2015-07-21, 19:41
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Theralen är ett jävla helvete enligt mig. Tar man tillräckligt för att somna förstörs hela morgondagen (pga baksmällan) samt att det ger mig problem med myrkrypningar i benen. Tar man mindre än det så vaknar man kl 04 helt outvilad men kan inte somna om.

Om Theralen dock fungerar för dig kan jag bara gratulera

Ett tips är att dricka mycket vatten då det torkar ut kroppen värre än en öken. Om du har Theralen i vätskeformat kan du droppa ner det i té eller något - det brukar lindra lite.

Finns det med andra ord inte ett enda preparat som funkar till 100% för alla utan att man mår som en röv dagen efter? Eller är det så jävla pissigt att man får prova sig fram för att hitta sin perfect match?
Citera
2015-07-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Finns det med andra ord inte ett enda preparat som funkar till 100% för alla utan att man mår som en röv dagen efter? Eller är det så jävla pissigt att man får prova sig fram för att hitta sin perfect match?
Det är ju individuellt, jag mår inte piss dagen efter zopiklon direkt. Men ja, man får nog prova sig fram själv - individuellt hur man reagerar som sagt.

Att något skulle funka "till 100%" är nog dock en förhoppning du bäst gör dig av med
Citera
2015-07-21, 21:37
Medlem
Stilnoct - detta djälvulspiller. Den bara ställer till det om man (som jag) inte har koll på den. Minns att jag satt och tog en whisky och hade några Sobril (jävla sockerpiller) i kroppen och tyckte på att jag kanske borde ta EN Stilnoct då ångesten varit för djävlig några dagar för boost.

Vaknade upp sent dagen därpå - mind blank. Vakande under madrassen men ovanpå sängen (intressant ställa att sova på). Tappat minnet totalt. Så jag harklar mig ut ur sängen och börjar leta efter mina glasögon. Totalt jävla borta. Däremot så ser jag att jag målat om ena rummet utan att maska golv/lister/tak eller fönsterbläck. Trampat runt i färgen så jag hade fotspår i hela lägenheten. Hittar whiskyflaskan i ett hörn - tom. En liter whisky rätt ner i magen.

Det var då jag började bli orolig. Kollar telefonens samtalslista, utgående sms och diverse internetforum/Facebook/twitter om jag dabbat mig även där. Som tur var inte. Men jag hittade två tomma blister med Stilnoct i papperskorgen - 20 st hade jag lyckats få i mig. Bra jobbat.
Glasögonen hittade min fru ute på uteplatsen - under altangolvet, efter många timmar senare. Om ångesten var för djävlig innan kan ni ju gissa hur den var efter

Antar att en del av er känner igen sig - och nu en vecka efter (när jag rättat till mitt målande och alla färgstänk och fotspår över allt) kan jag bara garva åt det. - Men jag passar denna fanclub
Citera
2015-07-21, 21:58
Medlem
Jag tog tio 20 tabletter utan att torska För polisen?
Citera
2015-07-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Stilnoct - detta djälvulspiller. Den bara ställer till det om man (som jag) inte har koll på den. Minns att jag satt och tog en whisky och hade några Sobril (jävla sockerpiller) i kroppen och tyckte på att jag kanske borde ta EN Stilnoct då ångesten varit för djävlig några dagar för boost.

Vaknade upp sent dagen därpå - mind blank. Vakande under madrassen men ovanpå sängen (intressant ställa att sova på). Tappat minnet totalt. Så jag harklar mig ut ur sängen och börjar leta efter mina glasögon. Totalt jävla borta. Däremot så ser jag att jag målat om ena rummet utan att maska golv/lister/tak eller fönsterbläck. Trampat runt i färgen så jag hade fotspår i hela lägenheten. Hittar whiskyflaskan i ett hörn - tom. En liter whisky rätt ner i magen.

Det var då jag började bli orolig. Kollar telefonens samtalslista, utgående sms och diverse internetforum/Facebook/twitter om jag dabbat mig även där. Som tur var inte. Men jag hittade två tomma blister med Stilnoct i papperskorgen - 20 st hade jag lyckats få i mig. Bra jobbat.
Glasögonen hittade min fru ute på uteplatsen - under altangolvet, efter många timmar senare. Om ångesten var för djävlig innan kan ni ju gissa hur den var efter

Antar att en del av er känner igen sig - och nu en vecka efter (när jag rättat till mitt målande och alla färgstänk och fotspår över allt) kan jag bara garva åt det. - Men jag passar denna fanclub
Den ångesten man har efter en sådan resa är hemsk. Har aldrig målat om eller nått sånt men har gjort andra skruvade saker och skämt ut mig. Ska man lycksa till det lite med benso gäller en hårfin gräns. Kliver man över blir det pannkaka av allt med efterföljande ågren.
Citera
2015-07-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Guten morgen

Jag har en lite fundering kring hur länge zopiklon syns på blodprov? Har hört någon som sa 2veckor men det verkar ju helt absurt då halveringstiden är mellan 4,5-5h för oss som inte gått över pensionsåldern. När jag läste Farmakologi så var standard för en substans att lämna kroppen 5T½ alltså 5*halveringstiden.

