Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-29, 19:03
  #1
Medlem
SvaMp_s avatar
Yes tänkte här att vi kunde samla våra memoarer om alla de cp-ungar vi stötte på när vi va yngre.

Cp-unge 1. En polare som kom i kontakt med honom via sin karateträning. Alltså den ungen hade damp/adhd (mm) på riktigt, han hade grönt bälte vanligtvis sen en dag kommer han in till klubben med ett blått bälte som han köpt själv. Killen trodde typ att han kunde göra som han själv ville.
När de skulle sparras brukade han innan stå o göra moves från mortal combat, typ eldbollar i luften som han slängde iväg etc.
Slutade iaf med att han inte fick gå kvar på klubben eftersom de ansåg att han "var en fara" för de andra ungarna, haha...

En annan cp unge en polare berätta om var när de va o firade midsommar ute i buchen på nån bondgård. Där bodde en riktigt ful liten jävla skitunge. Den fula bondungen stod iaf o pissa och råkade få lite piss på handen varpå han fick för sig att torka av sig på polarens storebror, brorsan blev irriterad o slog honom litegrann varpå bondungen börjar stortjuta o springer iväg. Några minuter senare kommer han tillbaks med en högaffel o börjar jaga brorsan. Fyfan kan bara tänka mig hur jävla ful den där ungen måste vart alltså.

En tredje cp unge jag kommer ihåg va från när jag spelade pingis, bland ungar kan det va vanligt att de börjar skryta för varandra om diverse saker, bland annat pokaler. Iaf den här ungen va riktigt jävla irriterande alltså, till råga på det hade han en riktigt jävla ful bögpappa som stod o glodde på viod varenda träning. Så en gång vid ungens födelsedag hade pappan köpt en stor pokal till honom, "för att han kämpat så bra", tror ni inte den fula horungen ska springa runt o skryta om sin jävla pokal i ett halvår efter, typ "öö jag har den största pokalen av er blabla", idioten fatta liksom inte att det handlar om att vinna dessa saker inte få dem gratis.

Ah nu kom jag på en annan cp-unge, alltså den här måste vart den skummaste jag sett i mitt liv, fortfarande inte fattat vad det är för fel på honom.
Gick i mitt lågstadie iaf, han va ny i Sverige o pratade inte så bra svenska, vi åt soppa i skolan o han satt med kniv o gaffel o försökte få i sig den haha. I vår skola hade vi ett problembarn Tobias, alltså alla var rädda för det där problembarnet, han var större än alla andra och hade gått om en klass etc.
iaf stog Tobias o visade upp sina kulpåse (ni vet, man spelade kula på gården) för sina polare, varpå alla stod runt imponerade o kollade in, den här cp-ungen blev nyfiken på vad det var o försökte tränga sig emellan dem och titta vad det var som va så intressant i påsen, han blev dock direkt utputtad av gänget som inte ville ha med honom att göra. Ungen blev lite irriterad o försökte igen men de puttade bort honom. Nu blir han irriterad o går fram o ryker tag i påsen från Tobias hand o börjar titta i den. Alltså man måste ha vart där...det va nog en av de roligaste scenerna jag sett. Kan ju tillägga att Tobias var typ 4år äldre o dubbelt så stor som denna unge.

Sett den cp-ungen några gånger efter det och han va fan riktigt skum fortfarande alltså.

Dela med er av era erfarenheter av fula ungar från barndomen!
Citera
2008-11-29, 20:17
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Min kompis sket ner kuddrummet på dagis varje dag, tog ett tag innan de kom på vem det var. Fan vad kul när man ser tillbaka på det.
Citera
2008-11-29, 20:19
  #3
Avstängd
dontknowtomuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
text

hahahahaha cpunge 1 va nog bäst. känner igen grejer från mina yngre dar när jag läste det.. hinner dock inte skriva något nu. men jag återkommer nog

tack för ett gott skratt
Citera
2008-11-30, 12:55
  #4
Medlem
Neus avatar
Kommer ihåg en cpunge som jag hade i min klass i lågstadiet. Den här killen var jäkligt grov och stor för sin ålder och han var riktigt jävla sjuk i huvudet. Varje dag, fick han minst ett aggroanfall och slog så väl killar som tjejer. Han var hatad av precis alla, inklusive lärarna. Det märkes inte minst när sjönk ner i bäcken som gick genom skolgården så han inte kom lös. Så där stod han i bäcken nersjunken till knäna i gyttja och skrek på hjälp med varken vi eller lärarna ville hjälpa honom så där stod han i någon timme. Tänk om det hade hänt idag

