2010-12-05, 17:01
Medlem
Slapsticks avatar
När jag var runt 10 tvångsförflyttades ett jämnårigt äkta problembarn vid namn "Danne" till den måleriska miljön i byhålan för att han skulle lugna ned sig lite. Tror han hade deporterats från Eskilstuna eller nåt. Nu skulle de självgoda vuxna byhåleborna minsann hjälpa till att styra in ett problembarn från "stoschtan" på rätt bana i livet. Allt som behövdes var en god miljö och lite ömhet. Inom några månader hade ungjäveln satt eld på en lada så den brann ned till grunden. Blev ett satans liv om det där och han försvann från byhålan i några år.

När vi blev 13 och började på högstadiet dök han plötsligt upp igen. Blonderat hår, vit luvtröja, adidasbrallor och rökare. Ni känner väl till typen. Han lyckades skrapa ihop ett gäng, både killar och tjejer, som gjorde livet surt för folk på skolan. Mig gav de alltid fan i för nån anledning, men andra bråkade de med konstant. Särskilt en snubbe som var ett år äldre än oss. De spred rykten om att han var bög och att han och en av hans polare hade sugit av varandra. De var på honom konstant.

När den snubben skulle sluta nian, sista veckan faktiskt, passade han på att slå ned Danne så in i helvete i korridoren. Danne hotade både med mord och straffknull i samma blodsluddrande mening när han släpades bort av sjuksyster för att få sitt sönderslagna ansikte tillsett. Vi andra gladde oss hjärtligt åt hur han äntligen hade fått stryk. Rektorn manade till lugn och bad oss visa hänsyn. I helvete. En hel korridor fylld med skolbarn i åldern 13-16 stod och gapgarvade och hejade. Han som hade slagit ned Danne blev hyllad som en hjälte.

Sen gick det utför för Danne. Han dök inte upp i skolan så mycket året efter nedslagningen. Han skaffade en rottweiler och försökte vara likadan i vuxen (nåja...) ålder som han en gång hade varit på högstadiet. Det kulminerade i ett rånförsök mot den lokala guldsmeden för fem-sex år sedan. Han åkte dit för det och han har inte synts till sedan dess. Ingen är olycklig för det.

I övrigt kan jag avslöja att jag gick i specialklass på låg- och mellanstadiet. Hade visst "generella inlärningssvårigheter" (ansågs vara korkad för att jag vägrade utföra de uppgifter som läraren gav oss) så jag var väl något av en CP-unge själv.
Citera
2010-12-05, 17:08
Medlem
min granne attackerade mig med en yxa i ena handen och en parasollhållare som sköld i andra handen, riktigt läskigt!!
Citera
2010-12-05, 17:12
Bannlyst
Jag hade en plågoande när jag gick i 4an, killen ifråga var ett år äldre och gick i klassen över. Han hatade mig utav någon outgrundlig anledning. Skulle alltid ta tillfället i akt och fälla mig om jag inte var uppmärksam. Det gällde även fast vi aldrig hade pratat, lekt eller träffats och jag är 100% säker på att jag inte varit jävlig emot någon han kände. Jag misstänker att denne kille hade någon form utav ADHD/DAMP eller nått, men han kunde fungera normalt.

