2015-05-24, 22:46
Avslutad
"Rosenberg fittusel som vanligt", var det inte många som trodde man skulle höra från mffare redan på vårkanten.

Köp en ny då?
Citera
2015-05-24, 23:01
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"Rosenberg fittusel som vanligt", var det inte många som trodde man skulle höra från mffare redan på vårkanten.

Köp en ny då?
Guidetti är ledig

Riktigt skön seger idag. Stabilt hela matchen och vi tappade inte kontrollen över matchen under andra halvlek som vi gjorde mot Åtvid. Men snart måste någon annan testas istället för Kalle. Han kompletterar Gerzic hyffsat men tappar extremt många bollar och har verkligen ingen målnäsa över huvud taget. Ångesten och glädjen på slutet vid målet som inte var ett mål var annars en av de värsta och bästa känslorna i år.
Citera
2015-05-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur bra var Alex Miller som varit assisterande i Liverpool?

Som sagt är Mjällby ett oprövat kort. Ser bra mycket hellre en rutinerad tränare och varför blir så många bakåtsträvande i denna diskussion? Vid varenda potentiell värvning spekuleras det alltid om vem som ska komma tillbaka istället för att exempelvis ta upp nån utan i historia i klubben, känns mer som regel än undantag att folk hellre vill se typ Hooiveld än en yngre, billigare och kanske rentav bättre spelare.

Jag har inga problem med Alm och du å jag verkar va i minoritet. Nu vid motgång ska han givetvis ha kritik men hur många berömmer honom vid medgång?

Matchen i morgon kanske rentav är en ödesmatch för hans del.. Och nu när vi ändå är inne på det: Fan vad derbyn är jobbiga!
Miller och "Uhrin" det var tider det. Har du något förslag på nya spännande namn? Någon intern ungdomstränare? Min Mjällbylängtan är mer en utanför allsvenskan, men med koll på den. (ok, jag är nostalgisk också)

Angående Alms be or not to be. Ja, det handlar om titlar men plats 2-5 är roligare än 6-10. Det är små marginaler när serien summeras. Göteborgs sena mål idag kan ha varit ett guldmål, eller/och HBKs dödsstöt.

Hur kommer jag må om 24 timmar, förutom lite hesare?
Citera
2015-05-24, 23:59
Medlem
ulvvfs avatar
Jag kanske missade allt kritik på flashback, men inför säsongen så hörde jag ingen direkt kritik angående malmös värvningar. Snarare tvärtom. Tror inte det är så mycket fel på spelarna individuellt. Pressen är dock stor på malmö, de förväntas dominera, samtidigt som de andra klubbarna nog har blivit lite bättre i jämförelse med ifjol.
Citera
2015-05-25, 00:00
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det samma som Lennartsson gör i år då? Tar ett bra lag (2-3:a senaste säsongerna) -> ny röst i omklädningsrummet -> får ut det lilla extra. Havererar 2017-2018.

Blåvitt har ju bytt ut 5-6 delar av startelvan sen fjolårets säsongsavslutning så nej, man kan väl inte säga att Lennartsson rider på någon annans lag.
Citera
2015-05-25, 00:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Miller och "Uhrin" det var tider det. Har du något förslag på nya spännande namn? Någon intern ungdomstränare? Min Mjällbylängtan är mer en utanför allsvenskan, men med koll på den. (ok, jag är nostalgisk också)

Angående Alms be or not to be. Ja, det handlar om titlar men plats 2-5 är roligare än 6-10. Det är små marginaler när serien summeras. Göteborgs sena mål idag kan ha varit ett guldmål, eller/och HBKs dödsstöt.

Hur kommer jag må om 24 timmar, förutom lite hesare?
Patric Jildefalk creddas mycket, men han är väl 27-28 år och därmed inte aktuell på ett tag (om ens nånsin). Novakovic kanske skulle va redo? Nu drömmer jag mig bort men de vore onekligen intressant med Lars Lagerbäck men det är så osannolikt att det inte ens är värt å drömma om det. Vill egentligen inte ens ha denna diskussion men AIK kanske skulle dra nytta av nytt blod på tränarfronten. Nåja det är derby imorgon och nu fokuserar man på fel sak.

