Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 23:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Hon smsade sin pappa 18:23 vilket är väldigt konstigt, om hon skulle smsat att hon var på väg hem så skulle hon ju gjort det runt 18:05 då hon precis gått utanför dörren och satt sig på mopeden. Det är ca 20 minuter som ingen vet riktigt vad hon gjorde eller vart hon var...

Lisa letade efter sin handske?
2015-07-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror som du att MGM hade en gammal telefon. De jobbade och snålade och jag tror inte en ny telefon var nåt de lade pengar på. Och visst, den kan ha varit på laddning. Eller avstängd.

De hade inte bara en mobil kan jag säga med säkerhet. De hade minst 5 telefoner i bostaden. Varsina Litauiska tele 2 kontantkort o troligtvis 2 halebop. Både gamla o nya mobiler.
2015-07-10, 23:10
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Hoppas verkligen det inte blir sådär!
Är det han då tekniska bevis
Då vill behålla den äldre brodern så är det ju något som han själv inte kan förklara eller kan ha Alibi till.
Men det behöver inte vara denna människa. Jag hoppas på det. Men om det inte är så har polisen gjort sånt fel i utredning så det heter amatörer!

Det har skett helomvändningar i mordutredningar förr när det framkommit saker under utredningens gång så det är ju inte omöjligt att det KAN bli det här också.Vis av andra utredningar så görs det nog inte något förhastat av åklagaren.
2015-07-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Orangegul "Piccini"-tröja är den äldre brodern.

Ok
.. Tack!

Avses bilden där den ena leds till polisbilen med bakbundna armar och orangegul t-shirt, är det väl tvärtom den yngre av bröderna.
2015-07-10, 23:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Avses bilden där den ena leds till polisbilen med bakbundna armar och orangegul t-shirt, är det väl tvärtom den yngre av bröderna.

Det fanns en bild av den äldre brodern, ihop med sin fru, i någon slags trappa i ett skogsområde. (facebook)
På den bilden bär han exakt samma mjukisbyxor som han bär på bilden när han förs bort.
Det finns ett gult motivtryck på vänster lår.

Såvida bröderna inte delar kläder eller har likadana byxor, så är det den äldre brodern i orangegul t-shirt.

Edit:
Bild föreställande byxorna med det motivet:
https://www.google.se/search?q=irina+bilevicius+facebook&biw=1440&bih=72 4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=QDegVaO8EcaeygPYi4C QDA&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=nerijus+irina+bilev icius&imgrc=RrfAcMDIpabiqM%3A
Dessvärre har jag inte bilden på paret i trappan. ( Någon annan?)
Senast redigerad av rotesau 2015-07-10 kl. 23:23.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hmm, varför är hon då död? Om hon inte blev våldtagen.. Oftast mördas kvinnan för att hon inte skall kunna anmäla en våldtäkt. Åklagaren har sagt, klart och tydligt, att detta handlar om ett mord och ingenting annat. Det är alltså inte en olycka som någon försökt dölja.

1. Oftast mördas ingen alls vid våldtäkt. Du har fel.

2. Hon är död för att saker och ting spårade ut långt tidigare än en fullbordad våldtäkt. Det hela gick mycket snabbt. Lisa tystnades inom några få minuter något annat är otänkbart med tanke på de två viktigaste aspekterna, tid och plats.

3. Att åklagaren går på mord är standard. Det är hans uppgift att göra detta.
Det kommer dock sluta i dråp efter att Litauern och advokaten kommit överens om att den tekniska bevisningen är alltför besvärande att prata bort.
Han kommer berätta sin historia.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
18:30 finns såvitt jag vet endast i tråden. Det är ingen bekräftad eller offentlig tidsangivelse.
Därmed hade det varit bra med en länk. Hur vet du att denna tid lästs vid en masttömning?

Eftersom polisens presstalesman Fuxberg gick ut i ett tidigt skede och presenterade tidpunktera SMS 18.23 och att batteriet lagt av 18:30. Antog jag att det var officiella fakta.
Dessa uppgifter är jag inte inblandad i, de kommer sannolikt från någon operatör.
2015-07-10, 23:20
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
GM bor på eller alldeles nära orten eller har stark anknytning dit såsom tex arbetar där, det passar utmärkt in på litauern som uppfyller alla kriterier.
Din teori om pojkvän eller någon svartsjuk eller sugen utsocknes GM kan du nog glömma.
Någon förbipasserande Eklund typ lär det heller inte vara.
I det fall GM inte skulle ha stark anknytning till orten skulle kroppen aldrig förvarats i byggnaden i Martorp.
...
...
Det är nog inte mer spännande än att den äldre litauern gjort detta, det som blir intressant är om den yngre brodern varit delaktig på något vis, gömt bevis, skyddande av brottsling eller dyl.
Har svårt att tro att han inte haft kännedom och därmed försvårat utredningen alt. skyddat sin bror på något sätt.
Det här har stötts och blötts ungefär 500 ggr i tråden men du vill dra det ett varv till. Obegripligt!

Tja, du sitter ju här och läser och kanske kan du ge något i rätt riktning. Eftersom vi inte får någon info så får vi väl försöka komma fram till det mest rimliga förloppet. Vill du inte vara med så sluta läsa?
2015-07-10, 23:20
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har nån svag aning om att i början av fallet så framkom det att när polisen knackade på sa kvinnan att bröderna inte var hemma, men att de i själva verket var det. Kanske inte var i skick att visa sig...
Undrar om nån mer som minns detta.

Jag vet att jag läst något liknande. Har för mig att polisen knackade på men ingen var hemma, eller att männen inte var hemma, minns inte riktigt
2015-07-10, 23:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Eftersom polisens presstalesman Fuxberg gick ut i ett tidigt skede och presenterade tidpunktera SMS 18.23 och att batteriet lagt av 18:30. Antog jag att det var officiella fakta.
Dessa uppgifter är jag inte inblandad i, de kommer sannolikt från någon operatör.

Och varifrån fick du detta?
Citat:
18.29.43 om du kollar noga sökutskriften.
2015-07-10, 23:23
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
18.29.43?
2015-07-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om jag får gissa så följde hon med sin man för att dom skulle ha det bekvämt, hon hade ändå inget jobb hemma och följde med för att ha hand om homeservicé. Städa, laga mat , handla.

Jag tänkte mer på att de gästarbetare som jag träffat är inte villiga att ta hit sina fruar som ekonomisk belastning. När de ändå ska jobba sex dagar i veckan och tio timmar per dag. Man ser inte mycket sin fru och ''homeservice'' med en till mun att mätta i Sverige kostar för mycket då det enda syftet är att tjäna så mycket pengar som möjligt och spendera så lite som möjligt. Fruarna kan med fördel bo kvar i hembyn, det är ju dit förtjänsten går och mellan Litauen och Sverige åker man ganska enkelt och snabbt. Jag kan inte tänka mig att NB skulle ha velat ha sin fruga hit som sin egen kaffekokerska. Jag tror att hon var här som en vakthund alternativt för att NB och hon var så kära i varann att de inte kunde leva isär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in