2015-10-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starface
Haha Mortal Comabt

Själv har man träffat en del under sin uppväxt:

Cp-unge 1:
Skogstokig brud när vi gick på dagis, var typ lika stor som en tolvåring när alla andra var typ 6 och brukade alltid gå runt och slå folk med stora stenar om hon inte fick leka med en.

Cp-unge 2:
Typ ett riktigt cp, fick till slut ha skötare med sig i skolan. Minst en gång i veckan mellan 4:an och 7:an stod han i korridoren på rasterna och gjorde helikoptern. Några äldre snubbar brukade alltid säga: Magnus, vart är helikoptern? och så dök den fram. En gång på gympan i 8:an så smög han in brudarnas omkläddningsrum och satte på sig nån stackars tös trosor och en BH enbart och sprang ut i gympasalen och skuttade runt.
hahahahaha jag kan se det framför mig, en kille som står framför alla och gör helikoptern! hahahaha
Citera
2015-10-01, 13:27
Medlem
Gafflens avatar
När jag gick i nian så gick en cp-unge som vi skulle kunna kalla för Wille i sexan.
Willes mål med livet var att störa, helst så många som möjligt.

Han brukade springa in på våra lektioner och skrika så högt han kunde, hoppa på elever och slicka på dem.
Vi hade ett piano utanför vilket han brukade banka på för att föra så mycket oljud som han bara kunde.

Värsta var nog när vi hade nationella proven och han sprang in med en hink grus och gräs och kastade över oss samtidigt som han skrek.

( Han brukade även skrika om att han vill bli rövknullad )
Citera
2015-10-01, 13:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesuHjul
Ända från årskurs 1 till nian tvingades jag gå med ett tvättäkta CP-barn, han var seriöst okontrolerbar.
Den lilla berättelsen som jag tänker dela med mig av nu är bara ett av många anfall jag fick uppleva under dessa år.
Det var i femman och jag och två utav mina vänner (OSNUTENUNGE var en av dom) var ute i en skog som gränsade till skolgården. Så mogna som vi var så lekte vi "Sagan Om Ringen" när unghelvetet kommer fram till oss och frågar om han fick leka med oss. Och som de varmhjärtade själarna vi var lät vi honom leka med oss. Det var riktigt frustrerande att leka med den ungen. För det första så kunde han inte leka "Sagan Om Ringen" för fem öre! Dessutom så var han aggresiv och hårdhänt, han verkligen SLOGS med pinnarna som skulle repressentera svärd och det gick inte att ha med honom. Till slut så blev det lunchdags och vi försökte skaka av oss ungen på vägen ner till matsalen men han lyckades hänga efter. Väl inne i matsalen kommenterade vi att han kryddade sin hårdbrödmacka med en kopiös mängd örtsalt. Detta var tillräckligt för att han skulle bli rejält irreterad och man såg hur raseriet växte inom honom, men han höll det inom sig för tillfället.
Efter lunchen så fortsatte vi vår lek, med Aset hängandes efter oss. Vi hade gömt hans pinnar som han använde som svärd i hopp om att han skulle leta efter dom och därmed låta oss leka i lungn och ro resten av rasten. När han upptäcker att dom är borta, blir han rasande för att "någon stulit hans favoritpinnar". Han låter raseriutbrottet gå ut över oss. Han kastar sten, sparkar, slår och skriker mot oss. Vi försöker lungna ner honom men han blir bara argare. Han tar upp en planka med 3-4 rostiga spikar utstickandes från toppen. Med all sin kraft svingar han spikklubban mot mitt lår och jag lyckas i sista sekund hoppa undan, spikklubban missar mig med endast någon centimeter. Han laddar för ett nytt slag men en av mina kompisar lyckas gripa tag i plankan och avväpna honom. Han slår och sparkar febrilt i luften i hopp om att fräffa någon men vi håller säkert avstånd. I det ögonblicket kommer det upp en lärare till skogen, hon lyckas hålla fast aset och drar ner honom till skolan.
vi kallas in till samtal med ungjäveln för att försöka reda ut bråket och att alla ska få berätta ur sin synvinkel och så. Jag och mina vänner förklarar hur det gått till och som tur var, så var läraren på vår sida. När vi berättat klart så sitter läraren tyst och stirrar ilsket på ungen som sitter brevid henne. Ungen som sitter med händerna i fickorna på sina mjukismyxor och pillar på sin pung, sitter tyst och glor ner på golvet. Läraren är förbannad och säger så här till ungen; " Jag kan se tidningsrubrikerna framför mig! "ELEV SLOG IHJÄL SINA KLASSKAMRATER MED SPIKKLUBBA" Vad tänkte du med?!"
Då kommer inavlet med detta till sitt försvar "Det var ingen spikklubba... det var en planka med spikar i..."
Jag vet inte vad som hände efter det men jag kan lova att läraren inte var nådig mot ungen. Och tänk att jag var tvungen att drass med han ända till nian! Nu vet jag inte vad han gör men jag hoppas att han sitter och ruttnar någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av somaliasommelier
Hej JesuHjul!

