2015-05-22, 01:35
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ajdarevic hör hemma på tian och Brustad på högerkanten.

Gerzic tycker jag ändå var bra mot oss i cupfinalen. Hans lugn och spelsinne är i särklass i Allsvenskan.

Ajdarjevic är given ett under att Norrköping lyckades kräma ut 12 miljoner för honom en gång i tiden. HIFs sämsta spelare i merparten av matcherna där assisten till Berget står ut. Han, Cramer och Sana är de som är givna i sämsta elvan.

Tänk om man lagt dom pengarna man la på Sana på Rogne istället, som man även var ute efter ett tag men släppte helt av någon anledning, kanske pga Rasmus Bengtsson gav indikationer på att han ville hem.
Citera
2015-05-22, 01:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Rutin personifierad, hitills sin bästa säsong i AIK.

Tänkte t.om om Nisse var en kandidat som bästa VB i allsvenskan men inte sett honom så mycket.
Citera
2015-05-22, 01:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

Tänk om man lagt dom pengarna man la på Sana på Rogne istället, som man även var ute efter ett tag men släppte helt av någon anledning, kanske pga Rasmus Bengtsson gav indikationer på att han ville hem.

Mjo. Men Bengtsson har ju inte fått fullt förtroende än. Får han det så är jag helt övertygad om att han är topp tre i Allsvenskan. Ni måste bara bänka eller sälja EJ som har varit totalusel i år.
Citera
2015-05-22, 01:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tänkte t.om om Nisse var en kandidat som bästa VB i allsvenskan men inte sett honom så mycket.
Det är faktiskt mycket möjligt. Trodde aldrig jag skulle skriva det men så bra har han faktiskt varit. Men om man nu är ute efter en "modern" ytterback med bra offensiv och teknik är man fel ute, defensivt har han däremot varit så gott som felfri och har en mycket god känsla för spelet. 35 år ung.
Citera
2015-05-22, 01:45
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Mjo. Men Bengtsson har ju inte fått fullt förtroende än. Får han det så är jag helt övertygad om att han är topp tre i Allsvenskan. Ni måste bara bänka eller sälja EJ som har varit totalusel i år.

Kanske var man så säkra på att få Benfica svensken i sommar också att man skippade Rogne....Man är ju ute efter en ersättare nu till Helander som troligtvis drar till sommaren så då hade man haft plats för både Rogne och RB.
Citera
2015-05-22, 02:09
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är faktiskt mycket möjligt. Trodde aldrig jag skulle skriva det men så bra har han faktiskt varit. Men om man nu är ute efter en "modern" ytterback med bra offensiv och teknik är man fel ute, defensivt har han däremot varit så gott som felfri och har en mycket god känsla för spelet. 35 år ung.

Ska man vara helt ärlig är det inget fel på det offensiva heller. Otroligt bolltrygg även när han följer med upp och utan bahoui brukar det komma överlappningar ibland, inlägg rätt ofta också. Varken snyggt eller tekniskt, men likväl otroligt funktionellt.

Tittar man på valfritt anfall med AIK så finns han alltid spelbar några steg bakom kantspringaren. Man behöver inte vara längst fram för att bidra offensivt.
Citera
2015-05-22, 06:43
Medlem
RoyJoness avatar

Arvidsson
Salomonsson-Rogne-Bjärsmyr-Aleesami
Lewicki-Svensson
Radetinac-Eikrem-Rieks
Mushekwi
Obviously
Citera
2015-05-22, 07:53
Avslutad
Det var mycket snack kring Etuhu när han värvades och iom att jag var mer skeptisk till hans givna succé så bevakade jag honom extra mycket i de 3-4 försäsongsmatcher jag såg. Jag såg bara sidledspassar och ingenting av större värde från hans sida, samtidigt som gnagarna bedyrade att Etuhu hela tiden var bland de bästa spelarna.

Nu min fråga, var Etuhu så bra som gnagarna ville få det till på för äsongen och att han nu dippat, eller är detta exempel på fenomenet att supportrar tenderar att överdriva nya spelares insatser?

