Citat:
Ursprungligen postat av AegWyr
Hehe "Christos Beest" har dreads och använder tofflor. =P In my eyes that's a hippie!
... men jag gillar hans "Sceneries"-svit. Den är dock släppt under hans riktiga namn och inte använd i "mörka och stygga sammanhang".
Jag måste säga att jag finner det lite beklämmande att Securion hanterar Churhc of Satan på det vis han gör. Potential finns ju att göra långt mycket mer med din filosofiska läggning än att hylla en efterapare som LaVey. Varför kväver du dina egna potential?
För det första: om du inte känner Securion personligen tycker jag du skall lugna ner dig en aning. Jag tvivlar på att du, jag eller någon annan vet ved Securions personliga livsfilosofi är, med undantag för de LaVeyanska grunderna (jag skriver detta då Securion mig veterligen befinner sig utomlands, och inte är här så ofta).
För det andra: nämn någon som
inte är en "efterapare". Har "Christos Beest", som du själv uttryckt en oroande beundran för, kommit fram till allt han skriver om helt oberoende av tidigare traditioner? Skulle inte tro det. Dessutom skulle jag som moderator
verkligen vilja undvika en "min Satanism är minsann bäst"-diskussion. Skall klistra en tråd om detta.