2015-09-25, 00:03
Medlem
Brunsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
För mig funkar 4mg ikto på morgonen perfekt för just ångest och social fobi å sånt. Men man ska i te förvänta sig något super rus ala mdma, så är inte benzo. Det är en perfekt vardagsdrog.

OK, när är det säkert att testa igen, imorn? Eller bör jag låta kroppen vila vare sig rus eller inte.
Citera
2015-09-25, 00:06
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsas
OK, när är det säkert att testa igen, imorn? Eller bör jag låta kroppen vila vare sig rus eller inte.

Ta 4mg imon på mörran med morgon kaffet, på tom mage. Käka frukost en stund efter. Smält dom under tungan för snabbare påslag, de ska smaka mint annars är de fake.
Citera
2015-09-25, 00:11
Medlem
Brunsass avatar
Citat:

Citat:
Ta 4mg imon på mörran med morgon kaffet, på tom mage. Käka frukost en stund efter. Smält dom under tungan för snabbare påslag, de ska smaka mint annars är de fake.
OK tackar! Återkommer imorn
Citera
2015-09-25, 00:27
Medlem
getbusys avatar
Citat:

Ingen fara vetu. Gör det
Citera
2015-09-26, 00:28
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
"Kommit tillbaka" till livet efter ett missbruk av alkohol.

Hjärtat är fortfarande krossat efter ett förhållande som tog slut, men jag "fungerar" idag i vardagen (dvs jag går till jobbet, jag gör det jag "måste" - men resten av tiden ligger jag mest och väntar på att tiden ska gå). Men just nu är jag i en "svacka" och återfallet är inte långt borta.

Tänker inte byta ut ett misbruk mot ett annat, men just nu klarar jag inte av påfrestningen - visst måste det vara vettigare att byta ut spriten (som jag inte rört på ett bra tag) mot att käka ikto ett tag. Som sagt, jag ligger i farozonen pga mitt tidigare alkoholmissbruk, men hellre 2mg ikto om dagen ett tag än att börja supa igen.

Jag går i terapi, fått Sobril utskrivet (som inte hjälper vi dom värsta tillfällena - Ikton har jag fått av en vän).

What to do fellas?
Jag orkar inte må dåligt längre - speciellt inte när jag gjort dom framsteg jag gjort med alkoholen. Men jag känner att risken att börja supa igen är överhängande. Men vill inte skaffa mig ett annat beroende. Moment 22.
Citera
2015-09-26, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyLebowski
"Kommit tillbaka" till livet efter ett missbruk av alkohol.

Hjärtat är fortfarande krossat efter ett förhållande som tog slut, men jag "fungerar" idag i vardagen (dvs jag går till jobbet, jag gör det jag "måste" - men resten av tiden ligger jag mest och väntar på att tiden ska gå). Men just nu är jag i en "svacka" och återfallet är inte långt borta.

Tänker inte byta ut ett misbruk mot ett annat, men just nu klarar jag inte av påfrestningen - visst måste det vara vettigare att byta ut spriten (som jag inte rört på ett bra tag) mot att käka ikto ett tag. Som sagt, jag ligger i farozonen pga mitt tidigare alkoholmissbruk, men hellre 2mg ikto om dagen ett tag än att börja supa igen.

Jag går i terapi, fått Sobril utskrivet (som inte hjälper vi dom värsta tillfällena - Ikton har jag fått av en vän).

What to do fellas?
Jag orkar inte må dåligt längre - speciellt inte när jag gjort dom framsteg jag gjort med alkoholen. Men jag känner att risken att börja supa igen är överhängande. Men vill inte skaffa mig ett annat beroende. Moment 22.

Kämpa på och var disciplinerad och håll dig till 2mg ikto ett tag. Försök sen ta lite mindre och när det verkligen behövs. Eller säg till läkaren att sobrilen inte funkar så borde du ju få stesolid. Det borde ju vara bättre med det och den långa halveringstiden.
Citera
2015-09-26, 04:35
Medlem
getbusys avatar
Citat:

Gick de bättre eller?
Citera
2015-09-26, 05:11
Medlem
Brunsass avatar
Citat:
Gick de bättre eller?
Kände återigen ingen märkvärdig effekt, bestämde mig på tidig eftermiddag att röka dunder grönt utomhus, slutade med att jag spydde 5-6ggr och halv somnade med drömmar av att vara hemma, nyktrade till varje 15 min och tog mig lite närmare hemåt varje gång.

Edit: är van rökare sedan länge och detta hände senast i hög stadiet på spice, lite pinsamt men som tur var jag själv.

Har hört från Joey Diaz podcast att benso kan kicka in efter rökning då det spåras i fettet, bara en teori.

Antingen är benso inget för mig, eller så var weedet besprutat(5/5 känd vendor på FS så icke troligt) eller så är jag lite sjuk och kan se detta som en purg.
Mår prima nu efter lite sömn.
Senast redigerad av Brunsas 2015-09-26 kl. 05:16.
Citera
2015-09-26, 19:39
Medlem
Jag lider av hög puls på grund av all ångest. Äter Inderal mot det. Men varför upplever jag att pulsen fortfarande e hög eller till o med högre när jag äter benso?? Benson ska ju lugna ner mitt nervsystem o hjärta. Faaan! Konstigt detta.

Jag har fan lägre puls utan benso trots att jag har fetångest. Men när jag är ångestfri efter intag av benso så ökar pulsen

Ajaj benso hjälper i alla fall mot mina extraslag.
Senast redigerad av blaha95 2015-09-26 kl. 19:42.
Citera
2015-09-26, 19:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag lider av hög puls på grund av all ångest. Äter Inderal mot det. Men varför upplever jag att pulsen fortfarande e hög eller till o med högre när jag äter benso?? Benson ska ju lugna ner mitt nervsystem o hjärta. Faaan! Konstigt detta.

Jag kan också uppleva att pulsen är lite hög trots att jag tagit benso och är helt ångestfri
Citera
2015-09-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag kan också uppleva att pulsen är lite hög trots att jag tagit benso och är helt ångestfri

Riktigt konstigt har puls på 80-90 i vila trots 2 mg ikto o 60 mg inderal ä.

Fan jag som trodde att pulsen skulle låg när jag äntligen blir ångestfri.

Någon kunnig om det o vet varför det är så?

Kan det ha med att man andas fort? Fast andning borde ju oxkså bli lugnare av benso.
Senast redigerad av blaha95 2015-09-26 kl. 19:46.
Citera
2015-09-26, 19:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Riktigt konstigt har puls på 80-90 i vila trots 2 mg ikto o 69 mg inderal ä.

Fan kag som trodde att pulsen skulle jättelöåg när kag äntligen är ångestfri.

Någon kunnig om det o vet varför det är så?

80-90 är ganska normalt, lite högt. Vad hade du innan du började äta Inderal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in