2015-05-22, 09:46
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Var spelar Fuhre och Solli?

Fuhre på vänsterkanten och Solli på det defensiva mittfältet.
Citera
2015-05-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
När det enda som känns oroande är att det känns som det går nästan FÖR bra just nu skall man inte gnälla...

4 pinnar till MFF, sju till AIK och ändå känns det som vissa saker kan förbättras det går bra nu.

Ankersen avstängd mot HBK och det blir ju självfallet lite annorlunda med MSD där (även om jag gärna sett Bohm) men seger där så kan vi ta en vecka ledigt innan den avslutande veckan med DIF och Ellos hemma som sedan avslutas med Bajen borta.

Var det inte Rieks som fick sin 3e varning?
Citera
2015-05-22, 09:53
Medlem
Dickson Etuhu verkar ju vara en riktigt vidrig människa.

”Jag bryr mig inte – han är inte skadad"

En riktig snackare som presterar noll på plan.

edit:Spelare som borde vara med i floppelvan:
Etuhu
Hallenius
AIKs islänning
Batan
Söderqvist
Senast redigerad av Ingakrusiduller 2015-05-22 kl. 10:00.
Citera
2015-05-22, 09:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ska man vara helt ärlig är det inget fel på det offensiva heller. Otroligt bolltrygg även när han följer med upp och utan bahoui brukar det komma överlappningar ibland, inlägg rätt ofta också. Varken snyggt eller tekniskt, men likväl otroligt funktionellt.

Tittar man på valfritt anfall med AIK så finns han alltid spelbar några steg bakom kantspringaren. Man behöver inte vara längst fram för att bidra offensivt.
Jo tittar man på andra ytterbackar finns det bra mycket mer spelskicklighet i man mot man situationer och där är inte Nisse bra (undantaget denna situation där det ser så roligt ut att en lönnfet spelare bara kubbar i genom alla i Malmö https://youtu.be/Xz9sSOSssC0?t=51s ).

Sätter man press på honom i ett utsatt läge blir det oftast pass i sidled eller bakåt, skulle han nu tappa bollen på offensiv planhalva är det förmodligen Per Karlsson som får göra ett hästjobb för att reparera skadan, kunde vi se exempel på igår när Lasse Vibe kom stormande.
Citera
2015-05-22, 10:15
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller

Etuhu
Hallenius
AIKs islänning
Batan
Söderqvist

Jag är själv blåvit och missar inte ett tillfälle att projicera hat mot AIK, men de där rubrikerna är till viss mån tagna ur sitt sammanhang. Även om Etuhu inte verkar vara ligans mest empatiska spelare så låter inte intervjun riktigt lika illa som rubrikerna gör gällande. Aftonbladet visar dock återigen prov på vilken fenomenalt usel tidning man är
Citera
2015-05-22, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller

Etuhu
Hallenius
AIKs islänning
Batan
Söderqvist

Om Hallenius, Batan och Söderqvist skall vara med så skall väl majoriteten av spelare i Halmstad, Örebro och Åtvidaberg vara med...

Hallenius/Söderqvist kan möjligtvis vara en underpreesterat i Bajen, men med allsvenska mått så försvinner dom i mängden av spelare som inte levt upp till förväntningarna. Batan har väl aldrig påståtts vara garanterad startman i Bajen ens.

Att vara "bra värvningar för Bajen" är inte att jämföra med Etuhu som skulle vara en bra spelare för allsvenska toppen.
Citera
2015-05-22, 10:50
Medlem
bagarn29s avatar
Jag väntar till uppehållet med mitt förslag. Just nu skulle jag föreslå hela elvan igår till sämsta elvan. Jag har inte sett en sämre prestation av MFF sedan 0-6 hemma mot Göteborg (01?).

Nu har vi troligen bättre spelare än vad vi hade -01 så det suger mer idag än då.
Citera
2015-05-22, 10:56
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hallenius konkurrerar om en plats i sämsta elvan. Springer runt som en virrig höna och bränner frilägen till förbannelse. Måns skulle platsa han också, och Fuhre då. Och Solli, förstås. En värdelös nolla är vad han är.

Linus som 08 John gråtrunkade av glädje till när han ryktades tillbaka

Citat:
Åhhh Linus bara att see han på Söderstadion

Snacka om mancrush
Citera
2015-05-22, 10:57
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
men istället fick lämna efter årets roligaste halvtidsintervju och ett halvtidsbyte?

/feldgrau

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, matchen efter derbyt ja. Det var skoj.

Han är en jävla mupp Simon Gustafsson.

KAn någon säga vad han sa i intervjun`?

Btrfande Dickson

Så kändes det väldigt mycket AIK hype över värvningen. Jag tyckte förvisso i den enda försäsongsmatchen som han gjorde för AIK att han var bland de bättre på plan men det hade säkert med att göra att Publiken applodera varenda duel han gick in i liksom. Hoppas att den sportsliga ledningen tänkte till och inte ruinera sig själva med att värva den värvning som har spelat mindre A lags Fotboll än Filip Pivkovski under de senaste fem åren. Allt över 50tusen brutto i månaden är ett rån från Dicksons sida.
Senast redigerad av L-illuminato 2015-05-22 kl. 11:14.
Citera
2015-05-22, 12:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Var det inte Rieks som fick sin 3e varning?

Helt rätt. Rieks var det givetvis, skämskudde för min del där.Tänkte en sak och skrev en annan...
Citera
2015-05-22, 13:40
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Så kändes det väldigt mycket AIK hype över värvningen. Jag tyckte förvisso i den enda försäsongsmatchen som han gjorde för AIK att han var bland de bättre på plan men det hade säkert med att göra att Publiken applodera varenda duel han gick in i liksom. Hoppas att den sportsliga ledningen tänkte till och inte ruinera sig själva med att värva den värvning som har spelat mindre A lags Fotboll än Filip Pivkovski under de senaste fem åren. Allt över 50tusen brutto i månaden är ett rån från Dicksons sida.

AIK ger genomgående alldeles för givmilda spelarkontrakt. Egentligen är det sanslöst att vi bara har ett fåtal positioner med spelare som är att beteckna som hög/högsta allsvensk klass med tanke på vår lönebudget.

-

Att nu Panos säljs (vilket han förmodligen gör) är enbart för att täcka upp för en horribel drift. Tro inget annat. Vår klubbledning är helt handlingsförlamad och verkar överhuvudtaget inte ställa några krav i kontraktsförhandlingar. Vi släpper äganderätt och höjer samtidigt månadslönen. Därtill får spelare sign on-bonusar för kontraktsförlängning - trots att vi ger bort procentuell ägandeandel till spelaren själv.

En usel klubbledning och en Björn Wesström som tycks ha tappat innovationskraften och det förebyggande arbetet med att ha spelare klara vid händelse av försäljning. Då får vi panikvärvningar i Etuhu och Teteh som "ser bra ut på pappret" men som därutöver är skadade och helt ur form. Innan de ens blir brukbara har miljoner tickat från kontot.

Helt ofattbart. Alla måste avgå.
Citera
2015-05-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Helt rätt. Rieks var det givetvis, skämskudde för min del där.Tänkte en sak och skrev en annan...

Och MSD kanske redan är på väg till Copa America, lite oklart kring det.

Isåfall blir det väl en junis på kanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in