2015-09-23, 18:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Fast nu var det Tunggrabben som startade tråden.
Ja det var det :-D Kanske en liten jävel landade på min axel.
Men men inget att oja sig över, även fan blir tydligen religiös ibland.
Ber om ursäkt en då till Tunggrabben.
Det är han som skall ha äran...
Citera
2015-09-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Satanismen grundar sig på occultisk vetenskap och mycket (symbolism) från världens antika civilisationer påpekar just det, man tror att kristendomen och islam och judendomen har stulit kunskap/associationer/occultisk kunskap och skapat världen idag. På www.joyofsatan.org finns det massa bevis på det om man gräver i det. Vad tror ni om det, skulle det kunna vara sant? Lever människan i ett spirituellt fängelse gjort för ditt sinne, så att du aldrig ska bli medveten om din sanna natur och vara slav?

Får jag fråga, tror du på Satan som en gud i samma liga som Yahweh, eller till och med större?

Satanism, eller för att vara med tydlig, djävulsdyrkan har funnits fruktansvärt länge, men inte i den kristna/judiska formen.

Joy of Satan tror att Satan skapade världen (?!). Har du ens läst bibeln?
Citera
2015-09-23, 18:45
Bannlyst
Ingen som tror på satan som han framställs i kristen tro skulle ju tillbe honom, det säger ju sig självt.
Citera
2015-09-23, 19:09
Medlem
Ni vet många occultister, de flesta tänker om dem som svarat och argumenterat för er sak om kristendomen och det ni anser vara rätt, är rakt ut svaga/fega/lågt intelligenta. Jag väljer att se det från er vinkel, satan är the bad guy och människan är en skapelse av gud. Om det nu finns bevis på Hur det hela hänger ihop med hjälp av kvantfysik, numerologi, praktiska bevis som att öppna sin själ, associationer som att jesus var tagen av paganistisk gud som illustreras hänga upp och ned med ett repbundet runt fötterna, finns det en möjlighet att ni kanske blivit vilseledda? Och det mänskliga begäret att tro på något större som gud i själva verket är lucifer, tänk om ni mister chansen att verkligen se sanningen och verkligen vinna er själ NU inte inte efter döden. Många satanister har varit föredetta kristna, muslimer osv. Dem blir skärrade av det jag ser som sanningen. Jag delar med mig av kunskap som förändrar liv, som räddar mänskligheten, Hur kan ni vara så arroganta som att knappt ge det en chans eller läsa igenom? för mig blev det en spark i skallen över Hur allting hänger ihop.
Citera
2015-09-23, 19:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ni vet många occultister, de flesta tänker om dem som svarat och argumenterat för er sak om kristendomen och det ni anser vara rätt, är rakt ut svaga/fega/lågt intelligenta. Jag väljer att se det från er vinkel, satan är the bad guy och människan är en skapelse av gud. Om det nu finns bevis på Hur det hela hänger ihop med hjälp av kvantfysik, numerologi, praktiska bevis som att öppna sin själ, associationer som att jesus var tagen av paganistisk gud som illustreras hänga upp och ned med ett repbundet runt fötterna, finns det en möjlighet att ni kanske blivit vilseledda? Och det mänskliga begäret att tro på något större som gud i själva verket är lucifer, tänk om ni mister chansen att verkligen se sanningen och verkligen vinna er själ NU inte inte efter döden. Många satanister har varit föredetta kristna, muslimer osv. Dem blir skärrade av det jag ser som sanningen. Jag delar med mig av kunskap som förändrar liv, som räddar mänskligheten, Hur kan ni vara så arroganta som att knappt ge det en chans eller läsa igenom? för mig blev det en spark i skallen över Hur allting hänger ihop.
Jag tar det lugnt. Försöker vara ödmjuk och kärleksfull Men tror mig inte sitta på Guds högra sida.
Jag litar på att Gud nu då väntar på att se resultatet då jag utvecklas från en brännässla till en vacker ros.
Mer kan jag inte göra.
Livet är så fullt av händelser och möten så ibland hinner man knappt andas.
Hur skall man då kunna vara nära Gud?
De gångerna kan jag hoppas att Gud själv sätter sig bredvid.
Lite jobb får han allt ha, kan jag tycka.
Ja jag har öppen,rak och okonstlad bön till Gud och absolut inte varje dag heller.
Inget tvång.
Jag individuellt nu då eftersom du skrev Ni.
Vet inte vilka ni du menar.
Citera
2015-09-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Ingen som tror på satan som han framställs i kristen tro skulle ju tillbe honom, det säger ju sig självt.

Finns ett visst talsom gör det, dock är det inte en stor majoritet av befolkningen som gör det.
Citera
2015-09-23, 20:53
Medlem
Citat:

Hur kan du vara ''satanist'' och vilja rädda mänskligheten? DU är vilseledd, och har uppenbarligen inte sätt sanningen, du följer inte din andes hjärta utan endast det som står skrivet i sten. Skriven doktrin som grund i all ära, men utveckla sedan din uppfattning med hjälp utav bön, etc. Det är inte vad du läst i en bok som är viktigt, utan det som du kan applicera till det spirituella och det jordliga livet...
Citera
2015-09-23, 21:00
Medlem
Citat:
Är det viktigt vem som var först?
Inte för mig. Varför valde du att just citera Jesus?
Citera
2015-09-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Inte för mig. Varför valde du att just citera Jesus?
För att han sa "älska andra såsom dig själv." Det tycker jag låter som ett vettigt bud, eller?
Citera
2015-09-23, 21:11
Medlem
Citat:
För att han sa "älska andra såsom dig själv." Det tycker jag låter som ett vettigt bud, eller?
Japp. Men inget speciellt.
Citera
2015-09-23, 21:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp. Men inget speciellt.
Om det vore speciellt då för dig Kiss. Lek att du är Jesus nu. Hur skulle du säga detta på ett enklare och speciellt sätt.
Inte gamla och begagnade fraser nu, utan dina egna kloka ord.
Helt nytt och modernt stuk över det hela..
Vi kan blanda in lite satanistiska demoner i det också.
Citera
2015-09-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Om det vore speciellt då för dig Kiss. Lek att du är Jesus nu. Hur skulle du säga detta på ett enklare och speciellt sätt.
Inte gamla och begagnade fraser nu, utan dina egna kloka ord.
Helt nytt och modernt stuk över det hela..
Vi kan blanda in lite satanistiska demoner i det också.
Säga vadå???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in