Citat:
Fybse är ju knepigt.. deras priser är super höga ibland, sen droppar dom ner priset 100-150 kr en kort stund för att sedan gå upp till överpriser igen. Man får lixom sitta och vänta in rätt tid när Fybs kurs droppar till en mer normal nivå.
Kört på Fyb, btcx, Safello sen kollar jag kursen på olika tor sidor Sen är dom det som dom säger, det har droppat mycke sista tiden och bästa är att köpa snabbt och köpa snabbt så man inte riskerar att losa, vill man chansa så köper man och väntar lite´.. Jag kör lite blandat och har precis fixat et bitstamp konto. Jag tror btcn kommer sjunka lite till sen gå upp men det är rena spekulationer, att den skulle försvinna helt låter jävligt orimligt
Kört på Fyb, btcx, Safello sen kollar jag kursen på olika tor sidor Sen är dom det som dom säger, det har droppat mycke sista tiden och bästa är att köpa snabbt och köpa snabbt så man inte riskerar att losa, vill man chansa så köper man och väntar lite´.. Jag kör lite blandat och har precis fixat et bitstamp konto. Jag tror btcn kommer sjunka lite till sen gå upp men det är rena spekulationer, att den skulle försvinna helt låter jävligt orimligt
Ja, priserna hänger inte alltid med men det beror på att priset styrs av marknaden.
Fybses marknad är inte speciellt liquid! Men finns ingen bättre för att ta ut pengar.
Bitstamp är bra, priserna följer marknaden bättre. Men jag vet inte vad jag tycker om att redovisa för skatteverket sen att jag tagit ut pengar ifrån en slovenisk bitcoin sida eller satt in. Vad detta betyder, säkert inget alls, men ändå.. tycker fybse är smidigare eftersom dom är registrerade här i Sverige och så. Så har jag resonerat i varje fall, men jag tror inte Bitstamp är något vidare problem. Convenience, I guess.
Jag spekulerar inte vidare på priset, trots att jag har ganska mycket, men håller nu mer på att göra olika services relaterat till bitcoin. Jag har funderat ett tag på att casha ut till fiat faktiskt, på sin topp behöver jag ha 50k här och var för att betala för olika jobb som folk gör.
Varför jag resonerar så har inget att göra med vad jag egentligen tror om bitcoin i sig.
Tycker att den kan vara värd $20 eller $400 folk som skriker att bitcoin håller på att dö varje gång den går ner gör mig trött i skallen för att den gör vad den ska oavsett vad priset står i.
Vad jag mest tror är att det kommer ta ett tag att skapa och öka värdet i själva nätverket.
Spännande saker som side-chains till exempel, eller multi-sigs, escrow och så vidare.
Att företag gör vissa saker via blockchainen eller att den kommer att användas på annat sätt vi inte än förutspått.
Som sagt så är det mycket arbete som görs bakom kulisserna, många nya projekt och sist men inte minst massa nya innovativa sätt och teknologier till att använda blockchainen.
Men nya saker tar tid, eller hur? Speciellt teknologier. Om vi utvecklar ett sätt att effektivisera hela banksektorn idag så kommer det ändå inte användas imorgon.
Så för att svara på din fråga om spekulation så tror jag att priset kommer gå lägre.
Men det är nog inte så svårt att ha den synpunkten om man kollar hur den gått i år.
Jag tradear bitfinex med leverage när jag har trist... och då menar jag verkligen trist, för att spekulera på bitcoins är inte speciellt roligt just nu, med en daglig volym på $15-25mm nu för det mesta så händer inte speciellt stora upp eller nergångar och de flesta "bra" nyheter just nu speglas - (a) ej på marknaden (b) ny köpkraft tillkommer men early adopters säljer (c) bitcoin är övervärderad
Värt att nämna är att jag är oftast kluven i frågan. Omöjligt att säga. Andra saker att tänka på som mining difficulty, spending, exchanges som går kraschar, och annat fuffens som kan tänkas påverka priset negativt