Ditt inlägg är visserligen gammalt, men jag känner mig träffad och undrar om jag inte är den cp-unge som omnämns i berättelsen. Aggressivitet, social bortkommenhet, spikplanka, örtsalt, mjukisbyxor, pillra på pungen.... ja, allt stämmer.

Ja, vad ska man säga så här långt efter händelsen? Jag kan bara be om ursäkt och hoppas att folk inte led alltför mycket av min närvaro. Mycket riktigt hade jag ordentliga problem. Det fanns bakomliggande faktorer till att jag var som jag var, vilket förstås inte gör saken bättre. Det är mycket jag skulle vilja göra ogjort, men det är som det är.

Vad läraren sa till mig den gången minns jag inte. "Hopplöst mongo", var väl vad hon tänkte om mig. Ett välförtjänt epitet.

Jag förstår din önskan om att jag nu för tiden skulle sitta och ruttna, men tro det eller ej: När jag väl tagit mig till en mindre sjuk miljö än den jag växte upp i lugnade jag ner mig, skaffade mig en hög utbildning och inkomst därefter. Numera jobbar jag utomlands och trivs med livet. Mitt gamla mongo-jag är dött sedan länge.

Jag hoppas att även du har det bra, om du ser detta.

Det här är ju helt underbart!

Citera
2015-10-01, 16:17
Medlem
Shit var ska jag börja....

När jag började på dagis så träffa jag en del underliga typer och det blev bara fler med åren. På dagis så var där dagisets enda neger som hette Gösta. Gösta brukade klä ut sig till tjej och ibland så sprang han runt naken med kalsongerna på huvudet. En dag så lekte jag och Peter (Peter som också visade sig vara cp lite senare) i en båt som vi hade på dagis. Jag och Peter lekte riddare med vars en pinne i händerna och då ville nakenäckelcpnegergösta vara med och drog till mig med en kratta i huvudet. (Ja just det, blev slagen med en kratta i huvudet av en naken neger med kalsongerna på huvudet!)

Senare på dagis så visade sig att Peter blev allt mer och mer cp, Peter klia alltid sig på snoppen och skrek och bölade när han blev arg. Hans smeknamn blev senare Peter-pilleröv då han körde upp ett finger i Hitler-Simons anus i mellanstadiet.

Senare när vi började på lågstadiet så var där en stor jävla jätte som hette Kristina. Med Kristina så lekte vi en lek som hette *giftiga prutten*. Den gick ut på att alla barn på hela skolan sprang och gömde sig för Kristina och lärarna bara stod och skrattade.

