Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-23, 16:05
  #961
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Hahaha kungligt. Nej men ärligt, det hade kunnat bli väldigt knas

Ja vi gjorde mycket dumheter ihop han och jag
Citera
2022-10-24, 19:13
  #962
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmluddet
När jag gick i 2a klass var där en kille som gick i 5e klass(HELT EFTERBLIVEN) som bröt mitt ben.
Han fick nått ryck när vi stod i en större klunga och snackade, sparkade mig plötsligt(HELT OMOTIVERAT!!) på smalbenet med sina fula stålhetteskor.

Fick sitta i rullstol med gips ända upp till ljumsken nästan hela sommaren. Hade precis blivit tillräckligt lång fär att åka någon cool robotgrejj på tivolit som alltid kom till byn. Helt klart den värsta sommaren i mitt liv.

Det där måste vara bland det mest våldsamma jag läst än så länge i tråden, gemensamt för cp-barnen verkar vara att vädigt många av dom är våldsamma och oberäkneliga.

Jag stod på styltor på skolgården i åk 3 och så kommer ett av cp-barnen springades och slår mig allt vad han kan i magen, läraren i klassrummet svenska för invandrare såg vad som hände och hjälpte mig.
Jag fick ligga på en soffa i klassrummet svenska för invandrare resten av lunchrasten och större delen av nästa lektion tills jag var i form att återgå till mitt egna klassrum.
Skolan brydde sig inte om vad som hänt och på den tiden var det fullt normalt att det var så.
Någon medicinering av diagnosbarnen existerade inte så dom gick på fullvarv hela tiden.
__________________
Senast redigerad av svengöran 2022-10-24 kl. 19:17.
Citera
2023-08-26, 05:34
  #963
Avstängd
53280s avatar
Jag var nog både ett särbarn och hade en del sammanstött med särbarn.

Fick börja en specialskola som var en som jättestor OBSKLASS! Vars elever hade väldig gränslösa beteende där. Men visst hade det varit 15 år tidigare man hade börjat skolan, då hade man hamnat på någon sosse anstalt som Vipeholm där sossarna hade gjort karies expriment på såna som skulle rensa bort enligt Palme modellen. .

När jag började i en "Normalskola" , så var det en lite skola låg i ett villa område, men bussade ditt en jävla massa ghettobarn ifrån närliggande miljonprogram. På den här tiden var inte miljonprogrammen ner bajsat med den skit vi har idag utan det var mest bottenskrapet ifrån socialgrupp 3 dvs Jugoslavier och sinnessvaga svenska som inte klarade får bra jobb utan jobbade som städare.

Fick sammanstött med Mr T på en rast, han kallades för lill Rambo, för han var ganska kraftig byggd. Mr T kastade en isboll, jag fick fläsklapp. Mr T fick springa gatlopp i korridoren med ishockey klubb som slogs i hans rygg tills Mr T ramlade ihop som ett vrak började böla. Det gäller att bygga våldskapital tidigt.

Lustliga med Mr T många år senare, se man honom på ABC ( Marxist televisionen lokala nyhetsprogrma på den här tiden ) . Mr T hade rymt ifrån regementet på Rindö i strumplessen för han hade fått sova i tält på karsengåren för han hade simulerat sjukdom, han hade inte klarat av att göra lumpen, så jävla sinnessvag var människa.

Sedan gjorde man en massa skit i skola, redan på den här tiden var skola en flumig. Ingen kamratuppfostran och dålig med gränssättning. En kul grej var att elda saltpeter och socker, så man fick en kraftig rökuteckling.

Värsta utskällningen fick vi när vi struntade att gå någon minnesstund när Olof Palme hade blivit skjuten utan hittade på hyss istället. Varför skall man gå minnesstund för en idiot som bara sög ut folket på skyhöga skatter för?
__________________
Senast redigerad av 53280 2023-08-26 kl. 05:38.
Citera
2023-08-26, 14:52
  #964
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Värsta utskällningen fick vi när vi struntade att gå någon minnesstund när Olof Palme hade blivit skjuten utan hittade på hyss istället. Varför skall man gå minnesstund för en idiot som bara sög ut folket på skyhöga skatter för?


Var skattepolitik och socialdemokratins utsugning av folket något ni särbarn diskuterade och protesterade mot ofta genom att göra hyss? Hur gammal var du när Palme dog?
Citera
2023-08-26, 15:35
  #965
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Var skattepolitik och socialdemokratins utsugning av folket något ni särbarn diskuterade och protesterade mot ofta genom att göra hyss? Hur gammal var du när Palme dog?

