Citat:
Ursprungligen postat av
joxarn
Det är bara en sak i resonemanget i länken som gör att det faller - LH kunde inte tala Litauiska och Litauiern kunde inte Svenska - Hur kunde han be LH om hjälp att leta efter en kattunge?
Tror du att han inte kan kommunicera alls på lite knapphändig svenska eller engelska om han nu jobbat i Sverige en par år? Undrar hur han då kommunicerar med arbetsgivare o.dyl?
Och LH som jobbade i café lär ha kunnat kommunicera en del med utländska turister osv.
Förstår inte din argumentation....
Jag postade ju en länk tidigare idag; Länk:
http://urbotainskrankthet.spotlife.s...mberg-martorp/
mest pga jag tyckte det var intressanta bilder på byggnaderna i området och att det även gav en bra överblick. Sen tyckte jag själva texten i sig var intressant och ganska så trovärdig. Inte just för att GM skulle ha bett om hjälp med att hitta kattungen, kan lika gärna ha varit något annat GM "behövde hjälp med" och kanske även om LH tvekat först så verkar hon ju varit en så snäll, trevlig och hjälpsam person (enligt de beskrivningar av henne man läst) att hon tänkte hon skulle "hjälpa till" med vad det nu var för det skulle nog gå snabbt. Jag hoppas verkligen att detta fall kommer att lösas och att inte en massa frågetecken kommer att finnas kvar.