2014-11-02, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Fybse är ju knepigt.. deras priser är super höga ibland, sen droppar dom ner priset 100-150 kr en kort stund för att sedan gå upp till överpriser igen. Man får lixom sitta och vänta in rätt tid när Fybs kurs droppar till en mer normal nivå.

Kört på Fyb, btcx, Safello sen kollar jag kursen på olika tor sidor Sen är dom det som dom säger, det har droppat mycke sista tiden och bästa är att köpa snabbt och köpa snabbt så man inte riskerar att losa, vill man chansa så köper man och väntar lite´.. Jag kör lite blandat och har precis fixat et bitstamp konto. Jag tror btcn kommer sjunka lite till sen gå upp men det är rena spekulationer, att den skulle försvinna helt låter jävligt orimligt

Ja, priserna hänger inte alltid med men det beror på att priset styrs av marknaden.
Fybses marknad är inte speciellt liquid! Men finns ingen bättre för att ta ut pengar.

Bitstamp är bra, priserna följer marknaden bättre. Men jag vet inte vad jag tycker om att redovisa för skatteverket sen att jag tagit ut pengar ifrån en slovenisk bitcoin sida eller satt in. Vad detta betyder, säkert inget alls, men ändå.. tycker fybse är smidigare eftersom dom är registrerade här i Sverige och så. Så har jag resonerat i varje fall, men jag tror inte Bitstamp är något vidare problem. Convenience, I guess.

Jag spekulerar inte vidare på priset, trots att jag har ganska mycket, men håller nu mer på att göra olika services relaterat till bitcoin. Jag har funderat ett tag på att casha ut till fiat faktiskt, på sin topp behöver jag ha 50k här och var för att betala för olika jobb som folk gör.

Varför jag resonerar så har inget att göra med vad jag egentligen tror om bitcoin i sig.
Tycker att den kan vara värd $20 eller $400 folk som skriker att bitcoin håller på att dö varje gång den går ner gör mig trött i skallen för att den gör vad den ska oavsett vad priset står i.

Vad jag mest tror är att det kommer ta ett tag att skapa och öka värdet i själva nätverket.
Spännande saker som side-chains till exempel, eller multi-sigs, escrow och så vidare.
Att företag gör vissa saker via blockchainen eller att den kommer att användas på annat sätt vi inte än förutspått.

Som sagt så är det mycket arbete som görs bakom kulisserna, många nya projekt och sist men inte minst massa nya innovativa sätt och teknologier till att använda blockchainen.

Men nya saker tar tid, eller hur? Speciellt teknologier. Om vi utvecklar ett sätt att effektivisera hela banksektorn idag så kommer det ändå inte användas imorgon.

Så för att svara på din fråga om spekulation så tror jag att priset kommer gå lägre.
Men det är nog inte så svårt att ha den synpunkten om man kollar hur den gått i år.

Jag tradear bitfinex med leverage när jag har trist... och då menar jag verkligen trist, för att spekulera på bitcoins är inte speciellt roligt just nu, med en daglig volym på $15-25mm nu för det mesta så händer inte speciellt stora upp eller nergångar och de flesta "bra" nyheter just nu speglas - (a) ej på marknaden (b) ny köpkraft tillkommer men early adopters säljer (c) bitcoin är övervärderad

Värt att nämna är att jag är oftast kluven i frågan. Omöjligt att säga. Andra saker att tänka på som mining difficulty, spending, exchanges som går kraschar, och annat fuffens som kan tänkas påverka priset negativt
Citera
2014-11-02, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Har säkert redan frågats men..
Var får man bäst priser på btc?

Du kan sätta en köporder på fybse I guess, då får du ett pris runt $320-325

Eller bitstamp, stamps priser följer marknaden lite bättre oftast (mindre % i skillnader på köp och sälj och mer transaktioner)
Skiljer inte överdrivet mycket.
BCX/Safello och så vidare har jag ingen större koll på nån anna kanske kan svara på det

På localbitcoin får du sämsta priset iallafall

OBS: Jag skulle inte ha en enda krona på en exchange förutom om man ska köpa eller säljan något, särskilt inte en svensk sådan (för att de är små, och nystartade 'företag' utan vidare kapital, så om de till exempel blir av med något så kan man glömma att få se det man har där.)
Citera
2014-11-02, 14:55
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Har säkert redan frågats men..
Var får man bäst priser på btc?

