Citat:
Ursprungligen postat av
Chipapo
Så man ser biffigare och mer pumpad ut kan man säga? Under och efter träningspass?
Vad händer man om skippar över att använda kreatin 1-3 dagar, eller slutar med det helt?
Måste man alltså använda det regelbundet.
Negativ påverkan långsiktigt?
Man ser "biffigare" ut, ja, d.v.s mer muskulös.
På 1-3 dagar hinner inte så mycket hända. Det tar upp mot en månad för det extra kreatinet att försvinna ur kroppen. Slutar man med det helt återgår man till "normalstadiet", d.v.s den extra styrkan och "biffigheten" försvinner. Förhoppningsvis har den extra styrkan gjort att du kunnat bygga lite extra muskler dock, som förstås blir kvar i så fall.
Ja, man måste använda det regelbundet för bästa effekt, men även en sporadisk användning bör ha viss effekt.
Ingen negativ påverkan vid normala doser.