Stilnoct - detta djälvulspiller. Den bara ställer till det om man (som jag) inte har koll på den. Minns att jag satt och tog en whisky och hade några Sobril (jävla sockerpiller) i kroppen och tyckte på att jag kanske borde ta EN Stilnoct då ångesten varit för djävlig några dagar för boost.
Vaknade upp sent dagen därpå - mind blank. Vakande under madrassen men ovanpå sängen (intressant ställa att sova på). Tappat minnet totalt. Så jag harklar mig ut ur sängen och börjar leta efter mina glasögon. Totalt jävla borta. Däremot så ser jag att jag målat om ena rummet utan att maska golv/lister/tak eller fönsterbläck. Trampat runt i färgen så jag hade fotspår i hela lägenheten. Hittar whiskyflaskan i ett hörn - tom. En liter whisky rätt ner i magen.
Det var då jag började bli orolig. Kollar telefonens samtalslista, utgående sms och diverse internetforum/Facebook/twitter om jag dabbat mig även där. Som tur var inte. Men jag hittade två tomma blister med Stilnoct i papperskorgen - 20 st hade jag lyckats få i mig. Bra jobbat.
Glasögonen hittade min fru ute på uteplatsen - under altangolvet, efter många timmar senare. Om ångesten var för djävlig innan kan ni ju gissa hur den var efter
Antar att en del av er känner igen sig - och nu en vecka efter (när jag rättat till mitt målande och alla färgstänk och fotspår över allt) kan jag bara garva åt det. - Men jag passar denna fanclub