Tjenare,
har kommit igång med löpning ett par gånger i veckan det senaste halvåret, vilket har gett positiva resultat men även en del negativa.
I våras hade jag inga problem med mina skenben, men sakta men säkert har jag börjat få mer och mer ont på insidan av skenbenen när jag löper. Precis när jag är färdiglöpt haltar jag runt som fan, sen efter några timmar känns det okej igen. Dagen efter när jag vaknar kan jag ha ont i skenbenen igen men även det går över på några timmar. Känner av att jag har lite smärta i skenbenen hela tiden.
Masserar jag och känner efter var jag har ont så känns det som att jag har ont i själva benet.
Jag har hoppats på att det var p.g.a. övervikt/för dåligt tränad och att det skulle gå över, men det blir bara värre och värre varje gång jag löper.
Har varit inne på en sportshop i byn där jag har köpt nya skor + inlägg som ska förhindra snedbelastning men det verkar inte hjälpa ett dugg.
Någon som har någon aning om vad det kan bero på? Tips på vad jag kan göra för att slippa halta runt efter varje löppass?