Djurgårdens form är ju sjuk sett till förväntningarna, med rätta är DIF favoriter och just nu styr det känslomässiga tankarna inför derbyt. Det är ett vägskäl nu för gnagare, vinst och Göteborgsförlusten kan nästan läggas bakom ryggen, förlust och känslan av sportslig misär ökar enormt.. Oavgjort tror jag inte många skulle va nöjda med.
Citera
2015-05-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Blåvitt har ju bytt ut 5-6 delar av startelvan sen fjolårets säsongsavslutning så nej, man kan väl inte säga att Lennartsson rider på någon annans lag.
Var det inte så även i de lag som jag citerade? Mitt förra inlägg innehöll spår av sarkasm.
Citera
2015-05-25, 09:09
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag kanske missade allt kritik på flashback, men inför säsongen så hörde jag ingen direkt kritik angående malmös värvningar. Snarare tvärtom. Tror inte det är så mycket fel på spelarna individuellt. Pressen är dock stor på malmö, de förväntas dominera, samtidigt som de andra klubbarna nog har blivit lite bättre i jämförelse med ifjol.

Nja, tror snarare Malmö och dess spelare och ledare fått hybris efter framgångarna ifjpol och pengaregnet över klubben. Känslan är att man svävat iväg lite väl högt upp i stratosfären och sett sig som oövervinnliga i Sverige just pga sina ekonomiska muskler. Ödmjukhet har aldrig varit ett framträdande karaktärsdrag hos skåningar i allmänhet och malmöiter i synnerhet. Sådant straffar sig, det kallas KARMA...
Citera
2015-05-25, 09:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det har rätt, utom att en del MFF:are var kritiska till värvningen av Sana.
Citera
2015-05-25, 09:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, tror snarare Malmö och dess spelare och ledare fått hybris efter framgångarna ifjpol och pengaregnet över klubben. Känslan är att man svävat iväg lite väl högt upp i stratosfären och sett sig som oövervinnliga i Sverige just pga sina ekonomiska muskler. Ödmjukhet har aldrig varit ett framträdande karaktärsdrag hos skåningar i allmänhet och malmöiter i synnerhet. Sådant straffar sig, det kallas KARMA...
Jag skrev tidigare att de hade tankarna på CL-kvalet och det är fortfarande min åsikt.
1-0 och sen spelar man på resultatet och när sedan KFF gör 1-1 så är det svårt att starta om. 2-1 kommer som ett brev på posten.
Malmö behöver en typ David Elm som man kan nå med långbollar och som kan låsa fast bollen så man kan lyfta upp laget.
Det som oroar mig mest är att det kan bli 2-3 stycken som lämnar MFF i sommar.

Sen ser jag Elfsborg som större hot än Göteborg.
Citera
2015-05-25, 10:11
Medlem
Hoppas verkligen Pelle kör på den här elvan:

Höie
Björkström-Stenman-Colley-Arvidsson
Radetinac-Karlström-Faltsetas-Mrabti
Sam-Nyasha

Men drömma kan jag väl göra för lär bli Walker-Faltsetas. Blir förlust då.
Citera
2015-05-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag kan sträcka mig till att ett derby kan spelas mellan lag från två olika städer om det är typ Newcastle–Sunderland, Schalke–Dortmund, Nürnberg–Fürth eller typ Jönköping–Huskvarna där städerna i princip växt ihop. Men inte fan är IFK-Elfsborg ett derby. Det är inte ett derby när man måste åka bil genom en skog i 45 minuter för att komma fram (annat än hos marknadsavdelningarna, som sagt).

/feldgrau
Diskussionen är väl dödfödd, men det borde ingå i derbydefinitionen att de ska spelas på gräs, så att det kan bli hårda närkamper - på plast blir det i "bästa fall" fult.

Derbyn bör domineras av kamp och intensitet, inte rena plastgrässpelare som Zeneli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in