2015-09-17, 18:19
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLoni666
Blue Velvet
Jäkligt konstig film men ändå bra på något sätt. Jag tappade bort mig lite i slutet men jag tror inte meningen med filmen är att man ska förstå allting.
Som sagt lite konstig men Dennis Hopper är bara för bra.

7.5/10

Och ändå så är det en av Lynchs mer "normala" filmer, haha. Älskar den, ett sant mästerverk.
Citera
2015-09-17, 18:28
Medlem
Catapillas avatar
La morte ha sorriso all'assassino

Supernaturlig skräckis av Joe D'Amato med kort men minnesvärd roll av Klaus Kinski. Vi bjuds bland annat på Giallo element, massor med Gore och en hög bodycount.

Jag tyckte den var klart sevärd och kan rekommenderas till folk som gillar Italiensk ond bråd död.
Citera
2015-09-17, 18:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Och ändå så är det en av Lynchs mer "normala" filmer, haha. Älskar den, ett sant mästerverk.

Hehe, ja, det är väl bara The Elephant Man och The Straight Story som är normalare... möjligtvis Twin Peaks: Fire, Walk with Me och Wild at Heart också, men skulle vilja säga att i alla fall den sistnämnda är något mer utflippad. Var ett tag sen jag såg både den och FWwM dock, dags för några omtittar kanske.
Citera
2015-09-17, 19:12
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Gran Torino (2008)

Mr. Kowalski är en gammal stofil och patriotisk (rasistisk) krigsveteran. Frugan är död, resten av familjen suger och det bästa man kan göra är väl att sitta på verandan med några kalla. Kvarteret består mest av booga-booga asiater och storyn tar fart när en av grannarna försöker stjäla hans Ford Torino. Kulturkrock deluxe.

Clintan står för regi och spelar verkligen världens värsta surgubbe. Var på väg att ge upp honom efter att bara sett American Sniper och Mystic River men den här var bra. Tycker att den var ganska bred då jag både skrattade och blev rörd.

Roligaste scenerna: https://youtu.be/Vo3woDSkDfc och https://youtu.be/VXD8yOxIPB0

4/5
Den gillade jag också.
Citera
2015-09-17, 19:20
Medlem
Såg the bank job.
Tung film, älskar jason samt att det är "riktig" historia .

3,7/5
Citera
2015-09-18, 00:59
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Såg Southpaw precis. En av dom bästa filmerna jag någonsin sett. Ruggigt bra! Rekommenderas starkt. 10/10!

http://www.imdb.com/title/tt1798684/
Jag tycker också att den är riktigt bra.
Citera
2015-09-18, 14:56
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Såg the bank job.

3,7/5
En av Stathams bästa!
Citera
2015-09-18, 14:59
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Youngblood (1986)

Amerikansk 80-tals ungdomsfilm (kanske i detta fall mer sportfilm) går ofta efter ett givet mönster att utspelas i en välmående medelklassförorter medan däremot Youngblood utspelas under mer påvra förhållanden på den amerikanska landsbygden och den kanadensiska landsorten. Det gjorde att filmen kändes "gritty" och inte så överdrivet välpolerad vilket jag uppskattade.

Rob Lowes är ingen stor skådespelare i mina ögon och hans stundtals halvforcerade skådespeleri i kombination med karaktärens mesighet gjorde att jag mest störde mig på honom faktiskt. Desto bättre var Patrick Swayze på sitt tvärsäkra machismo-vis och jag hade gärna sett mer av Keanu Reeves som för ovanlighetens skull var en glad spelevink här.

Fylleriscenen i början var en av de roligaste jag sett i sitt slag; man kunde nästan tro att det var på riktigt för där var en bubblande glädje i scenen som nära på bara alkoholens ångor kan frambringa. Slutet var rätt kliché (kanske inte så oväntat) men det gav nog Lowe lite fler hår på bringan.

Betyg: 3/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-09-18 kl. 15:02.
Citera
2015-09-18, 16:05
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Gran Torino (2008)

Mr. Kowalski är en gammal stofil och patriotisk (rasistisk) krigsveteran. Frugan är död, resten av familjen suger och det bästa man kan göra är väl att sitta på verandan med några kalla. Kvarteret består mest av booga-booga asiater och storyn tar fart när en av grannarna försöker stjäla hans Ford Torino. Kulturkrock deluxe.

Clintan står för regi och spelar verkligen världens värsta surgubbe. Var på väg att ge upp honom efter att bara sett American Sniper och Mystic River men den här var bra. Tycker att den var ganska bred då jag både skrattade och blev rörd.

Roligaste scenerna: https://youtu.be/Vo3woDSkDfc och https://youtu.be/VXD8yOxIPB0

4/5
Gillade den mycket!
Citera
2015-09-18, 16:05
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Såg the bank job.

3,7/5
Statham är bra i denna!
Citera
2015-09-18, 16:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Philadelphia (1993)

Har haft Philadelphia på min watchlist länge och igår blev den avverkad. Först och främst får jag säga att storyn är mycket välsvarvad (nära på inte en onödig scen) och detsamma gäller för klippningen som har ett ovanligt fint flow trots att filmen går mellan då- och nutid (och detta märks knappt). Angående filmen kan jag då håll med Mark Kermode om påståendet att "klippning är som bäst när man inte märker av den".

Men tyvärr brast det i skådespeleriet. Tom Hanks gjorde en rätt medioker insats tyckte jag och där fanns knappt någon "homosexuell utstrålning" kring hans karaktär (även om det verkar som att vissa "starka" scener klippts bort vid den amerikanska premiären). Denzel Washington gjorde en bättre insats även om karaktären var väldigt osympatisk med sin ruttna homofobi. Där saknades något förlåtande hos honom, vilket gjorde att rollen inte alls tilltalade mig. Men Jason Robards av det gamla gardet var en fröjd att skåda i en komplexare karaktär som inte burrade ner sig i homofobi angående sin aversion mot Hanks utan där fanns annat bakomliggande. Dessutom plus i kanten för Bruce Springsteens fina titellåt.

Betyg: 3/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-09-18 kl. 16:33.
Citera
2015-09-18, 16:56
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Philadelphia (1993)

Men tyvärr brast det i skådespeleriet. Tom Hanks gjorde en rätt medioker insats tyckte jag och där fanns knappt någon "homosexuell utstrålning" kring hans karaktär (även om det verkar som att vissa "starka" scener klippts bort vid den amerikanska premiären).

Huh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in