När klockan ringer ut och det dags för rast så skiljs jag ifrån mina kompisar då jag var tvungen att gå på toa, så dom drar i förväg till kojan där vi hade planerat att vara hela rasten. När jag är klar så går jag ut ifrån toan och då ser jag hur denna kille samt två andra ifrån hans klass står och spanar in i klassrummet vi nyss haft lektion i. Jag funderar lite på vad dom kan tänkas leta efter i vårat klassrum men fortsätter att gå emot huvudentrén, bakom mig hör jag "DÄR ÄR HAN!" och när jag vänder mig om ser jag hur alla 3 är påväg rakt emot mig. Jag börjar springa och som tur är så är jag otroligt snabb när det gäller att fly. Jag blir jagad heeeeeela halvtimmes rasten av dessa 3, PLUS att resten utav alla killar ifrån 5an väljer att ta upp jakten och hjälpa sina kamrater. Ena sekunden smyger jag runt som en ninja i skogen bland buskarna och ingen vet var jag är, andra sekunden springer jag runt med ett antal 5eklassare efter mig. När min nästa lektion ska till att börja så orkar jag inte springa mer, istället så väljer jag att stanna och ta mitt straff. Jag står och chippar efter luft när 4-5 stycken utav dom som inte varit med och sprungit så länge av rasten kommer gåendes emot mig och ska ge mig stryck. Precis innan det första slaget ska till att landa så säger jag "Vänta.. Vänta... Varför jagar ni mig? Vad har jag gjort?" Ingen utav dessa vet egentligen varför dom jagar mig, så som skänkt ifrån ovan så väljer dessa att inte göra slarvsylta utav mig.
Kom fram senare att denna killen hade ljugit om att jag hade snackat skit om honom (Visste inte ens vem snubben var typ och brydde mig inte ett dugg om honom) och att jag skulle ha spottat på honom. Han hade tydligen när han inte fått tag på mig gått till kojan där mina polare var och lekte och stått och hotat dem med pinnar och sa att om dom inte hjälpte honom att ta fast mig och överlämna mig till honom nästa rast så skulle dom få smaka på pinnen... Det hände aldrig och ingen behövde smaka på pinnen

En annan gång, skolresa, vi delade buss med 5orna. Jag och polarna hade varit inne i en mysig affär och köpt en massa godsaker som godis, vattenpistoler, pinup pennor som man kunde vända på så fick dom en baddräkt (andra hållet naket ). Jag beslutar mig för att gå på bussen och lämna alla mina saker där. När jag går ombord på bussen så sitter några utav 5orna redan på där, bland annat han. Tvekar lite först hur jag ska göra men beslutar mig för att jag lämnar grejerna ändå. Passerar honom påväg emot min sittplats och det går bra, han verkade inte se mig. Men när jag lagt prylarna på sätet så känner jag hur min vattenpistol åker ut ur fickan på mig. Bakom mig står han och kollar på den. "Fin pistol, finns det vatten i den?", "ja det gör det" svarar jag och tänker "hmm, kanske är sjysst ändå?". Splatt så blir jag skjuten i ögat, och han fortsätter att skjuta och skjuta. Jag går emot han med handen höjd för att hindra vattnet och ska ta tillbaks den. Precis när jag får tag i den så känner jag hur någon greppar tag i mitt hår bakifrån och sliter till allt vad den pallar. SMACK så ligger jag på golvet i bussen och bölar och har ont i hårbotten. Men det var inte han eller hans polare...
Då är det någon ny i deras klass, en liten WT horunge till brud som har slitit tag i mitt hår och dragit ner mig på golvet, varför vet jag inte men vet att jag hörde "Vafan pysslar du med ditt lilla cp?!". Hade inte rört henne, kanske trodde hon att jag försökte sno hans pistol, eller också ansåg hon att man inte skulle jiddra med dem som var äldre och tänkte sätta mig på plats eller nått... (vet att hon kom ifrån en bökig familj så hon var väll van att bråka med sin bror eller så).
Henne fick jag dock hämnd på några veckor senare när jag smällde upp en dörr rakt i nyllet på henne (med flit när hon kom gåendes i sina egna tankar i en korridor) aldrig sett en människa blöda så mycket ur näsan förut, dock inget brutet.
Han gav tillbaks pistolen och sa förlåt då jag tror han blev lite chokad själv utav vad som hände inne i bussen.

