2015-05-03, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WalruswasPaul
Nix. M**gan Jon**on i Umeå. Han borde vara i 20-årsåldern idag, undrar fan hur han har det.

Vi hade en CP Unge som hette M**gan Bl*m, han blev yrkeskriminell.

Namn maskat/Mod.
Senast redigerad av Fear2be 2015-09-15 kl. 22:01.
Citera
2015-05-03, 19:25
Medlem
Giggsys avatar
Jag, min halvbror o några av hans polare var ute en helgkväll och skulle ägga fönster, vi var väl kanske 13-14 år nånting. När ingen av oss andra var beredda ser vi att en av brorsans kompisar hade tagit upp en hundbajspåse från papperskorgen. Idioten började kleta in skit över ett fönster med händerna.
Citera
2015-05-04, 16:18
Medlem
Haha, fett skön tråd har ju en kille från min tid på mellanstadiet. Detta barn gick nog en 2-3 klasser under mig och hade seriösa dampproblem, det räckte med att man hälsade på honom för att man skulle få höra "käften" eller "jävla bög".

Till historien då: det var en vanlig dag och vi höll på att leka någon lek kommer inte riktigt ihåg vilken men iaf när idioten helt plötsligt kommer flygande och slår en kille i min klass med en stor sten så att han faller till marken. Efter denna lilla incidenten så slänger han sig ner och tar strypgrepp på samma kille. Det hela slutar med att våran lärare brottar ner honom och drar med honom in.

Vet inte vad killen gör idag men har dock hört att han hat blivit utkastad från en 5-6 skolor någonting.
Citera
2015-05-08, 10:28
Medlem
100ccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caz1337
jo men de här kan ju bli kul!

Vi hade en hel del mongos i min grundskola kan ja säga.

Mongo 1:

Han hette tiger (ja , typ som tiger woods.. ) . En liten jävel med lockigt fult hår och fula glasögon och grova mentala störningar. Honom beskådade man ofta under diverse bord och stolar lurandes på pass som ja, en tiger... Det var smått underhållande att byta några ord med denna färgstarka individ. Ofta löd de nåt i stilen med

"OJJ äre en tiger under stolen här borta , fyfan va läskigt" *garv*

"din jävla mamma är ful som fan" med bitter bebisröst

*ännu mer garv*

Mongo 2:

Han hette RICKY. som man hör på namnet så var han lågstadiets douchebag som man varit sugen på att strypa till döds ett par gånger. Liten ettrig grabb med troligtvis alla bokstavskominationer man kan tänka sig. De byggdes mycket med kaplastavar vid den här tiden och ibland kunde man få ihop riktiga konstverk som man lagt ner många timmars arbete på . Först på plats att sparka ner våra byggen var dock alltid den här fuckern ricky.

De började alltid med att ricky gjorde éntre i kaplarummet och fick syn på vårat spekulära bygge som han givetvis också önskade sig ha. Han började då bygga ihop något skraltigt bygge själv , men insåg väll sedan att de låg över hans intellektuella kapacitet att slutföra något sådant bygge. Valet blev då istället att han med lätt smil på läpparna å djävulskap i blicken går fram å sparkar ner vårat bygge . Givetvis så var även grabben immun mot lärarrepressalier pågrund av hans diagnoser så detta var ju rent ut sagt största pesten på lågstadiet.

Fanns en hel del till men orkar inte skriva mer just nu

Den där RICKY var det möjligen från Trångsundsskolan?
Senast redigerad av Fear2be 2015-09-15 kl. 22:18.
Citera
2015-09-13, 16:15
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegrus
Denna berättelse utspelade sig ett par årskullar under mig. Har fått historien återberättad för mig av en grabb på min arbetsplatts som visade sig ha gått i samma skola som mig, minns inte allt.
Hur som haver.

Killen hade flyttat till samma ort som jag är uppvuxen i, från en annan del av sverige. Kallar han Nisse. Nisse hade tidigare gått i flera skolor och flyttat hit från landsbygden p.g.a. mobbing.
Nisse var ovanligt lång och kraftigt byggd för sin unga ålder, med massor av finnar i ansiktet och såg nästan ut som en vuxen man redan i fjärde klass.

Nisse utmärkte sig tidigt i klassen och övriga skolan med sin fysik och ovanliga dialekt. I nisses nya klass fanns det en kille som var på allt och alla.
Vi kallar den jobbiga typen "särbarnet Orvar". Orvar avbröt jämnt och ständigt på lektionerna.