Lite självransakan är då på plats.
Inför säsongen så hyllade jag Silverholt och Birkir. Den sistnämnde har varit Bajens kanske viktigaste spelare tillsammans med Kennedy.
Silverholt har visat sig vara betydligt bättre än jag trodde när han värvades även om han inte helt levt upp till förväntningarna han växte in i under försäsongen.
Övriga nyförvärv tror jag inte att jag hade någon större åsikt kring inför säsongen..
Citera
2015-05-22, 08:39
Medlem
Tja.

Vill flika in att jag anser Adam Lundqvist åtminstone borde vara med i snacket om vänsterbackspositionen i "bästa elvan". Misstaget mot Helsingborg senast sumpar väl det för honom (och det faktum att Blåvitts dito varit bättre förstås), men han har varit riktigt stabil i övrigt. Han är även farlig och inblandad i mycket offensivt.

Vill även ha med vår eminente Victor Claesson som utmanare om den offensiva mittfältsplatsen, även om jag håller med om att Eikrem går före där. Poängspelare, och är starkt involverad i nästintill alla Elfsborgs anfall.
Senast redigerad av nollgradig 2015-05-22 kl. 08:43.
Citera
2015-05-22, 09:10
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det var mycket snack kring Etuhu när han värvades och iom att jag var mer skeptisk till hans givna succé så bevakade jag honom extra mycket i de 3-4 försäsongsmatcher jag såg. Jag såg bara sidledspassar och ingenting av större värde från hans sida, samtidigt som gnagarna bedyrade att Etuhu hela tiden var bland de bästa spelarna.

Nu min fråga, var Etuhu så bra som gnagarna ville få det till på för äsongen och att han nu dippat, eller är detta exempel på fenomenet att supportrar tenderar att överdriva nya spelares insatser?

Jag tror nog att det är kombination av ens supporterbias (att man överdriver nya spelares insatser) och det faktum att han faktiskt var rätt ok under försäsongen som bidrog till att iaf jag kanske övervärderade Etuhu.

Nu tycker jag att man måste ge honom mer tid innan man ska försöka sig på något helhetsomdöme, men gårdagens insats mot IFK imponerande verkligen inte. Det enda han bidrog med var väl att vinna några nickdueller. Annars gav han bort bollen i farliga lägen efter horribla bollmottagningar vid två tillfällen och såg allmänt seg ut.

Det är tydligt att han inte är i 100 % fysisk form och han verkar inte vara inkörd i lagets spelstrategi (om vi nu har någon) än. Jag har fortfarande en tro på att han kan bli en viktig pjäs i laget.
Citera
2015-05-22, 09:22
Medlem
kostymnisses avatar
När det enda som känns oroande är att det känns som det går nästan FÖR bra just nu skall man inte gnälla...

4 pinnar till MFF, sju till AIK och ändå känns det som vissa saker kan förbättras det går bra nu.

Ankersen avstängd mot HBK och det blir ju självfallet lite annorlunda med MSD där (även om jag gärna sett Bohm) men seger där så kan vi ta en vecka ledigt innan den avslutande veckan med DIF och Ellos hemma som sedan avslutas med Bajen borta.
Citera
2015-05-22, 09:39
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Olsen
Salomonsson-Rogne-Bjärsmyr-Aleesami
Lewicki-Svensson
Zeneli-Eikrem-Rieks
Mushekwi

Känns som en korrekt elva, frågetecknet är som sagt på Aleesami där det känns jämnt med Nisse i AIK.

Sedan skulle jag nog vilja ha in någon av Rodhén/Claesson, där någon av dessa skulle kunna ta Lewickis plats (Claesson enbart för att han spelande sittande mot HIF).

Gällade stormatchen igår så kändes det som att Alm lyckades dribbla bort sig själv?
Nu har jag inte sett alla AIKs matcher men bästa innermitten Ofori på vänsterkanten, anfallaren Brustad på högerkanten och högerspringaren Blomberg på topp? När dessutom Panos ofta sökte sig ut mot kanterna så var det enbart Etuhu som alltid fanns centralt, och som lyckades tappa bollen jämnt och ständigt.

Riktigt solid insats av IFK, ser inte direkt fram emot bortamatchen där om ett par veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in