På den plats man känner sig säkrast på. Skulle väl jag säga.
Citera
2014-11-02, 15:19
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Du kan sätta en köporder på fybse I guess, då får du ett pris runt $320-325

Eller bitstamp, stamps priser följer marknaden lite bättre oftast (mindre % i skillnader på köp och sälj och mer transaktioner)
Skiljer inte överdrivet mycket.
BCX/Safello och så vidare har jag ingen större koll på nån anna kanske kan svara på det

På localbitcoin får du sämsta priset iallafall

OBS: Jag skulle inte ha en enda krona på en exchange förutom om man ska köpa eller säljan något, särskilt inte en svensk sådan (för att de är små, och nystartade 'företag' utan vidare kapital, så om de till exempel blir av med något så kan man glömma att få se det man har där.)

Ja localbitcoin är ju sämst. Nackdelen med tex fybse och bitstamp är väl att man får vänta minst 1 dag coinsen? Eller har de börjat erbjuda swish?
Citera
2014-11-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ja localbitcoin är ju sämst. Nackdelen med tex fybse och bitstamp är väl att man får vänta minst 1 dag coinsen? Eller har de börjat erbjuda swish?

Banköverföringar bara.
Swish får du väl hitta en bra privatperson för (?) om inte BCX fortfarande har det det vet jag inte - använder inte sidan.

Ser dock inga problem med bank överföring då man sällan akut behöver använda det.. sen om någon väl tar Swish så får du ett skitpris för att det är bekvämt, då har du ju redan tappat ett par procent på att köpa eller sälja! Så det är ju ganska dumt tycker jag.

Tror att swish och exchanges inte går hand i hand, kan tänka mig att det bara leder till mer jobbiga variabler stulna mobiler eller identititer, svårt att hålla sig inom pengatvättslagar med nästan instant-betalningar ut och in ifrån en sida.. tror jag. Jag ser iallafall Swish som ett ganska så oseriöst betalningssätt på grund av någon anledning.
Citera
2014-11-02, 23:40
Medlem
FattigaShejkens avatar
Varför funkar det inte att swisha till btcx.se?
1232389310

Jag. Förstår. Inte. Varför. BUG ?
Citera
2014-11-03, 00:32
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Banköverföringar bara.
Swish får du väl hitta en bra privatperson för (?) om inte BCX fortfarande har det det vet jag inte - använder inte sidan.

Ser dock inga problem med bank överföring då man sällan akut behöver använda det.. sen om någon väl tar Swish så får du ett skitpris för att det är bekvämt, då har du ju redan tappat ett par procent på att köpa eller sälja! Så det är ju ganska dumt tycker jag.

Tror att swish och exchanges inte går hand i hand, kan tänka mig att det bara leder till mer jobbiga variabler stulna mobiler eller identititer, svårt att hålla sig inom pengatvättslagar med nästan instant-betalningar ut och in ifrån en sida.. tror jag. Jag ser iallafall Swish som ett ganska så oseriöst betalningssätt på grund av någon anledning.

Men problemet med att man måste vänta en bankdag eller två är att priset kanske har hunnit gå upp då och man får inte samma summa btc som man räknade med från början
Citera
2014-11-03, 01:52
Bannlyst
Citat:
Men problemet med att man måste vänta en bankdag eller två är att priset kanske har hunnit gå upp då och man får inte samma summa btc som man räknade med från början

Japp eller så går priset ner så får du mer bitcoins..
Citera
2014-11-03, 20:16
Medlem
Utopia.s avatar
Nu finns changetip på Tumblr, Twitter, Facebook och Youtube! Detta är fan potentiellt superfett! Räknar med en ny våg av massadoption under de kommande månaderna!

Citat:
Ursprungligen postat av KavatPojke
Tjena, jag nu som ungdom fått tillgång till en nämnvärd mängd pengar och funderar på att långsiktigt investera ( 7-8) år framåt. Jag har uppfattat det som bitcoin är före sin tid och kommer explodera i pris om några år, och det vore läge i att investera i det nu?