Samtidigt så hade vi min bästa kompis Hitler-Simon som lyssnade på Hitlers tal senare när vi gick i sexan, rökte cigg och drack sprit. Simon brukade mobba Cancer-Adam för att hanvar liten och ful. Ingen ville igentligen vara med Cancer-Adam men han hjälpte oss på proven så han fick ändå hänga med oss. Alltid i matsalen så drog någon ett skämt och alla skrattade sen la adam till ett grymt lame sidejoke och alla blev tysta. Sen hörde man Mr Hitler, HÅLL KÄFTEN ADAM!, sen fortsatte alla skratta åt adam. ( Adam blev kallad Cancer-Adam för han hade tunnt, vit hår och när han duscha så syndes det inte) .

Det finns så mycket mer att skriva här asså
Citera
2015-10-01, 17:07
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDaleDavid
Shit var ska jag börja....

När jag började på dagis så träffa jag en del underliga typer och det blev bara fler med åren. På dagis så var där dagisets enda neger som hette Gösta. Gösta brukade klä ut sig till tjej och ibland så sprang han runt naken med kalsongerna på huvudet. En dag så lekte jag och Peter (Peter som också visade sig vara cp lite senare) i en båt som vi hade på dagis. Jag och Peter lekte riddare med vars en pinne i händerna och då ville nakenäckelcpnegergösta vara med och drog till mig med en kratta i huvudet. (Ja just det, blev slagen med en kratta i huvudet av en naken neger med kalsongerna på huvudet!)

Senare på dagis så visade sig att Peter blev allt mer och mer cp, Peter klia alltid sig på snoppen och skrek och bölade när han blev arg. Hans smeknamn blev senare Peter-pilleröv då han körde upp ett finger i Hitler-Simons anus i mellanstadiet.

Senare när vi började på lågstadiet så var där en stor jävla jätte som hette Kristina. Med Kristina så lekte vi en lek som hette *giftiga prutten*. Den gick ut på att alla barn på hela skolan sprang och gömde sig för Kristina och lärarna bara stod och skrattade.

Samtidigt så hade vi min bästa kompis Hitler-Simon som lyssnade på Hitlers tal senare när vi gick i sexan, rökte cigg och drack sprit. Simon brukade mobba Cancer-Adam för att hanvar liten och ful. Ingen ville igentligen vara med Cancer-Adam men han hjälpte oss på proven så han fick ändå hänga med oss. Alltid i matsalen så drog någon ett skämt och alla skrattade sen la adam till ett grymt lame sidejoke och alla blev tysta. Sen hörde man Mr Hitler, HÅLL KÄFTEN ADAM!, sen fortsatte alla skratta åt adam. ( Adam blev kallad Cancer-Adam för han hade tunnt, vit hår och när han duscha så syndes det inte) .

Det finns så mycket mer att skriva här asså
Hahahahaha!!!! En neger som heter Gösta går knappt att tänka sig
Citera
2015-10-01, 17:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliasommelier
Hej JesuHjul!

Ditt inlägg är visserligen gammalt, men jag känner mig träffad och undrar om jag inte är den cp-unge som omnämns i berättelsen. Aggressivitet, social bortkommenhet, spikplanka, örtsalt, mjukisbyxor, pillra på pungen.... ja, allt stämmer.

Ja, vad ska man säga så här långt efter händelsen? Jag kan bara be om ursäkt och hoppas att folk inte led alltför mycket av min närvaro. Mycket riktigt hade jag ordentliga problem. Det fanns bakomliggande faktorer till att jag var som jag var, vilket förstås inte gör saken bättre. Det är mycket jag skulle vilja göra ogjort, men det är som det är.