Vi diskuterade det, kanske vi kom ifrån småföretagar familjer. Löntagarfonderna var inte nådiga.
Citera
2023-08-27, 16:11
  #966
Medlem
Mackan52s avatar
Den här tråden får en verkligen att känna sig ond för att man sitter och skrattar, emellanåt vet man inte om man ska tro på allt men sen kommer man ihåg hur den egna barndomen var, jo det var verkligen så sinnessjukt emellanåt, när ungar inte försöker ha ihjäl sig själva försöker de ha ihjäl varandra och enda anledningen att man inte hör om det dagligen är för att fritidspersonal vet att hålla käften och så länge ambulans inte kopplas in är det väldigt mycket "vad som händer på skolgården stannar på skolgården".

Man undrar dock verkligen hur vuxna tänker ibland när de placerar mongoloidexemplar bland "normala" barn. Säger "normala" inom luftcitattecken för barn är fan inte normala nånstans men de vet iaf vad de heter oftast. Men när man hör och ser barn som knappt vet vem de är undrar man verkligen vad är poängen? I många fall blir de mobbade eller utstötta ur gemenskapen för de gör saker man läser om i tråden eller är direkt farliga. Inser folk inte att man bara skapar problemsituationer?

Flera mongoloiders utvecklingsnivå ligger nånstans på en tvåårings nivå, de vet knappt var de är, bidrar inte med något och lever i eller skapar ett helvete på jorden.

En CP-unge, vi kan kalla honom för "Östen" vi hade i småskolan var av denna karaktär, kunde inte prata ordentligt alls, bussades till vårt fritids på eftermiddagen efter en dag i nån särskola. Kunde inte spela något spel alls, var inte social för fem öre, satt mest i sandlådan och glodde, behövde hjälp med allt, hade ingen kontroll alls över sina kroppsfunktioner (var väldigt många gånger han sket och pissade på sig), mobbades av äldre skitungar (tror nog vi i vår klass var snällast eller "försökte" vara snällast mot honom men 90% av tiden var han närmast fullständigt okontaktbar) och man fick inte ge honom bandyklubbor för det slutade alltid i att han började slåss med dem.

Självklart ledde detta till att de äldre skitungarna jag nämnde (ett kompisgäng i trean) smusslade bandyklubbor till honom bara för att de ville se vad som hände och sa sen att "Östen" hade snott den när de inte tittade. Något han naturligtvis inte kunde dementera utan bara stöna ut något slags halvvrål i bästa fall.

Det slutade i trasiga rutor, flera förstörda klubbor, traumatiserade småflickor som blev mål för hans vrede och en stackars fritidspedagog
som fick en riktig smäll över ansiktet. Efter incidenten med fritidspedagogen fick ingen av oss lira med bandyklubborna mer, tack för det era svin!

En annan unge, kan kalla honom för Börje som förmodligen inte var CP men var helt klart störd på nån vänster. Han var en standard buse i högstadiet som ingen tyckte om, var bortskämd som fan för att hans päron hade gott om pengar, tog inte skolan på allvar för fem öre, var hatad av lärarna och ställde bara till med jävelskap på lektionerna. Tror fan inte ens han klarade av svenskan.

Bästa som hände var nog dagen han fick en redig blåklocka (en riktig en) i ögat av nån kurd han gav sig fan på att mobba en tid. Riktigt kul i min mening och rätt åt honom. Nog det bästa som kunde hända honom säkerhetsmässigt också (efter det riktade an sin mobbing uteslutande mot lärare istället) för vi gick i en förortsskola i ett ganska taffligt område och flera av oss sa det att en dag kommer han bråka med fel person, denna person kommer säga till sin storebror och en dag kommer denne storebror dyka upp med sitt kompisgäng och döda honom (väldigt mycket "Ingen får mobba min lillebror utom jag").

Vetefan vad det blev av Börje för han kom garanterat inte in på något gymnasieprogram, någon sa då att han kommer bara leva på sin rika farsa resten av sitt liv och det verkar rimligt. Vet dock att vi hade en avslutningsfest när vi gick ut 9an, han skröt som fan att han skulle skaffa limo, snygg kostym och annan skit men han dök aldrig upp och han var inte där "sista dagen" heller. Hörde från nån att lärarkåren hade sagt åt honom att han "inte var välkommen".
Citera
2023-08-27, 17:27
  #967
Moderator
Fear2bes avatar
Ot raderat/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback