2015-04-10, 10:42
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Hej,

Jag ska precis påbörja min deff (cirkus 1250-1500kcal) under en månad. I dagsläget använder jag mig endast utav aminosyror samt proteinpulver (whey 100), vitaminer/omega3 - är det något jag bör använde mer? Till exempel kreatin? Har dock aldrig förstått mig på det, eller ens orkat läsa om det...gäller även allt annat.

Förslag accepteras =)

http://examine.com/supplements/Creatine

Bara att börja läsa. Du borde inte använda kosttillskott som du inte vet vad de gör, bara för att någon annan har rekommenderat det.
Citera
2015-04-10, 16:08
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
http://examine.com/supplements/Creatine

Bara att börja läsa. Du borde inte använda kosttillskott som du inte vet vad de gör, bara för att någon annan har rekommenderat det.

Läste där ang. testosteron-boost t.ex., förstod inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Kanske min engelska som är krackig =)

Edit: Som jag sa tidigare har jag hört andra som tar just creatine, detta även under deff...men att det ''Creatine almost always causes water retention at higher 'loading' doses (sometimes exceeding five pounds) and may cause less water retention at lower doses. While this is not muscle mass, prolonged creatine supplementation is met with an increased muscle growth rate'' - påstår detta att det tillkommer vatten i musklerna? Eller vad man ska säga? Då är det väl inte bra under deff? Jag kan vara ute och cykla
Senast redigerad av ubiconcordia 2015-04-10 kl. 16:10.
Citera
2015-04-10, 17:43
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Läste där ang. testosteron-boost t.ex., förstod inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Kanske min engelska som är krackig =)

Edit: Som jag sa tidigare har jag hört andra som tar just creatine, detta även under deff...men att det ''Creatine almost always causes water retention at higher 'loading' doses (sometimes exceeding five pounds) and may cause less water retention at lower doses. While this is not muscle mass, prolonged creatine supplementation is met with an increased muscle growth rate'' - påstår detta att det tillkommer vatten i musklerna? Eller vad man ska säga? Då är det väl inte bra under deff? Jag kan vara ute och cykla
Vattnet brukar försvinna helt efter en månad för mig. Detta av sig självt.
Citera
2015-04-10, 18:34
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Vattnet brukar försvinna helt efter en månad för mig. Detta av sig självt.

Så, kreatin i sig ger först en känsla av ''vattnig'' men sedan blir det raka motsattsen + muskeltillväxt?
Citera
2015-04-10, 19:49
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
påstår detta att det tillkommer vatten i musklerna? Eller vad man ska säga? Då är det väl inte bra under deff? Jag kan vara ute och cykla

Varför skulle det inte vara bra under deff?

Citat:
Så, kreatin i sig ger först en känsla av ''vattnig'' men sedan blir det raka motsattsen + muskeltillväxt?

Så länge du tar kreatin så kommer du bära på extra vattenvikt, den försvinner inte förrän du slutar med kreatinet.
Citera
2015-04-10, 22:48
Medlem
Citat:

Blir ingen muskeltillväxt bara för att du tar kreatin. Finns ingen nackdel att ta det på deff heller så gör som du vill. : )

Ang din frågeställning i första posten häromdagen så kan jag inte rekommendera dig något tillskott för att underlätta din deff. Allt går så bra med vanlig mat och den riktiga matens innehållsdeklaration litar jag bra mycket mer på.
Citera
2015-04-10, 23:05
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Blir ingen muskeltillväxt bara för att du tar kreatin. Finns ingen nackdel att ta det på deff heller så gör som du vill. : )

Ang din frågeställning i första posten häromdagen så kan jag inte rekommendera dig något tillskott för att underlätta din deff. Allt går så bra med vanlig mat och den riktiga matens innehållsdeklaration litar jag bra mycket mer på.

Okok tack, hoppar kreatinet. =)
Citera
2015-04-14, 18:53
Medlem
kristallmattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristallmatta
Jag vill bli taggad för att gymma.
Finns det något som får mig att vilja pumpa?

inget som är farligt men lagligt eller inte spelar ingen roll :P

Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Musik brukar göra stor skillnad på mig. Speciellt hög musik.

Mvh

Nu snackar jag om någon riktigt grym PWO eller liknande
Någon som har någon idé?
Är riktigt slö på att orka slänga mig iväg till gymmet. Skulle vilja använda något som gjorde att jag blev extremt hypad så att jag inte kan sitta still

seriösa svar tack
Citera
2015-04-15, 22:44
Medlem
chots avatar
Har en fråga om kosttillskottet Mucuna pruriens. Den kommer att ge stöd till att skapa dopamin, som är bra att ha. Har någon erfarenheter om vad som kan vara direkt farligt att äta med ett kosttillskott som leder till skapandet av dopamin?

Allt gott!
Citera
2015-04-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristallmatta
Nu snackar jag om någon riktigt grym PWO eller liknande
Någon som har någon idé?
Är riktigt slö på att orka slänga mig iväg till gymmet. Skulle vilja använda något som gjorde att jag blev extremt hypad så att jag inte kan sitta still

seriösa svar tack

De finns 1000 olika produkter på marknaden. 95% av dom tar betalt för konstiga innehåll och marknadsföring. Se till att få i dig vitaminer, mineraler tillsammans med en blandad och riktigt kost så ska du se att motivationen orken och formen kommer med de!
Citera
2015-04-16, 07:39
Medlem
Citat:
Hej,

Jag ska precis påbörja min deff (cirkus 1250-1500kcal) under en månad. I dagsläget använder jag mig endast utav aminosyror samt proteinpulver (whey 100), vitaminer/omega3 - är det något jag bör använde mer? Till exempel kreatin? Har dock aldrig förstått mig på det, eller ens orkat läsa om det...gäller även allt annat.

Förslag accepteras =)

Vitaminer och mineraler är varesig vi vill de eller inte grunden till allt välmående. De tillfredställer våra celler och kroppens funktioner att hålla i gång vår förbränning. Tyvärr får vi inte i oss allt i maten idag då jordarna är utvattnade och allting produceras i kvantitet. Ett vitamin och mineraltillskott är något jag rekommenderar alla till att börja med. Ät sedan i lagom mängd och nyttig mat så ska du se att du kan må bra under deff också
Citera
2015-04-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Ger 4 ägg 30min efter träningen samma effekt som en Shakespeare vassle 80?

Vad rekommenderar ni för tillskott, på sånt man lätt missar under dagen?

C,d vitamin? Fiskolja? Andra produkter från gymgrossiten?

Vemmas produkter och bodekoncept framtaget av chris Powell innehåller allt du behöver för en sund vardag.12 vitaminer, 60+ mineraler, collagenprotein och cla för förbränningen. Där finns även tips och råd på hur du kan lägga upp din kost och vad du ska äta. Säg till om du vill veta mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in