Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 22:52
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Gärning och orsak kommer komma fram tro mig! Även om svaren är totalt sjuka
så får vi fram det.

Det gör det säkert,men åklagaren måste ha bevis bortom allt tvivel. Han kan inte bara gå på att Litauiern "erkänt" mord.Vi såg hur det gick när åklagaren gick på att Thomas Kvick "erkände" mord.
2015-07-10, 22:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad som låg bakom denna explosion vet vi inte. Men lilla Luna var säkert inte målet, möjligtvis hennes manliga anhöriga som fanns med i bilen, om det rörde sig om någon uppgörelse i den undre världen. När det gäller mordet på LH så har jag bara två teorier. Antingen är NB skyldig eller någon annan enskild person, sannolikt en man. Främmande statsmakter eller maffia har inte med saken att göra. LH:s pappas betydelse som militär har överdrivits in absurdum i denna tråd liksom litauernas ondska och kättja (som enligt många går att se på ett par foton på dem för att inte glömma vad NB gillar på Facebook!).

Om det inte är en närstående som mördade LH - och med närstående menar jag någon som LH kände och litade på - är det antingen NB eller någon annan man som ville förgripa sig på LH och mördade henne efteråt. En sak har undrat över. Varför bodde NB:s hustru med honom i Sverige? Hon verkar inte ha haft något jobb här sedan förra året då hon fick byggstäda kafét under ett par dagar. NB:s bror AB lämnade sin hustru i Litauen år efter år. Det är ju det normala. Bara männen åker till Sverige för att tjäna pengar, att ta med sig en hustru som måste försörjas minskar förtjänsten. Jag har undrat om NB:s hustru följde med för att hålla honom i schack, för att hindra honom från att spåra ur med alkohol,
sexmissbruk eller liknande.

Om jag får gissa så följde hon med sin man för att dom skulle ha det bekvämt, hon hade ändå inget jobb hemma och följde med för att ha hand om homeservicé. Städa, laga mat , handla.
2015-07-10, 22:56
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
18:30 finns såvitt jag vet endast i tråden. Det är ingen bekräftad eller offentlig tidsangivelse.
Därmed hade det varit bra med en länk. Hur vet du att denna tid lästs vid en masttömning?
Det är det jag undrar också. Någon kanske har försagt sig?
2015-07-10, 22:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har nån svag aning om att i början av fallet så framkom det att när polisen knackade på sa kvinnan att bröderna inte var hemma, men att de i själva verket var det. Kanske inte var i skick att visa sig...
Undrar om nån mer som minns detta.

Nån mer som drömt detta menar du väl? Du minns ju inte sa du.
2015-07-10, 22:59
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det gör det säkert,men åklagaren måste ha bevis bortom allt tvivel. Han kan inte bara gå på att Litauiern "erkänt" mord.Vi såg hur det gick när åklagaren gick på att Thomas Kvick "erkände" mord.
Hoppas verkligen det inte blir sådär!
Är det han då tekniska bevis
Då vill behålla den äldre brodern så är det ju något som han själv inte kan förklara eller kan ha Alibi till.
Men det behöver inte vara denna människa. Jag hoppas på det. Men om det inte är så har polisen gjort sånt fel i utredning så det heter amatörer!
2015-07-10, 23:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag vet inte om jag drömt detta, men jag har nån svag aning om att i början av fallet så framkom det att när polisen knackade på sa kvinnan att bröderna inte var hemma, men att de i själva verket var det. Kanske inte var i skick att visa sig...

Jag har ett svagt minne av liknande, men tror därmed jag avfärdade snabbt, pga någon i tråden omöjligtvis kan ha vetat detta så detaljerat.
Möjligtvis om det är grannen som var här inne och skrev då, gluttandes genom gardinen och hörde samtalet

Skämt åsido, det finns inget mer än att det uppges att polisen knackat dörr i soluppgången.
2015-07-10, 23:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är det jag undrar också. Någon kanske har försagt sig?

Eller trolleritrick. Alltid bra att kunna kolla "cv" på skribenter och därtill konstatera att flera konton finns i syfte att vilseleda och sprida dynga

När man puschar lite brukar dessa/den ge sig av ett tag.
2015-07-10, 23:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem har sagt att hon blivit våldtagen. Du bedriver din tes med grunden att hon blivit just detta.

Med största sannolikhet har hon inte alls blivit våldtagen.
Då hade GM redan suttit på livstid då det garanterat kryllat av DNA överallt på både kropp och mark.

Nej, hon våldtogs inte.

Du tror alltså att den del man spärrat av allra längst, den del som faktiskt fortfarande är avspärrat är helt betydelselöst i sammanhanget?? Att BO aldrig varit där.

Då kan jag tala om för dig att du har fel. Ruskigt fel. 100% fel.

Hmm, varför är hon då död? Om hon inte blev våldtagen.. Oftast mördas kvinnan för att hon inte skall kunna anmäla en våldtäkt. Åklagaren har sagt, klart och tydligt, att detta handlar om ett mord och ingenting annat. Det är alltså inte en olycka som någon försökt dölja.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jag är ju en drömmare och har drömt samma som du. Kan tyvärr inte hjälpa till med när det rapporterades om detta men som någon nyss svarade så var det nog vid hämtningen av trion den 13:e.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Lär det dröja någon månad eller två tills vi har ett förundersökningsprotokoll på Flashback?

Kommer FUP troligtvis innehålla bilder från obduktionen av kroppen och kan den publiceras även om ingen är gripen?

Bilderna från obduktionen har redan den MGM antagligen sett, de har förhörsledarna redan slängt upp i ansiktet på honom. Tror inte att dessa bilder kommer att komma ut offentligt. När tyskan mördade barnen i Arboga fanns hela Domen inkl bilderna att ladda hem från piratebay.. Avskyvärd syn. Hoppas det inte går att finna bilder på LH den dagen det blir offentligt.
2015-07-10, 23:07
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nån mer som drömt detta menar du väl? Du minns ju inte sa du.
Om nån annan minns så var det ingen dröm.
2015-07-10, 23:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om vi skulle hålla oss till det vesäntliga:

Är det bekräftat att hon körde iväg på moppen eller stod hon bara kvar bakom knuten och väntade?
Alla andra ställer ju den typen av fråga fast de vet att ingen kan svara.

Så om ingen kan svara så varför ställer du dumma frågor?

DET RÅDER YPPANDEFÖRBUD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in