2015-09-20, 22:15
Medlem
FatFreddysCats avatar
Käkade Iktorivil dagligen i drygt 6-7 månader första gången. 6 mg om dygnet. 2 mg tre ggr dagligen. Alltså 2 mg morgon, eftermiddag och kväll. Efter c.a 6 månader så sänkte jag dosen självmant med 50 % till 3 mg om dygnet. 1 mg morgon, eftermiddag och kväll. Käkade denna dos i max ett par veckor/någon månad innan jag klippte tvärt. Gick bra första 2-3 dagarna innan abstinensen kom. Yrsel, huvudvärk, svettningar, sömnproblem m.m men efter max 7-10 dar så gick det över. Är detta vanligt eller hade jag tur? 6 mg om dygnet i över ett halvår är väl en relativt hög dos ändå? Nu tar jag Ikto mest vid behov. Kan käka i någon vecka, sen tar jag en paus på en vecka. Får knappt någon AT alls då. I mitt tycke en väldig bra och kompetent medicin oavsett om man lider av ångest eller kanske någon annan sjukdom.

Vad är era egna erfarenheter av Ikto och abstinens/AT? Tycker ni själva att Ikto är en bra medicin? Eller käkar dom flesta härinne den som godis p g a effektens skull hahaha?

Mvh

FatFreddysCat
Citera
2015-09-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
hehe de lovar jag att göra! Ja amfetamin är ju ett förslag, men skulle undvika de... (har själv missbrukat amfetamin för ett par år sedan, men slutat)

Ja, en dos tramadol funkar ganska bra i kombo med ikto, tyvärr ligger jag på rätt höga doser 600-700mg (TA INTE SÅ MYCKET UTAN TOLERANS!!!!!)

På vilket sätt funkar tramisar (I normala doser) bra med ikto ?
Kan man förstärka effekten av tramisarna? eller Ikto?
Citera
2015-09-22, 23:44
Medlem
Tja,

Man blir lite rädd när man läser om ikto och om att hamna i benso-träsket samt ta sig därifrån. Jag vart lite nyfiken på detta då jag anser mig ha väldigt svårt att bli beroende av något av allt jag testat. Jag bestämde mig för att testa ikto bara för att se hur jag reagerar. Jag har ingen ångest alls och milda sömnproblem.

Körde 2 mg/dag på kvällen, somnade tungt snabbt, allmänt avslappnad och social, presterade grymt på jobbet (sälj), livet blev allmänt lättare samt roligare. Kände mig aldrig flummig och folk upplevde mig inte som det heller.

Avtändningen för mig efter 10 dagar på rad var ej märkbar. Inget anmärkningsvärt. Förstår dock att man kan fastna för detta då det underlättar vardagen en hel del. En ultimat vardagsdrog egentligen. För mig känns det som att det är inget som jag inte klarar mig utan dock. Kommer dock tänka på denna om jag har en tuff period i framtiden men absolut inget som inte går att motstå.

Detta var en liten utvärdering från en ångestfri person med svårt för beroende. Är väl som tidigare sagt att det är värre om man har ångest eller liknande problem innan, så en liten varning är på plats.
Citera
2015-09-23, 17:36
Medlem
Har någorlunda benzotolerans. Har tagit 3 mg ikto (inte tagit det på 3 år) men har tagit lite annat emellanåt. Tog 2 mg vid 13 och ytterligare 1 mg vid 2. Blev småmysig av det. Jag har sovit riktigt kasst på sistone. Tänkte slagga runt 22 ikväll. Lär ikton fortfarande hjälpa min sömn så pass långt efter intaget eller ska man kanske fylla på med 0.5 eller liknande innan läggdags.
Citera
2015-09-23, 21:45
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cAase
Har någorlunda benzotolerans. Har tagit 3 mg ikto (inte tagit det på 3 år) men har tagit lite annat emellanåt. Tog 2 mg vid 13 och ytterligare 1 mg vid 2. Blev småmysig av det. Jag har sovit riktigt kasst på sistone. Tänkte slagga runt 22 ikväll. Lär ikton fortfarande hjälpa min sömn så pass långt efter intaget eller ska man kanske fylla på med 0.5 eller liknande innan läggdags.

Ta en 1mg till för att vara på den säkra sidan
Citera
2015-09-24, 17:21
Medlem
Brunsass avatar
Tog 3st 2 mgare för 2 timmar sen, allt som hänt är att jag går vingligt. Första Benson.
Citera
2015-09-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsas
Tog 3st 2 mgare för 2 timmar sen, allt som hänt är att jag går vingligt. Första Benson.

Vad hade du förväntat dig? Men ångestfri blir du om du lider av ångest!
Citera
2015-09-24, 19:23
Medlem
Brunsass avatar
Hade inte ätit, sovit bra. Nu är allt chill som fan.
Citera
2015-09-24, 23:03
Medlem
Brunsass avatar
Eh.. Har tagit 10st 2mgare idag och känner ingenting nu, tråkigt.
Citera
2015-09-24, 23:10
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Eh.. Har tagit 10st 2mgare idag och känner ingenting nu, tråkigt.

Har du ångest i övrigt? Du känner ingen humörsvängning till de bättre?
Citera
2015-09-24, 23:46
Medlem
Brunsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Har du ångest i övrigt? Du känner ingen humörsvängning till de bättre?
Jag har ångest och social fobi. Brydde mig mindre om allt kanske, men var fortsammande samma paranoida jag. På 300mg tram var det är underbart, trodde detta skulle vara liknande men kanske mer "flummigt" kanske ta mer nästa gång eller byta drog?
Senast redigerad av Brunsas 2015-09-24 kl. 23:50.
Citera
2015-09-24, 23:49
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Jag har ångest och social fobi. Brydde mig mindre om allt kanske, men var fortsammande samma paranoida jag, på 300mg tram var det är underbart, trodde detta skulle vara liknande men kanske mer "flummigt"

För mig funkar 4mg ikto på morgonen perfekt för just ångest och social fobi å sånt. Men man ska i te förvänta sig något super rus ala mdma, så är inte benzo. Det är en perfekt vardagsdrog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in