Honom fick jag min hämnd på dock några år senare när jag gick i 7an och han i 8an. Han sa något till mig i en korridor så jag tillslut fick nog, tog tag i hans krage och smällde in han han emot ett skåp och sa "Nu räcker det". Fick en rädd blick ifrån honom och förstod att han nog inte var så tuff som han ville få det att se ut. Fick sen en armdunk och ett "bra gjort" utav en 9a som hade sett vad jag gjorde, det kändes riktigt härligt
Senast redigerad av therefore 2010-12-05 kl. 17:14.
Citera
2010-12-05, 23:05
Medlem
pumbbas avatar
HAHA awesome tråd måste jag säga

minns ett cp barn sen jag gick i lågstadiet, dansken kallades han och han hade typ adhd och allt sånt^^
han kastade sten o sånt skit så fort han vart sur. han var hatad av allt och alla.

minns en dag då han kom till skolan och hans skor hade gått sönder och de hade regnat hela natten/morgonen så när han kom in i klassrummet så halkade han o alla skrattade.
på rasten så hade de typ slutat regna och han var jätte sur o kastade stenar på alla och skrek nåt på danska. alla var jätte rädda för honnom. jag minns att jag fick en sten i huvudet

minns oxå att han ville sitta på en speciell plats i bussen, och en morgon när jag skulle gå på så fanns de inga lediga platser så ja va tvungen att sitta hos honnom .__. och han började säga nåt på danska och ja sa nåt i stil med "hörru du din pölse ätande nisse ser du inte att de inte finns några lediga platser" sammtidigt som ja tar hans väska o kastar bak den efter den bussresan fick ja nån sten i ryggen

vill oxå meddela att han vart placerad på en special skola, och sen i högstadiet gick vi i samma skola och han vart sönder mobbad där med, och när vi började 8:an elr 9:an så slutade han den skolan

btw tror han heter Jes Peder
Senast redigerad av pumbba 2010-12-05 kl. 23:07.
Citera
2011-01-21, 14:46
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Hade en juggekille i klassen i högstadiet. Han hade varit och besökt sin släkt i Kroatien (tror jag) under sommarlovet och hade där köpt en handduk med en naken tjej på.
Han hade alltid med sig handduken till gympan och efteråt när vi skulle duscha så skulle han alltid "träna knullning" med handduken. Han stod naken och juckade mot den nakna bruden. Ofta hade han dessutom stånd när han gjorde det.
Citera
2011-02-09, 21:12
Medlem
Ända från årskurs 1 till nian tvingades jag gå med ett tvättäkta CP-barn, han var seriöst okontrolerbar.
Den lilla berättelsen som jag tänker dela med mig av nu är bara ett av många anfall jag fick uppleva under dessa år.
Det var i femman och jag och två utav mina vänner (OSNUTENUNGE var en av dom) var ute i en skog som gränsade till skolgården. Så mogna som vi var så lekte vi "Sagan Om Ringen" när unghelvetet kommer fram till oss och frågar om han fick leka med oss. Och som de varmhjärtade själarna vi var lät vi honom leka med oss. Det var riktigt frustrerande att leka med den ungen. För det första så kunde han inte leka "Sagan Om Ringen" för fem öre! Dessutom så var han aggresiv och hårdhänt, han verkligen SLOGS med pinnarna som skulle repressentera svärd och det gick inte att ha med honom. Till slut så blev det lunchdags och vi försökte skaka av oss ungen på vägen ner till matsalen men han lyckades hänga efter. Väl inne i matsalen kommenterade vi att han kryddade sin hårdbrödmacka med en kopiös mängd örtsalt. Detta var tillräckligt för att han skulle bli rejält irreterad och man såg hur raseriet växte inom honom, men han höll det inom sig för tillfället.
Efter lunchen så fortsatte vi vår lek, med Aset hängandes efter oss. Vi hade gömt hans pinnar som han använde som svärd i hopp om att han skulle leta efter dom och därmed låta oss leka i lungn och ro resten av rasten. När han upptäcker att dom är borta, blir han rasande för att "någon stulit hans favoritpinnar". Han låter raseriutbrottet gå ut över oss. Han kastar sten, sparkar, slår och skriker mot oss. Vi försöker lungna ner honom men han blir bara argare. Han tar upp en planka med 3-4 rostiga spikar utstickandes från toppen. Med all sin kraft svingar han spikklubban mot mitt lår och jag lyckas i sista sekund hoppa undan, spikklubban missar mig med endast någon centimeter. Han laddar för ett nytt slag men en av mina kompisar lyckas gripa tag i plankan och avväpna honom. Han slår och sparkar febrilt i luften i hopp om att fräffa någon men vi håller säkert avstånd. I det ögonblicket kommer det upp en lärare till skogen, hon lyckas hålla fast aset och drar ner honom till skolan.
vi kallas in till samtal med ungjäveln för att försöka reda ut bråket och att alla ska få berätta ur sin synvinkel och så. Jag och mina vänner förklarar hur det gått till och som tur var, så var läraren på vår sida. När vi berättat klart så sitter läraren tyst och stirrar ilsket på ungen som sitter brevid henne. Ungen som sitter med händerna i fickorna på sina mjukismyxor och pillar på sin pung, sitter tyst och glor ner på golvet. Läraren är förbannad och säger så här till ungen; " Jag kan se tidningsrubrikerna framför mig! "ELEV SLOG IHJÄL SINA KLASSKAMRATER MED SPIKKLUBBA" Vad tänkte du med?!"
Då kommer inavlet med detta till sitt försvar "Det var ingen spikklubba... det var en planka med spikar i..."
Jag vet inte vad som hände efter det men jag kan lova att läraren inte var nådig mot ungen. Och tänk att jag var tvungen att drass med han ända till nian! Nu vet jag inte vad han gör men jag hoppas att han sitter och ruttnar någonstans.
Citera
2011-02-10, 16:54
Medlem
OKej då ska jag också bidra med en liten historia.
Vet inte säkert fall detta går under "cp-ungar" men roligt är det ändå, om man var där iaf.

