Hej era galningar.
Har i sommar tagit mig i kragen efter många år av stillasittande (spelar datorspel på fritiden och programmerar i skolan

). Jag har gått från att inte kunna löpa 3km till att nu, med nöd och näppe, klara 5km med ett tempo på 6min/km. Sprang de 7 första veckorna 3 gånger i veckan, men nu de tre senaste har det bara blivit 1-2 gånger pga för mycket öldrickande en vecka och jobb de två andra (har svårt att motivera mig när man jobbar 4-5 nätter i veckan).
Men ponera nu att jag skulle fortsätta löpa i höst,vinter och vår. Det är nog en högoddsare då jag flyttar hem till stadsmiljö och inte har tillgång till terräng, men tänk att jag gör det.

Det jag undrar över är, tror ni det är möjligt att klara milen på ett 5.30 tempo och 1.5 mil på 6 tempo till nästa sommar? Det om man fortsätter att springa tre, kanske fyra gånger i veckan.
Lite mer info är väl att jag i princip aldrig tränat i mitt liv och är väldigt stillasittande. Väger strax över 100kg fördelat på 198 cm. När jag löper nu känns det som att benen tar emot mest, förmodligen för att de är otränade, men kanske också för att konditionen är dålig så de inte får något syre(?). Löpte ~5 mil i veckan när jag var ung och dum (10 år sedan) och skulle gärna komma tillbaka till de sträckorna!
Kämpa på era galningar!
Phil D