Någon som vet hur det ligger till, om det skulle vara andra "regler" för zopiklon eller bara att personen försöker skrämmas.

Må väl
Syns inte alls i blodprov.
Citera
2015-07-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Den ångesten man har efter en sådan resa är hemsk. Har aldrig målat om eller nått sånt men har gjort andra skruvade saker och skämt ut mig. Ska man lycksa till det lite med benso gäller en hårfin gräns. Kliver man över blir det pannkaka av allt med efterföljande ågren.

Ja fy fan du - värsta ågren. Men skulle du (vilket jag innerligen inte hoppas - för din skull) ställa till det någon mer gång. Så har du min sympati redan nu, på förhand

Och någonstans ger det lite lindring att man inte är den enda idioten på jorden som ställt till det på benzo. Jag har några sådan resor tidigare - bla en med en låda sobril och alkohol. Totalt noll i balanssinne. Föll rätt bak och slog av några revben i ryggen. Jävla tur säger jag att man bara skadat sig själv. Annan vända så skulle jag göra tjockpannkaka i ugnen. Dödade alla säkringar i ugnen på något jävla vis. Får för mig att dra i gång utegrillen och laga vidare tjockpannkakan i stekpanna - på grillen. Gick sådär - tur man har brandsläckare säger jag. Men man är jävligt kreativ och ingenting är omöjligt - tills dagen efter
Citera
2015-07-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ja fy fan du - värsta ågren. Men skulle du (vilket jag innerligen inte hoppas - för din skull) ställa till det någon mer gång. Så har du min sympati redan nu, på förhand

Och någonstans ger det lite lindring att man inte är den enda idioten på jorden som ställt till det på benzo. Jag har några sådan resor tidigare - bla en med en låda sobril och alkohol. Totalt noll i balanssinne. Föll rätt bak och slog av några revben i ryggen. Jävla tur säger jag att man bara skadat sig själv. Annan vända så skulle jag göra tjockpannkaka i ugnen. Dödade alla säkringar i ugnen på något jävla vis. Får för mig att dra i gång utegrillen och laga vidare tjockpannkakan i stekpanna - på grillen. Gick sådär - tur man har brandsläckare säger jag. Men man är jävligt kreativ och ingenting är omöjligt - tills dagen efter
Så är det... Senast för ett par veckor sedan hade jag en bläcka och skulle bestämt klättra upp på soprumstaket utanför lägenheten. Stukad handled och kroppen täckt av världens största blåmärken som följd, har inte repat mig ännu... Imovane dock och ej stilnoct men det går att fucka ur rätt bra på bägge...

Ta det försiktigt mina vänner!
Citera
2015-07-22, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Så är det... Senast för ett par veckor sedan hade jag en bläcka och skulle bestämt klättra upp på soprumstaket utanför lägenheten. Stukad handled och kroppen täckt av världens största blåmärken som följd, har inte repat mig ännu... Imovane dock och ej stilnoct men det går att fucka ur rätt bra på bägge...

Ta det försiktigt mina vänner!

Så sant, så sant. Krya på dig. Vi får föröka tänka efter - INNAN
Citera
2015-07-22, 17:50
Medlem
Citat:
... Får för mig att dra i gång utegrillen och laga vidare tjockpannkakan i stekpanna - på grillen. Gick sådär - tur man har brandsläckare säger jag...
Ha ha ha du är ett geni.
Citera
2015-07-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Ha ha ha du är ett geni.

Njae - därom tvistar de lärde. Frun min kallade mig något helt annat när hon såg resultatet dagen därpå. Något om att jag fan var det dummaste som någonsin gått i ett par skor och att jag borde blivit en blöt fläck på lakanet istället.
Det var då jag flydde hemmet några dagar tills åskmolnen lagt sig. Det jävligaste är att hon tog bild på slutresultatet som jag lagt upp på tallrik. Och på den smälta stekpannan samt en mycket demolerad grill. Tror jag snubblat och satt mig på grillocket, för det var skevt och tillplattat det med - för jag kunde fan inte sitta på en vecka utan badring.

Hon brukar ta fram de bilderna när hon vill köpa något klädesplagg eller liknande. Taskig kärring jag har - Mååånga år sedan jag var herre i mitt eget hus :
Citera
2015-07-23, 03:42
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Kan det här verkligen stämma ( förvisso stora individuella skillnader, men ändå) I Läkemedelsboken står det följande ''100mg Imovane till vuxna hav djup medvetslöshet ''

Ska det vara så?? Jag har ingen orsak att betvivla vad som står där, men att mängden 100mg Imovane ger upphov till djup medvetslöshet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in