2023-10-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jag mumsa dessa sedan början på 2000 talet. Jo du fick ducka när du var på läkarbesök på den tiden. Dom var annorlunda på den tiden. Jäkla drag i dom på den tiden. Var inte ens dragerade då.

Man fick höra att dom var helt fantastiska. Inte beroendeframkallande eller några biverkningar alls hette det då.

Minns första gången jag tog en halv tablett. Jag kunde i min vildaste fantasi inte förstå att det var lagligt och att dom måste förväxlat tabletterna.

Möjligen var din upplevelse annorlunda i början av 2000 men 10mg zolpidem nu var 10mg zolpidem för 20 år sen med.
Citera
2023-10-18, 04:37
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Möjligen var din upplevelse annorlunda i början av 2000 men 10mg zolpidem nu var 10mg zolpidem för 20 år sen med.

Zopiklon.
Citera
2023-10-18, 04:57
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Tack Du får det att låta som att jag är en riktig mönstermedborgare, men riktigt så är det inte

Haha, det är nog ingen innerst inne.

Men likväl är det förnuftigt att avstå beroendeframkallande substanser.
Citera
2023-10-18, 10:15
Medlem
paskharens avatar
Dom starkaste zopiklon jag någonsin testat var dom hemmagjorda som Imovaneshoppen gjorde. Framförallt dom första batcherna. Antar dom inte hade direkt någon läkemedelsprecision på deras tillverkningsprocess. Dom höll till här på fb när det begav sig. Finns säkert någon tråd här på fb som går att snoka upp.

Zolpidem är bara sinnesjukt och vidrigt. Urk!
Citera
2023-10-18, 15:00
Medlem
FrostensBarns avatar
Några diazepam+några stillisar i flummsyfte med cannabis, eller slår dian ut stillisen? Testat många kombos å droger men osäker på om jag testat bens+z-analog.
Eller blir det som alkohol+stillisar?
Citera
2023-10-18, 18:04
Medlem
Citat:
Hur står det till med att få ut dom här rackarna nuförtiden? Kastar läkarna dom på dig som gjorde "back in the old days"? Eller har tvångsremmen dragits åt rejält på dom här med?

Sist jag knapra en kände jag knappt igenom dom alls. När jag mumsa såna här stod det i biförpackningen att man skulle sitta upp för dom smälte så fort. Var knappt att jag kände den metalliska smaken senast jag knapra en.
Idag har tumskruvarna dragits åt rätt så hyfs på Stilnoct och Imovane också. Lättare att få på recept än tex Bensodiazepiner men man undviker i högre grad att skriva ut dem och i mycket snåla doser och helst bara vid behov.

Minns för 15 år sedan när man gick till doktorn pga lite taskiga sömnrutiner och hon skrev ut Propavan.

Ringde doktorn två veckor senare och berättade att jag var totalt väck av Propavanbakfylla så hon sa mer eller mindre "jasså då skriver jag ut Stilnoct istället som går ur kroppen fortare och ger noll bakfylla" 🙂

Minns även när Lyrica var nytt och alla ångestpatienter skulle behandlas med det och eftersom det inte blev narkotikaklassat förräns efter typ 10 år eller något sådant så kunde man få det utskrivet "kartongvis" och det kastades mer eller mindre efter en.

Har också upplevt tiden då man blev erbjuden allt som svår ångestpatient typ Iktorivil, Xanor depot i högdos samt Lyrica då osv men tackade på den tiden konsekvent nej pga av att jag inte tyckte min problematik låg på den nivån riktigt utan körde på Atarax och SSRI dum som man var.

Vet folk med grav insomnia som på den tiden hade Flunitrazepam i åratal till natten innan även den försvann ifrån marknaden samt då att Z analogerna tog över mer och mer och ansågs som helt harmlösa i början.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-10-18 kl. 18:08.
Citera
2023-10-18, 18:17
Medlem
Citat:
Jag mumsa dessa sedan början på 2000 talet. Jo du fick ducka när du var på läkarbesök på den tiden. Dom var annorlunda på den tiden. Jäkla drag i dom på den tiden. Var inte ens dragerade då.

Man fick höra att dom var helt fantastiska. Inte beroendeframkallande eller några biverkningar alls hette det då.

Minns första gången jag tog en halv tablett. Jag kunde i min vildaste fantasi inte förstå att det var lagligt och att dom måste förväxlat tabletterna.
Fast på den tiden proppade de i en allt i tex Bensodiazepinväg om de ansåg att du var tillräckligt dålig och nu pratar vi Flunitrazepam, höga doser Stesolid, Xanor depot för att inte tala om när Lyrica var nytt på marknaden och inte narkotikaklassat, än.

Idag är svensk psykiatri betydligt mer PK än hur det ser ut i resten av världen.

Nu tycker jag inte att man skall proppa i sig Bensodiazepiner för skojs skull utan bara om man verkligen behöver men de som verkligen behöver får nästan alltid numera köpa svart eller börja kröka istället.

Alternativet ifrån sjukvården för de allra flesta numera är typ Atarax (allergimedicin) mot svår ångest och sedan antipsykosmediciner att sova på om det är riktigt illa.

Synen på Bensodiazepiner och hur de förskrivs i Sverige idag är milsvid ifrån hur det ser ut i den övriga civiliserade eller för all del ociviliserade världen där de används som de skall och i de situationer där det är befogat, där är det ingen som istället trycker i dig maxdos Atarax och om inte det hjälper typ nozinan och andra hemskheter som det har blivit här i Sverige.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-10-18 kl. 18:21.
Citera
2023-10-22, 09:35
Medlem
Jag älskar att kunna poppa en zoppe och få en god natts sömn inom en halvtimme. Problemet är att min toleransnivå har ökat… ingen idé att ens ta någon, vill inte slunga 3-4 st och vara groggy dagen efter.
Citera
2023-10-22, 09:37
Medlem
Hur generösa är era läkare? Jag kan få 10st ungefär var tredje eller fjärde månad eftersom de bara ska tas i ”nödsituationer”.
Citera
2023-10-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulver
Jag älskar att kunna poppa en zoppe och få en god natts sömn inom en halvtimme. Problemet är att min toleransnivå har ökat… ingen idé att ens ta någon, vill inte slunga 3-4 st och vara groggy dagen efter.
Testa att byt mellan zopiklon och zolpidem med jämna perioder.

Må bäst,,

Zolpi.
Citera
2023-10-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolpizop
Testa att byt mellan zopiklon och zolpidem med jämna perioder.

Må bäst,,

Zolpi.
Hmm, jag får zopiklon mer eller mindre på nåder så jag vet inte om jag vågar fråga om zolpidem också. Det blir ingen form av korstollerans då?
Citera
2023-10-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulver
Hmm, jag får zopiklon mer eller mindre på nåder så jag vet inte om jag vågar fråga om zolpidem också. Det blir ingen form av korstollerans då?

Funkar för mig. Ska väl enligt dom lärda finnas det. Brukar köra typ 3 mån sen byter jag. Sen att varken zopiklon eller zolpidem färgar som dom gjorde i begynnelsen spelar inte mig ngn roll. Är ute efter att få sova. ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in