Snälla utveckla, skulle vara intressant att höra varför du var som du var. Skönt att höra att livet vände för dig !
Citera
2015-10-01, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnedjupfryst
Fick fett med stryk av en downie som bodde på gårdarna;jag=8år Cp downie=ca 14 år 1982
Tenho hette han.Fy fan va rädd jag va!Tror han e död nu

Omg är det han finska zigenaren som dog nyligen?
Citera
2015-10-01, 17:17
Bannlyst
Jag kommer ihåg att vi sprang runt och kallade alla svennar för Börje, just för att det var typiskt svenskt. Haha det var kul då, vi gick i sjuan då. Det lät som en hejaklack ramsa Börje Börje Börje!
Citera
2015-10-02, 00:12
Medlem
somaliasommeliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Snälla utveckla, skulle vara intressant att höra varför du var som du var. Skönt att höra att livet vände för dig !

Hej langaocb!

Jag vill inte skriva för mycket då det inte är alltför svårt att lista ut vem jag är för den som står mig nära, men jag tror att grunden låg i min familjesituation. Jag föddes helt enkelt in i en situation där ingen, eller knappt någon, vuxen omkring mig var helt tillräknelig. De vuxna i min familj utgjorde personlighetsmässigt hela spektrat från välmenande och kärleksfulla till sadistiska och narcissistiska. Flera av dem har jag god kontakt med än idag, och älskar högt, men de hade det gemensamt att de inte var "all there", någon av dem. Tillvaron kan sammanfattas som ofta varande kaotisk, ofta på gränsen till, ibland överskridande gränsen till våldsamheter. Även i lugna stunder var livet nästan normalt, men precis tillräckligt off för att landa i någon slags uncanny valley. Jag hade helt enkelt inte ett begrepp om hur normal social interaktion fungerade under min tidiga skolgång. Det fanns inte ens på kartan.

Att en nära släkting, som jag var tvungen att bo tillsammans med, var snäppet värre och gjorde hemlivet till ett helvete, förbättrade inte sakernas tillstånd. Denna person tror jag än idag är en tvättäkta psykopat. Manipulativ, narcissistisk, hatisk, enbart vänlig när det kunde gynna henom o.s.v.....

En hypotes jag länge närde var att familjen helt enkelt led av någon slags lätt autism eller aspergers. Jag har själv till dags dato ingen formell diagnos, men har funderat på att höra mig för hos en psykolog för att försöka få klarhet i detta. Att få den hjälp jag behövde i barndomen, och bli flyttad till en tryggare miljö, hade naturligtvis gjort livet lättare, men samhället reagerade inte och det finns inte mycket att göra åt den saken nu.

Under mina tidiga tonår började jag inse vidden av problemet, samt förstå vidden av hur ovanlig min familj var. Jag försökte dryfta situationen med de vuxna som möjligen kunde göra något för att hjälpa mig, men blev oftast nonchalerad, allt medan min livssituation hela tiden förvärrades. Jag insåg att det fanns två utvägar:
1. Ta livet av mig. Det var nära, riktigt nära, men jag bestämde mig för att inte göra det.
2. Plugga så hårt jag bara kunde, så att jag sedan kunde flytta så långt bort det bara gick.
Jag bestämde mig för att göra det senare, och det gick bra.

Den sociala biten har jag också jobbat hårt med. Det har gått aningen trögare än det skulle ha gjort för en genomsnittlig människa, dels på grund av vad jag nu har för ärftliga mentala egenheter, dels på grund av att jag i princip aldrig hade någon barndom eller ungdom och därmed inte kunde utvecklas socialt alls under väldigt många år. Folk kommenterar än idag på mitt stundtals pojkaktiga och ungdomliga beteende. När jag ber dem att gissa min ålder brukar de träffa fel med ungefär 7 år, och jag tror att min utstrålning kombinerad med min något vulgära, barnsliga humor är en faktor i detta.

Men men, trots maximal otur lyckades jag till sist få ett ganska bra liv. Det har funnits gott om nätter då jag legat vaken och tänkt på hur uselt jag betett mig mot så många, och jag har ofta önskat att jag helt enkelt kunnat vrida klockan tillbaka och födas som en bättre människa, på en bättre plats, men det finns inte mycket man kan göra åt sina gener. Jag har bestämt mig för att inte föra dem vidare då jag inte inbillar mig att något som helst gott kan komma av det. Jag lever ett produktivt, innehållsrikt, och ganska så hedonistiskt liv, och tänker inte stadga mig utan låta min kaotiska, äventyrliga låga brinna till dess den slocknar. Det är det bästa jag kan göra av situationen helt enkelt, och jag vantrivs inte. Tvärtom. Jag är lycklig.

Fråga gärna mer om du vill veta. Det kändes bra att få skriva av sig sånt man hållt inne med länge.
Senast redigerad av somaliasommelier 2015-10-02 kl. 00:14.
Citera
2015-10-02, 01:13
Medlem
Hade ett mongo när vi gick på "fritids" han jagade en av mina vänner med någon slags pinne med spik i, efter att någon sagt något om hans mor eller dylikt kommer inte ihåg exakt, vi kan varit 9-10 om ens det, han var nog runt 13 han blev inte bättre på äldre dagar, hade vänner som gick i samma klass som honom när han fick sina raseriutbrott o välte bänkar slängde stolar och skrek

Ett annat mongo som jag känner till var när jag gick i högstadiet tror jag, han gick i mellanstadiet, stod ofta vid busskuren och lekte att han var någon "bagge/get" och dylikt sprang mot folk och verkligen levde sig in i rollen.

Detta mongo hade även en syster som var äldre, som kunde få riktiga utbrott ibland också, tex när klasskamraten hade en hockeypuck och la den emot hennes hästväska (en väska med ett hästhuvud på) och kallade hästen puckad, fick hon ett sånt utbrott att hon tryckte upp honom emot en klädhängare så han börja blöda ifrån huvudet.
Kommer ihåg en annan gång när hon satt på toa och en i klassen sa något korkat som "ska ja öpppna när du sitter där inne?" och hon svara kaxigt att han skulle göra det, han lyckades låsa upp dörren, hon ställde sig upp och sket på golvet, hon kunde dock vara lycklig, det var killen som öppna dörren som fick stå o städa upp de sen

Kommer säkert fylla på mer när jag kommer på alla cpungar som jag fått uppleva, och jag är nog lite cpunge jag själv
Citera
2015-10-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Det må vara en tunn generalisering, men är det fler som har erfarenheten att pojkar som hette Simon ofta hade damp eller var allmänt störiga?
Haha detta stämmer bra i min erfarenhet. Jag kände två Simon i mellanstadiet, en av dem stal 500 spänn från mig, den andra skickade en video på när han runkade till alla tjejer i klassen...
Citera
2015-10-02, 14:21
Medlem
Caseuals avatar
Har en god vän som var lite udda i sina unga dar. Vi kan kalla han för Kent

Kent var otroligt jävligt mot sin mormor. En natt när han var 8-9 år, sov han bredvid sin mormor. Han vaknade och kände ett begär att väcka sin mormor, med att fisa henne i ansiktet.

När hans mormor hade bakat pepparkakor, kom Kent och smakade på dom. Efter att ha tuggat färdigt, skriker han till sin sköra mormor "Men vad fan! Det smakar ju skit! Skaru ha en dildo i röva eller?!"

En annan gång tvingade Kent sin lillebror att bajsa i kattlådan, när mormor fick se hela händelsen, kastade Kent bajskorven som hans lillebror klämt ut på sin mormor.

En annan dag gick Kent hem till en kompis. Kompisen hörde att plinga och gick för att öppna dörren.
Utanför stod Kent med ett leende, kompisen hann inte säga hej, för Kent sprang upp till kompisens rum med en rusande fart och satte sig o tokrunka.

Det absolut bästa är att Kent berättar dessa berättelser utan ånger. Han skäms inte och han är nog den mest roligaste person jag någonsin bekantat mig med, för han fortsätter med dumheter än idag!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in