Det var på fritids och vi gjorde det vi brukade, lekte lite spelade lite POG och dylikt.
Helt plötsligt så hör man ett stön. Och alla stannar upp och undrar "vad fan var det?"(Ja, jag kunde svära på den tiden) så slutade vi bry oss och fortsatte. Så hör man ett till och lärarna börjar bli lite fundersamma.
Dom försöker lista ut vart de kommer ifrån, så hör man ett till. "Det kommer från mysrummet säger min polare.
Så alla går in där i sin nyfikenhet och lärarna förväntar sig det värsta. Vilket alla borde gjort egentligen.
För att bakom soffan ligger en tjej och en kille (båda två hade inte alla hemma) nakna och hade sex på golvet.
Alla vi ungar börjar ju skratta för dom är nakna och mobba killen för han har fått tjejbasiller och lärarna står helt paralyserade och efter 30sekunder skickar ut oss ungar.
Sen tog det väl 2-3 dagar och man hittade samma pojke och flicka på toaletten i korridoren.
Jävlar vad lärarna skrek.
Citera
2011-02-10, 17:03
Medlem
Knuules avatar
Hehe, underhållande tråd.

Hade en cp-unge i min klass på mellanstadiet som jämnt kröp runt på golvet och skrek under lektionstid. Han hade även för vana att kalla alla han inte gillade för bög, smått ironiskt då jag nyligen hörde att han själv kommit ut som bög

Finns inga speciella historier om honom som stack ut sådär speciellt. Han var helt enkelt ett cp 24/7. Slogs och hade sig. De få vänner han hade slog han också.

Minns dock en gång när han kom fram till mig från ingenstans och sa något i stil med:

- Du kan få vara min bästa vän om jag får vara din.

Jag svarade då att jag redan hade en bästa vän. Fysatan vad han lackade då. Kallade mig bög, slog mig och kastade grus i ögonen. Jag var ganska liten och tanig då så hade inte mycket att sätta emot när han kom springandes med en bandyklubba

Snacka om galen cp-unge
Citera
2011-02-10, 18:19
Medlem
Heh. Hade först inga tankar på att skriva i den här tråden, men jag bara måste dela med mig av en berättelse från min grundskoletid.

När jag gick i låg- eller mellanstadiet så fick vi en ny kille till årskursen. Han hade precis kommit till Sverige från Nigeria eller motsvarande afrikanskt land och vi kan kalla honom för "Lao-Lao".

Lao-Lao kunde inte ett ord svenska, eller gav i alla fall inget sken av att kunna det. Det -enda- Lao-Lao sa, var hans egna namn. Hela tiden. Väldigt, väldigt snabbt.

