2015-06-13, 22:27
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habesha
ingen som vet?

TROR du kan connecta med mycelium? Om det hjälper?
Citera
2015-06-14, 14:15
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Kan intyga att mycelium funkar bra och är rätt enkelt att använda med trezor. Man måste bara köpa en usb-otg-kabel så att man kan ansluta trezorn till telefonen eller läsplattan.

Nackdelen med både myTrezor.com och mycelium är att deras servrar får tillgång till din transaktionshistorik. De båda säger att de inte sparar den, men det kan man inte vara säker på. Mycelium går dock i alla fall att ansluta över tor, så även om de ljuger och sparar historiken så går det att skydda sig.
Citera
2015-06-14, 21:42
Medlem
HappyHours avatar
Behöver man något annat program för bitcoinplånboken än Bitcoin Core om det bara är tänkt att användas för ett köp vid ett tillfälle? Förstår som att det är mest ur säkerhetssynpunkt för långtidssyften?
Senast redigerad av HappyHour 2015-06-14 kl. 21:56.
Citera
2015-06-15, 10:07
Medlem
HappyHours avatar
Bump, behöver svar ASAP!
Citera
2015-06-15, 10:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Behöver man något annat program för bitcoinplånboken än Bitcoin Core om det bara är tänkt att användas för ett köp vid ett tillfälle? Förstår som att det är mest ur säkerhetssynpunkt för långtidssyften?

Du behöver inte ens bitcoin core om man ska vara petig, men ja, du behöver åtminstone inget mer. Finns mer lättviktiga wallets som inte kräver att du laddar ner hela blockkedjan själv.
Citera
2015-06-15, 18:05
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Du behöver inte ens bitcoin core om man ska vara petig, men ja, du behöver åtminstone inget mer. Finns mer lättviktiga wallets som inte kräver att du laddar ner hela blockkedjan själv.
Tack för svar. Förslag på andra wallets? Någorlunda säkerhet och användarvänlighet uppskattas.
Citera
2015-06-16, 13:15
Medlem
HappyHours avatar
La min första beställning på bitcoins till min Electrum-wallet för en stund sedan och vill bara försäkra mig, behöver jag göra en sån grej med "description" och "required amount" för att ta emot den? För jag har bara skrivit in min recieiver-adress i beställningen och inte lagt till nån sån anteckning eller vad det är i min wallet.

Edit: Shit, var det typ för att aktivera adressen? Jag savade en sån nu iaf på den på summa jag skulle ha, med status "pending". Något förvirrad och nojjig kring mina pengar, så svar av någon kunnig uppskattas asap.
Senast redigerad av HappyHour 2015-06-16 kl. 13:27.
Citera
2015-06-16, 19:53
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habesha
Har köpt Trezor, någon som kan rekommendera ett program som man kan använda istället för sidan myTrezor.com som man annars måste använda sig av?

Vill att allt skall vara så decentraliserat så möjligt så att pengarna inte flyger någonstans.

Mycelium för Android skall fixa Trezor utan problem
http://satoshilabs.com/news/2015-04-02-mycelium-adds-trezor-support/
Citera
2015-06-17, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
La min första beställning på bitcoins till min Electrum-wallet för en stund sedan och vill bara försäkra mig, behöver jag göra en sån grej med "description" och "required amount" för att ta emot den? För jag har bara skrivit in min recieiver-adress i beställningen och inte lagt till nån sån anteckning eller vad det är i min wallet.

Edit: Shit, var det typ för att aktivera adressen? Jag savade en sån nu iaf på den på summa jag skulle ha, med status "pending". Något förvirrad och nojjig kring mina pengar, så svar av någon kunnig uppskattas asap.
Allt du behöver ange för att genomföra en bitcoin-överföring är mängd och mottagarens bitcoin-adress. Vissa plånböcker har ett fält för kommentar men det är bara för internt bruk. Den informationen skickas inte ut på bitcoin-nätverket.
Så du kan nog vara lugn
Citera
2015-06-19, 20:15
Medlem
Vad tror ni om framtiden för bitcoins om man ser till kortsiktigt sparande via en investering av kapital? Tror ni kursen kommer stiga? Enligt VA har priset stigit med 5% sedan i måndags pga osäkerheten av greklands ekonomi. Verkar som folk börjar köpa på sig bitcoins. Priset ligger på 245€ hos Bitstamp just nu. Valutan har dock varit väldigt stabil nu i ett bra tag, tror ni bitcoin har hittat sitt värde eller har vi en uppgång på g?

http://www.va.se/nyheter/2015/06/18/bitcoin-rally-efter-grekisk-oro/
Citera
2015-06-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexan
Valutan har dock varit väldigt stabil nu i ett bra tag, tror ni bitcoin har hittat sitt värde eller har vi en uppgång på g?

Bitcoin har inte hittat sitt värde i mitt tycke. När hypen kommer så kommer den att stiga. Det som håller nere priset är "valarna" som blankar och tjänar pengar på ett sjunkande värde samt bitcoin-miners som cashar ut. Kommer förmodligen inte hända mycket prismässigt för tillfället.

Ta en titt på bud-ordrarna på bitfinex. Finns väldigt fin support.

Här är en fin bild också. http://imgur.com/gallery/j9V6hHz
Citera
2015-06-21, 02:54
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Bitcoin har inte hittat sitt värde i mitt tycke. När hypen kommer så kommer den att stiga. Det som håller nere priset är "valarna" som blankar och tjänar pengar på ett sjunkande värde samt bitcoin-miners som cashar ut. Kommer förmodligen inte hända mycket prismässigt för tillfället.

Ta en titt på bud-ordrarna på bitfinex. Finns väldigt fin support.

Här är en fin bild också. http://imgur.com/gallery/j9V6hHz

Grafen visar väldigt tydligt att en film, Dope http://www.imdb.com/title/tt3850214/ hade premiär där Bitcoin nämns i filmen samt att detta är första filmen du kunde köpa biobiljetterna med bitcoin i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in