Orvar brukade kalla nisse för fetto. Orvar skämtade ofta, och när det var högläsning i klassen så satt Orvar och avbröt när andra läste bara för att jävlas.

Orvar var praktexemplaret av en hyperaktiv ADHD unge och kunde aldrig sitta still, eller vara tyst i mer än 2 sekunder. Orvar slog en spik i sin egen hand en gång bara för att visa att han vågade.

Orvar jävlades lite extra mycket med nisse och brukade tackla honom i väggen, eller över skolbänkarna när tillfället gavs. Andra i klassen började reta nisse också och gav han öknamn.
Inte bara i klassen utan hela skolan.

Efter ett par veckor berättade Nisse för fröken, och framför klassen att han tidigare varit mobbad och att det var därför han bytt skola...
Många i klassen började skratta medans nisse stod där röd i ansiktet framför tavlan och öppnade sig. klassföreståndaren försökte att få klassen att lugna sig, men det var mycket fnitter, och en del kastade sudd på nisse. Tårarna började rinna längst nisses kind.

Det oväntade som hände nu var att Orvar, som till en början varit den mest pådrivande reste sig upp och skrek: "Håll käften ser du inte att han är ledsen!"
Allt blev helt knäpptyst i flera minuter. Några tjejer började gråta, resten satt helt tysta.
Lunchklockan ringde kort där efter. Klassen gick i tysthet mot matsalen. Orvar följde med nisse till och från skolan för att ingen skulle reta honom, och de blev bra vänner efter detta en lång tid framöver.

Ganska fin historia faktiskt
Citera
2015-09-13, 17:19
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drach
Någon som har något om Anomaly?

Killen måste ha någon bokstavskombination.
Enda jag hört är att han haft en hink på huvudet när han öppnat lådor i en csgo stream.
Meh, han spelar bara en roll, det get ju mer tittare. Egentligen världens lugnaste snubbe.
Citera
2015-09-14, 04:30
Medlem
En snubbe brukade böja sig fram på idrotten och prata med anus
Citera
2015-09-14, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Vi hade ett CP-barn som vi kallade för Bög-Love.
Han var inte bokdtavligen cp men jävligt udda och "bögig".

Vi brukade mobba han i duscharna på gympan och turades om att jucka mot honom nakna i flera timmar.
Och där låg han och tog emot och fick stånd.. Haha vilken jävla bög

Hahahaha, ja vilken jävla bög
Citera
2015-09-14, 10:56
Medlem
Jag hade ett mongo i grannskapet som var ett år äldre än mig. Han brukade ägna sig åt den samhällsomstörtande verksamheten "palla sten". Dvs. smyga sig in i folks trädgårdar, plocka lite sten från gräsmattan och sedan springa därifrån så snabbt det bara gick. Han ansåg att detta gjorde honom väldigt "busig".
Citera
2015-09-16, 20:00
Medlem
emzs avatar
Ojoj, den här tråden gör mig nostalgisk, fast på ett dåligt sätt. Många konstiga ungar har man stött på i sin barndom. Jag var tyvärr ett snällt barn som inte sa så mycket, så jag blev många gånger målet för dessa adhd-monsters utfall.

Den jag minns allra tydligast var ett småvuxet litet as till kille som jag gick i samma skola som från lekis till gymnasiet. Han betedde sig lika illa genom alla år.

