en slump.
Skall bli intressant att se vad som händer med dessa. Om lagstiftningen tvingar dem är ju frågan enkel. Men om VW vill göra det ändå så tror jag de använder morot och inte piska.
Alla tycker inte som jag. Men jag tycker det är intressant hur avslöjandet gjorts. Jag har inte hunnit läsa ICCT-rapporten. Men tydligen avslöjas inte alla märken och modeller som felar. Dessutom gavs en version här i tråden där de märken som testades i USA nästan valdes av en slump. "Man valde de märken biluthyraren hade inne."
Jag har ingen mer information i detta fall. Men när det handlar om miljardebelopp brukar inte beslut fattas av en slump.
Vad jag har läst på wikipedia(om man kan kalla det säker källa eller ej) - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volk...ons_violations
Så verkade de valt ut 3 modeller enligt testen nedan, passat, jetta och bmw x5. Varför dessa bilar valdes är jag inte säker på. Har inte hittat några andra bilar från det testet och konspiratorisk som man är så känns det märkligt med valet av 3 europeiska dieselbilar som troligtvis säljer mkt i USA.
A well-regarded group of scientists at West Virginia University submitted a proposal to ICCT and John German awarded them a US$50,000 study[14][32] to conduct tests on three diesel cars:[13] a VW Passat, a VW Jetta, and a BMW X5.[31] ICCT also purchased data from Emissions Analytics, a UK-based emissions consultancy, and from stakeholders in the Real Driving Emissions-Light Duty Vehicle working group in charge of amending Euro 6 regulations.[14]