Citat:
Ursprungligen postat av
DIde
Jag tror att man som brottsling inte vill bli påkommen med en flicka i bilen utan snabbt tar sig till ett ställe, Martorpskjulet, där man är ostörd i sin gärning. När man är klar och inte påkommen så funderar man nog om man inte kan maskera sin inblandning. I detta fallet genom att placera ut villospår i form av kläder och pinaler.
Man åker inte omkring med en medvetslös eller mördad tjejj i bilen och slänger ledtrådar ut genom rutan till sin tilltänka dumpnings- eller gärningsplats.
(Mjölkrummet tror jag inte är inblandat alls, det är nog mest för att de inte har undersökt klart där än eftersom det finns blodrester från djur och andra animaliska och biologiska rester)
GM bor på eller alldeles nära orten eller har stark anknytning dit såsom tex arbetar där, det passar utmärkt in på litauern som uppfyller alla kriterier.
Din teori om pojkvän eller någon svartsjuk eller sugen utsocknes GM kan du nog glömma.
Någon förbipasserande Eklund typ lär det heller inte vara.
I det fall GM inte skulle ha stark anknytning till orten skulle kroppen aldrig förvarats i byggnaden i Martorp.
Kroppen skulle direkt förts längre bort och dumpats eller gömts på ett bättre sätt.
Det är givetvis en "lokal" förmåga som har varit i farten, litauern är skyldig till 99% säkerhet tror jag.
Skulle det mot förmodan visa sig att han är oskyldig finns GM inom en mycket snäv krets att söka.
Lokalkännedom, tillgång och kännedom om byggnader, kanske nycklar till Martorp osv allt finns där.
Utplanterade spår för att sätta dit litauerna tror jag heller inte ett dugg på.
Det här är tyvärr ingen TV-deckare.
Det är nog inte mer spännande än att den äldre litauern gjort detta, det som blir intressant är om den yngre brodern varit delaktig på något vis, gömt bevis, skyddande av brottsling eller dyl.
Har svårt att tro att han inte haft kännedom och därmed försvårat utredningen alt. skyddat sin bror på något sätt.
Det här har stötts och blötts ungefär 500 ggr i tråden men du vill dra det ett varv till. Obegripligt!