Den händelse som jag har tydligast minne av var den gången han fick tag på en såg, låste dörren till klassrummet och började jaga och hota oss andra som var kvar i rummet. Detta hände på lekis och det tog en jävla tid innan lärarna upptäckte det. Kommer än i dag ihåg skräcken jag kände där jag låg och tryckte under en soffa och hoppades på att överleva. Vad jag minns så blev det inga repressalier för dåren heller! Borde ju ha blivit inlagd någonstans kan man tycka...
Citera
2015-09-18, 22:43
Medlem
Arnedjupfrysts avatar
Fick fett med stryk av en downie som bodde på gårdarna;jag=8år Cp downie=ca 14 år 1982
Tenho hette han.Fy fan va rädd jag va!Tror han e död nu
Citera
2015-09-30, 18:40
Medlem
somaliasommeliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesuHjul
Ända från årskurs 1 till nian tvingades jag gå med ett tvättäkta CP-barn, han var seriöst okontrolerbar.
Den lilla berättelsen som jag tänker dela med mig av nu är bara ett av många anfall jag fick uppleva under dessa år.
Det var i femman och jag och två utav mina vänner (OSNUTENUNGE var en av dom) var ute i en skog som gränsade till skolgården. Så mogna som vi var så lekte vi "Sagan Om Ringen" när unghelvetet kommer fram till oss och frågar om han fick leka med oss. Och som de varmhjärtade själarna vi var lät vi honom leka med oss. Det var riktigt frustrerande att leka med den ungen. För det första så kunde han inte leka "Sagan Om Ringen" för fem öre! Dessutom så var han aggresiv och hårdhänt, han verkligen SLOGS med pinnarna som skulle repressentera svärd och det gick inte att ha med honom. Till slut så blev det lunchdags och vi försökte skaka av oss ungen på vägen ner till matsalen men han lyckades hänga efter. Väl inne i matsalen kommenterade vi att han kryddade sin hårdbrödmacka med en kopiös mängd örtsalt. Detta var tillräckligt för att han skulle bli rejält irreterad och man såg hur raseriet växte inom honom, men han höll det inom sig för tillfället.
Efter lunchen så fortsatte vi vår lek, med Aset hängandes efter oss. Vi hade gömt hans pinnar som han använde som svärd i hopp om att han skulle leta efter dom och därmed låta oss leka i lungn och ro resten av rasten. När han upptäcker att dom är borta, blir han rasande för att "någon stulit hans favoritpinnar". Han låter raseriutbrottet gå ut över oss. Han kastar sten, sparkar, slår och skriker mot oss. Vi försöker lungna ner honom men han blir bara argare. Han tar upp en planka med 3-4 rostiga spikar utstickandes från toppen. Med all sin kraft svingar han spikklubban mot mitt lår och jag lyckas i sista sekund hoppa undan, spikklubban missar mig med endast någon centimeter. Han laddar för ett nytt slag men en av mina kompisar lyckas gripa tag i plankan och avväpna honom. Han slår och sparkar febrilt i luften i hopp om att fräffa någon men vi håller säkert avstånd. I det ögonblicket kommer det upp en lärare till skogen, hon lyckas hålla fast aset och drar ner honom till skolan.
vi kallas in till samtal med ungjäveln för att försöka reda ut bråket och att alla ska få berätta ur sin synvinkel och så. Jag och mina vänner förklarar hur det gått till och som tur var, så var läraren på vår sida. När vi berättat klart så sitter läraren tyst och stirrar ilsket på ungen som sitter brevid henne. Ungen som sitter med händerna i fickorna på sina mjukismyxor och pillar på sin pung, sitter tyst och glor ner på golvet. Läraren är förbannad och säger så här till ungen; " Jag kan se tidningsrubrikerna framför mig! "ELEV SLOG IHJÄL SINA KLASSKAMRATER MED SPIKKLUBBA" Vad tänkte du med?!"
Då kommer inavlet med detta till sitt försvar "Det var ingen spikklubba... det var en planka med spikar i..."
Jag vet inte vad som hände efter det men jag kan lova att läraren inte var nådig mot ungen. Och tänk att jag var tvungen att drass med han ända till nian! Nu vet jag inte vad han gör men jag hoppas att han sitter och ruttnar någonstans.

Hej JesuHjul!

Ditt inlägg är visserligen gammalt, men jag känner mig träffad och undrar om jag inte är den cp-unge som omnämns i berättelsen. Aggressivitet, social bortkommenhet, spikplanka, örtsalt, mjukisbyxor, pillra på pungen.... ja, allt stämmer.

Ja, vad ska man säga så här långt efter händelsen? Jag kan bara be om ursäkt och hoppas att folk inte led alltför mycket av min närvaro. Mycket riktigt hade jag ordentliga problem. Det fanns bakomliggande faktorer till att jag var som jag var, vilket förstås inte gör saken bättre. Det är mycket jag skulle vilja göra ogjort, men det är som det är.

Vad läraren sa till mig den gången minns jag inte. "Hopplöst mongo", var väl vad hon tänkte om mig. Ett välförtjänt epitet.

Jag förstår din önskan om att jag nu för tiden skulle sitta och ruttna, men tro det eller ej: När jag väl tagit mig till en mindre sjuk miljö än den jag växte upp i lugnade jag ner mig, skaffade mig en hög utbildning och inkomst därefter. Numera jobbar jag utomlands och trivs med livet. Mitt gamla mongo-jag är dött sedan länge.

Jag hoppas att även du har det bra, om du ser detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in