I vilket fall, det här psykot var direkt livsfarlig och extremt våldsam men ändå blev han aldrig flyttat till en specialskola utan han fortsatta med att varje dag slå någon. Jag hade haft tur och hade undgått hans vrede tills en dag efter halvtiorasten då han sjungandes på sjörövarfabbe slog mig i bakhuvudet så jag trillade handlöst ner i golvet och fick en hjärnskakning.

Efter det så organiserade vi en bully beating och han fick tillbaka för något år av oprovocerade dampanfall.
Citera
2008-11-30, 13:12
  #5
Medlem
DeltaGoodrems avatar
"Bröst-Björn" kallades en liten kille av oss högstadieelever på 90-talet. Han var nog mellan 8-10 år och förbannat fet vilket gjorde att brösten putade ut rejält, därav smeknamnet. Han hade damp och var alldeles yr jämt, högljud, uppkäftig och allmänt störande. Han sprang alltid och var ständigt rödblomig och svettig. Alla visste vem han var!

Många högstadiekillar brukade roa sig med att fråga Bröst Björn om han ville ha godis. JAAAAA blev alltid svaret. Sedan kastades godiset på golvet så att Björn skulle plocka upp det. Det roliga var att Bröst Björn alltid ramlade och hade stora svårigheter med att komma upp på grund av fetman hahaha såg jävligt roligt ut när han likt en sköldpadda vaggade åt sidorna för att försöka ta sig upp.

Föräldrarna fick sätta upp staket runt huset så att han inte skulle rymma. Hörde dessutom att dom emellanåt band fast honom i en lina vid huset (som man gör med hundar/katter), ungen var helt enkelt vild och galen.
Citera
2008-11-30, 13:24
  #6
Medlem
Fernandoos avatar
Cp nr1. Kastade såpbubbel vatten i mina ögon, kommer inte ihåg så mycket av han för utom att han var jävligt fet.

Cp nr2. Gick i min klass i 2an nån gång (lågstadiet). Han fick ett damp ryck och rev sönder kanske 10 skrivböcker mitt i en lektion.

Cp nr3. Har jag bara hört historier om, då att han låg och juckade i sandlådan på skolgården med kuken i ett hål han grävt.
Citera
2008-11-30, 13:33
  #7
Medlem
ojns avatar
Humor - allmänt >> Roliga historier.

/Moderator
Citera
2008-11-30, 13:55
  #8
Medlem
Nja cp-unge är väl kanske att ta i men en rätt speciell kille iallafall.

Jag var 18-19 och körde boxning, hade gjort det i drygt ett år och gott ett par matcher. Så börjar det två rätt speciella killar i 15-16 års åldern. Ena killen är rätt tjock och lite vindögd men båda är helt tallanglösa.

Det absolut bästa på våra träningspass var att spana in dessa killar ,speciellt tjockisen, när vi skuggboxades.
Det hela börjar som det ska med lite jabbar, nån uppercut och någon höger/vänster krok. För att fortsätta med att tjockisen låtsas ta tag i en kille (helt i fantasin alltså, antar bara att det är en kille) fäller honom och börjar sparka mot honom när denne ligger ner för att senar gå ner på knä och slå mot vad som nog ska vara ansiktet

Våra tränar såg lika förvånade ut varje gång men killarna i sig verkade relativt harmlösa så de fick fortsätta träna kvar.