Jag skulle ha lagt ett par tusenlappar i BTC iaf. Om 5 år så är det antingen värt 0 eller 100x insatsen. Bitcoin motsvarar inte en ädelmetall, det du investerar i är nätverkets potential att ersätta typ samtliga internationella transaktioner, mikrotransaktioner på nätet och hundratals nya användningsområden vi inte känner till än. Bitcoin kan vara för världsekonomin vad internet var för informationsflöden.

Det största hotet mot bitcoin är att en bättre kryptovaluta skulle komma eller att stater reglerar sönder bitcoin.
Senast redigerad av Utopia. 2014-11-03 kl. 20:27.
Citera
2014-11-04, 00:24
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Nu finns changetip på Tumblr, Twitter, Facebook och Youtube! Detta är fan potentiellt superfett! Räknar med en ny våg av massadoption under de kommande månaderna!

Det var som fasen, senast jag använde Changetip så fanns bara reddit, var tvungen att logga in och checka av läget, Google+, Github fanns även. Github kan vara värt som fasen om det är någon utvecklare som gör något grymt.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Det största hotet mot bitcoin är att en bättre kryptovaluta skulle komma eller att stater reglerar sönder bitcoin.

Bättre kryptovalutor är väldigt odefinierbart, litecoin försökte ju med snabbare block och användandet av scrypt. Det är användarbasen som styr just nu och även om en bättre valuta dyker upp så är det långt ifrån säkert att den skulle få något genomslag, infrastrukturen i Bitcoin har utvecklats så starkt senaste åren och en ny valuta ligger redan några år efter i utveckling vad det gäller tjänster och aktörer som behandlar. Bara sådana saker som betalmekanismer via Bip 70 med PKI-certifikat som säkrar avsevärt att det är verkligen rätt handlare man betalar till, sådant ser du inte direkt i en ny valuta.
Citera
2014-11-04, 10:30
Medlem
lite intressant läsning

http://www.deepdotweb.com/2014/11/03/depth-look-sidechains/

SPV Reorganization:

If during the delay (contest periods) a new proof is published containing a chain that doesn’t include the block in which your lock output was created your conversion is invalidated. If SPV proof fails and undergoes reorganisation and new proof is submitted to the chain and you wait again for the contest period to clear

sen kan jag rekomndera en kompis denna sida

https://www.circle.com/en

ABOUT

Circle is a consumer finance company focused on transforming the world economy with secure, simple, and less costly technology for storing and using money.

We’re as excited about Bitcoin and digital currency as we were when we first discovered the Internet in 1990. And we feel that opportunities for transforming payments and finance are as profound today as the opportunities were in 1993 to transform media, communications and commerce with the Web.

We’re entering a more deeply integrated world economy, driven by the Internet, where social identities, media, communications and commerce flow freely across the planet, instantly and with virtually no cost to users. Yet our existing infrastructure for handling money remains decades old, frustrating users and creating an enormous tax on our world economy.

Never let money keep you waiting. Sending digital currency is instant, like email or text messaging. We even provide access to a portion of your deposits for bitcoin instantly — not days later

You shouldn't have to pay fees to use your own money. We don't charge fees when you convert funds to or from bitcoin with a linked bank account, when you store your bitcoin, or for bitcoin transactions.

Paying with digital currency is more secure than using a credit card. You never hand over your keys to your account the way you do when you hand someone a credit card. Keeping your money safe is our top priority.

All of the money in your Circle account is insured at no cost to you. We take every precaution to keep your money safe, but if something unfortunate happens, we’ve got you covered. You can read more about Circle insurance in our help center.

We believe in intuitive design and excellent customer support - two things you don't find often in the digital currency industry. We constantly push ourselves to make Bitcoin more approachable and easy to use.

Bitcoin is a secure, global form of digital money. Brilliant minds developed and support it. People around the world use it. It provides a foundation for technologies that make money more powerful every day. The future of money begins with Bitcoin
Citera
2014-11-04, 14:06
Medlem
vizuals avatar
Bitcoin är just nu ett julbord med stålar på.
Mina ädla herrar, ta för er för all del! För det är ingen annan som vill ha

Jag tror det är ett riktigt bra köpläge nu, kanske kan gå ner lite till så var på era tår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in