Citat:
Ursprungligen postat av
Tunggrabben
Ni vet många occultister, de flesta tänker om dem som svarat och argumenterat för er sak om kristendomen och det ni anser vara rätt, är rakt ut svaga/fega/lågt intelligenta. Jag väljer att se det från er vinkel, satan är the bad guy och människan är en skapelse av gud. Om det nu finns bevis på Hur det hela hänger ihop med hjälp av kvantfysik, numerologi, praktiska bevis som att öppna sin själ, associationer som att jesus var tagen av paganistisk gud som illustreras hänga upp och ned med ett repbundet runt fötterna, finns det en möjlighet att ni kanske blivit vilseledda? Och det mänskliga begäret att tro på något större som gud i själva verket är lucifer, tänk om ni mister chansen att verkligen se sanningen och verkligen vinna er själ NU inte inte efter döden. Många satanister har varit föredetta kristna, muslimer osv. Dem blir skärrade av det jag ser som sanningen. Jag delar med mig av kunskap som förändrar liv, som räddar mänskligheten, Hur kan ni vara så arroganta som att knappt ge det en chans eller läsa igenom? för mig blev det en spark i skallen över Hur allting hänger ihop.
Jag tar det lugnt. Försöker vara ödmjuk och kärleksfull Men tror mig inte sitta på Guds högra sida.
Jag litar på att Gud nu då väntar på att se resultatet då jag utvecklas från en brännässla till en vacker ros.
Mer kan jag inte göra.
Livet är så fullt av händelser och möten så ibland hinner man knappt andas.
Hur skall man då kunna vara nära Gud?
De gångerna kan jag hoppas att Gud själv sätter sig bredvid.
Lite jobb får han allt ha, kan jag tycka.
Ja jag har öppen,rak och okonstlad bön till Gud och absolut inte varje dag heller.
Inget tvång.
Jag individuellt nu då eftersom du skrev Ni.
Vet inte vilka ni du menar.