Det här beteendet ledde till många skratt på träningarna


Kuriosa: Ena killen (den smala alltså) kom in i omklädningsrummet efter en träning och tog tag i mig sa "Du och jag ska sparras nästa träning" med hot i rösten. Jag blev väldigt förvånad med tanke på att jag var 2-3 år äldre, hade tränat mycket längre och var bra mycket duktigare och säkert 15cm längre och 15 kg tyngre
Citera
2008-11-30, 14:04
  #9
Medlem
pump-action.s avatar
Gjorde en rätt elak grej, men rolig, med en polare när vi var små. Vi var ute och gick i vårat område som vanligt, och kom fram till bostadsområdet med lägenheter, där utanför sin port satt ett lokalt äkta CP-barn, alltså med CP-skada, i sin rullstol. Hans morsa hade säkert varit tvungen att springa upp och hämta något.

I alla fall, var min idé att köra iväg med honom, trots högljudda protester från ungen, och köra ned honom från en brant backe som fanns alldeles i närheten.

Haha, kommer aldrig glömma det... Han fick en jävla fart och och började svänga ut mot kanten och kom ut på gräset. Där hamnade rullstolen på sidan och slog runt och kastade ur CP-skadan. Den synen alltså... Sedan sprang vi därifrån.

Vi fick höra sedan att han faktiskt blev lite skadad av resan, men blev funnen av morsan rätt snabbt. Men vi åkte aldrig dit på det. Han kände inte oss, och det fanns så många stökiga ungar där, vi var från ett "annat" område. Så det de misstänkte oss aldrig.
Citera
2008-11-30, 14:07
  #10
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeltaGoodrem
"Bröst-Björn" kallades en liten kille av oss högstadieelever på 90-talet. Han var nog mellan 8-10 år och förbannat fet vilket gjorde att brösten putade ut rejält, därav smeknamnet. Han hade damp och var alldeles yr jämt, högljud, uppkäftig och allmänt störande. Han sprang alltid och var ständigt rödblomig och svettig. Alla visste vem han var!

Många högstadiekillar brukade roa sig med att fråga Bröst Björn om han ville ha godis. JAAAAA blev alltid svaret. Sedan kastades godiset på golvet så att Björn skulle plocka upp det. Det roliga var att Bröst Björn alltid ramlade och hade stora svårigheter med att komma upp på grund av fetman hahaha såg jävligt roligt ut när han likt en sköldpadda vaggade åt sidorna för att försöka ta sig upp.

Föräldrarna fick sätta upp staket runt huset så att han inte skulle rymma. Hörde dessutom att dom emellanåt band fast honom i en lina vid huset (som man gör med hundar/katter), ungen var helt enkelt vild och galen.

det var ju inte "bröst-björn" som var cp.. utan ni.
ofta man går på nån som är 8-10 när man är 14,15..
Citera
2008-11-30, 14:49
  #11
Medlem
DeltaGoodrems avatar
^ Haha vadå går på? Det var aldrig någon som rörde ungen, han fick ju godis mot skratt. Han var nöjd
Citera
2008-11-30, 14:53
  #12
Medlem
sampsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Gjorde en rätt elak grej, men rolig, med en polare när vi var små. Vi var ute och gick i vårat område som vanligt, och kom fram till bostadsområdet med lägenheter, där utanför sin port satt ett lokalt äkta CP-barn, alltså med CP-skada, i sin rullstol. Hans morsa hade säkert varit tvungen att springa upp och hämta något.

I alla fall, var min idé att köra iväg med honom, trots högljudda protester från ungen, och köra ned honom från en brant backe som fanns alldeles i närheten.

Haha, kommer aldrig glömma det... Han fick en jävla fart och och började svänga ut mot kanten och kom ut på gräset. Där hamnade rullstolen på sidan och slog runt och kastade ur CP-skadan. Den synen alltså... Sedan sprang vi därifrån.

Vi fick höra sedan att han faktiskt blev lite skadad av resan, men blev funnen av morsan rätt snabbt. Men vi åkte aldrig dit på det. Han kände inte oss, och det fanns så många stökiga ungar där, vi var från ett "annat" område. Så det de misstänkte oss aldrig.


"rätt elakt", ja
"roligt", nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback