2015-11-12, 00:49
Medlem
40 mg stilnoct + två glas vin lite tidigare. Van vid 20 mg stilnoct. Har jag gjort nåt jag kommer att ångra eller kommer jag bara att somna?

Antar att jag får svaret tidigare än vad någon här kan svara. Gått 10 minuter nu.
Citera
2015-11-12, 19:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
40 mg stilnoct + två glas vin lite tidigare. Van vid 20 mg stilnoct. Har jag gjort nåt jag kommer att ångra eller kommer jag bara att somna?

Antar att jag får svaret tidigare än vad någon här kan svara. Gått 10 minuter nu.

Hur gick det?

Någon annan som efter ett tags användande upplever att det tar längre tid för effekten att komma? Kan på hyfsat tom mage få vänta upp till en timme... när effekten väl kommer så är den normal, så det är inte tolerans det handlar om.

Kan även ta 7.5 mg på rätt tom mage en kväll och få dålig effekt, och nästa dag ta 3.75 mg när jag ätit mycket och få mycket bättre effekt. Knepigt.
Citera
2015-11-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hur gick det?

Någon annan som efter ett tags användande upplever att det tar längre tid för effekten att komma? Kan på hyfsat tom mage få vänta upp till en timme... när effekten väl kommer så är den normal, så det är inte tolerans det handlar om.

Kan även ta 7.5 mg på rätt tom mage en kväll och få dålig effekt, och nästa dag ta 3.75 mg när jag ätit mycket och få mycket bättre effekt. Knepigt.

Somnade i soffan, vaknade efter två timmar och gick och la mig i sängen istället. Jo, hallucinerade lite lite också innan jag somnade.
Citera
2015-11-12, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jo men tack, har tuggat tabletterna nu två nätter och smaken stämmer bra zolpidem. Fungerar dessutom bättre än när jag svalde dem hela, slocknar på 15min.

Men jäklar vilka skumma drömmar jag har och drömmen är alltid helt klar i huvudet även timmar efter uppvaknandet.

Ja, du sa det du själv. Krossa dom för snabbare effekt!
Citera
2015-11-13, 02:15
Medlem
Tog 15mg nyss, de får gärna funka sådär bra idag som de gör väldigt sällan. Stressig dag imorgon tack vare fittan på AF. Finns inget värre än att behöva gå till den där apburen och stå och se dum ut.
Citera
2015-11-13, 03:32
Bannlyst
Stillisar, imo, lyrica och sub. Helt OK kväll. Känns som de e dags att gå och lägga sig.. blir jobbigt imorn, men de e ju fredag så de får gå.
Citera
2015-11-13, 08:19
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Aldrig heller fått hallisar av zopiklon. Dock i början av ens "karriär" med zolpidem fick jag det några gånger.

har aldrig fått hallisar på varken zopiklon eller zolpidem och käkat mängder emellanåt. däremot om jag käkar mycket zolpidem kan jag se dubbelt men aldrig några hallisar
Citera
2015-11-13, 18:09
Medlem
Inga hallisar på Imovane däremot fick jag för mig att blanda med Stilnoct en gång och fick sjuka hallisar. Var knappt vid medvetande under en stund och satt och tittate på saker som flög runt på skärmen. Endast Stilnoct har jag fått lite hallisar av, typ tavlor som rör rig etc. Aldrig gillat Stilnoct.
Citera
2015-11-13, 18:12
Medlem
En liten lättare fylla, lite gräs och god mat och sen avsluta dagen med imovane och skräckfilm. Kan inte bli en bättre fredagkväll.
Citera
2015-11-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Inga hallisar på Imovane däremot fick jag för mig att blanda med Stilnoct en gång och fick sjuka hallisar. Var knappt vid medvetande under en stund och satt och tittate på saker som flög runt på skärmen. Endast Stilnoct har jag fått lite hallisar av, typ tavlor som rör rig etc. Aldrig gillat Stilnoct.

Citat:
Ursprungligen postat av No6
En liten lättare fylla, lite gräs och god mat och sen avsluta dagen med imovane och skräckfilm. Kan inte bli en bättre fredagkväll.
Stilnoct är riktigt creepy. Den rör jag helst inte igen.

Låter som en bra kväll, kör på
Citera
2015-11-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Stilnoct är riktigt creepy. Den rör jag helst inte igen.

Låter som en bra kväll, kör på
Definitivt kompis. Ha en trevlig kväll!
Citera
2015-11-14, 03:37
Medlem
soosanys avatar
Jag fick för några veckor slut på mina svenska Stilnoct som jag hade på recept och ordnade några Stilnox. Jag märker en väldig skillnad. Ungefär som att Stilnox är som Imovane fast utan metallsmaken. Inbillar jag mig eller är det skillnad på Stilnoct och Stilnox?

Jag är inte speciellt tolerant men bara för att prova tog jag tre st 10 mg och höll mig vaken i sängen framför TV´n i mer än en och en halv timme. På Stilnoct hade jag garanterat hallucinerat en massa och börjat leka med luren.. Det är jag säker på.
Att mina Stilnox inte är riktiga är uteslutet. Det måste vara skillnad!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in