En dag står vi i kö till matsalen. Jag ser hur Lao-Lao längst fram tar en bricka med mat, tittar på den, grimaserar "blä" och kastar den rakt på bambatanten. Sen springer/tacklar han sig förbi kön, samtidigt som han skriker "Lao-Lao-Lao-Lao-Lao-L-L-L-AAAAO!". Han lät som en kulspruta.

Föga förvånande blev han ganska snart retad. Detta kulminerade en dag i att en hel hop ungar (20-30 st) jagar Lao-Lao runt skolgården. In på en toalett, där han låser in sig. En massa ungar står och bankar på toalettdörren. Det tar säkert 10 minuter innan han öppnar.

Helt jävla naken. Ungen har alltså klätt av sig alla sina kläder. Han sträcker ut armarna och skriker för full hals. Plötsligt är det HAN som jagar en hop svenska ungar runt skolgården. Helt naken. Fattar ni vilken syn det var? ;P
Senast redigerad av Feliceee 2011-02-10 kl. 18:29.
Citera
2011-02-10, 20:19
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feliceee
Heh. Hade först inga tankar på att skriva i den här tråden, men jag bara måste dela med mig av en berättelse från min grundskoletid.

När jag gick i låg- eller mellanstadiet så fick vi en ny kille till årskursen. Han hade precis kommit till Sverige från Nigeria eller motsvarande afrikanskt land och vi kan kalla honom för "Lao-Lao".

Lao-Lao kunde inte ett ord svenska, eller gav i alla fall inget sken av att kunna det. Det -enda- Lao-Lao sa, var hans egna namn. Hela tiden. Väldigt, väldigt snabbt.

En dag står vi i kö till matsalen. Jag ser hur Lao-Lao längst fram tar en bricka med mat, tittar på den, grimaserar "blä" och kastar den rakt på bambatanten. Sen springer/tacklar han sig förbi kön, samtidigt som han skriker "Lao-Lao-Lao-Lao-Lao-L-L-L-AAAAO!". Han lät som en kulspruta.

Föga förvånande blev han ganska snart retad. Detta kulminerade en dag i att en hel hop ungar (20-30 st) jagar Lao-Lao runt skolgården. In på en toalett, där han låser in sig. En massa ungar står och bankar på toalettdörren. Det tar säkert 10 minuter innan han öppnar.

Helt jävla naken. Ungen har alltså klätt av sig alla sina kläder. Han sträcker ut armarna och skriker för full hals. Plötsligt är det HAN som jagar en hop svenska ungar runt skolgården. Helt naken. Fattar ni vilken syn det var? ;P
Inte en jävla chans Fejk!
Citera
2011-02-10, 20:43
Medlem
Jag svär på allt, broder. Det är så sjukt att jag inte hade kunnat hitta på det där ens om jag satte mig ner och försökte.
Citera
2011-02-10, 22:17
Medlem
HerrPesss avatar
Jag kommer aldrig glömma detta...

Bodde en skitunge (ca 12 år) i mitt område och en dag står jag och min kompis, jämngamla, och lirar lite fotboll på en gräsplan i närheten. Skitungen kommer och vill vara med, och visst säger vi.

Han börjar dryga mot både mig och min kompis och börjar tjafsa om att vi är sämst i fotboll osv. Min kompis blir förbannad (så som man blir i 12 årsåldern) och det slutar med att de tävlar om vem som kan göra en bicykleta snyggast. Min kompis klarar det på första försöket och den dryge fan ramlar och träffar inte ens bollen, gång på gång.

Han dampar sönder och springer mot min kompis, som för övrigt är kortväxt, och försöker slå honom varpå kompisen tar ett kliv åt sidan och gör ett riktigt snyggt kast med skitungen i fråga över sin egen axel. Han landar på huvudet, började böla och skulle plötsligt "hem och äta".

Både min kompis och jag skrattar som fan då han verkligen fick vad han förtjänade. Synen av att en kille på 145 kastar en ADHD-kille på 160 över axeln kan vara något av det bästa jag sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in