Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Man kan ha hundra beundrare och tycka att man borde ha fler.

Vad har det för relevans hur offret ser ut? Eller hur många beundrare man har? Har det med statistik att göra? GM/MGM kan ha tyckt hon var snygg eller ful, smaken är som baken. Finns folk som tycker att de som vissa tycker är snygga personer är fula och tvärt om. Vad MGM hade för smak vet vi ju inte ens, mer än att han var gift med en brunett så han kanske var svag för brunetter.
Tror inte GM mördade henne för hennes utseendes skull.
OM hon sagt att hon inte var intresserad av att träffa honom för att fika eller nåt och han hade varit genuint intresserad av henne för att han tyckte hon var snygg hade han väl uppvaktat/försökt att göra så hon ändrade sig och börjar gilla honom. Det är nog många tjejer säger väl nej eller njae först om en kille vill bjuda ut osv, men en tjej kan ändra sig om det visar sig att killen är charmig/rolig/snäll osv.
Jag tror det är
ovanligt att en kille mördar en tjej för ett "nej". Men det känns lite som du har erfarenhet av att det är vanligt?
Gällande våldstäktsmän (överfallsvåldtäkter) har jag fått för mig att de typ kan ta vem som helst, dvs offret behöver ej vara snygg. Eller har jag fel där?