2015-04-13, 01:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Hängde en del där när jag var nyss fyllda 18. Om du kommer i tid och får ett bord inomhus är det dugligt. Du kan beställa ölkannor direkt från bordet billigt (2L för 110 eller något). Nu var det längesedan jag var där dock, men just att beställa kannor från bordet var otroligt smidigt.

Den vid kyrkan är riktigt trashig och om man inte ingår i det klientel ni nämnde är det enbart okej att gå in om du trillar in efter klockan 2 när du inte kommer in någon annanstans alternativt om du bara måste ha dig alkohol innan du ska dra ut. Att det är billigt får man dock ge dem.

Som jag skrev förra gången i tråden, Pub Anchor. Vill även nämna Johannes Bar/Daam i Odenplan. Finns även en bar på Söder (Ringvägen eller Götgatan har jag för mig) med en skylt i form av en engelsk tunnelbaneskylt som är riktigt trashig. Kommer dock inte på vad den heter i nuläget.

Nämen nu måste jag säga emot här.

Fan visst anchor är ett ställe för alla men inte fan att nämnas på det här sättet.

Bästa personalen i hela jävla stockholm. Där är man välkommen vem man än är.

Jag kanske är där för ofta men det är fan.rent guld. Förutom fredag lördag, då är det för trångt.
Citera
2015-04-13, 05:16
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Detta klipp bekräftar allt. Sever Inn är utan tvekan Sveriges dräggigaste krog!

Längtar tills jag får besöka stället.

Åh fy helvete...

Skulle vilja läsa en självbiografi av folket som sitter på dessa krogar.
Vad fan gick snett? När fan förlorade de sin självrespekt?
Bosätter mig hellre i en inavlad håla i djupaste skogarna i Jämtland än att sätta min fot i någon av Stockholms förortskrogar.
Måste väl ändå finnas större möjligheter för dessa arma personer i andra delar av landet, varför ger de upp och slutar kämpa?

Någon i tråden som känner sig träffad och kan berätta lite om erat liv och hur ni hamnade där? Är verkligen intresserad.
Senast redigerad av harem 2015-04-13 kl. 05:40.
Citera
2015-04-13, 09:30
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Lion bar Sveavägen tar fan hem priset. Det är som att stiga in i en toalett, så jävla dräggigt! Packade gamla gubbar som tafsar på bartendern, klibbigt, ofräsch toalett..listan är lång.

Konstig personal också, fick inte beställa 2 öl direkt trots att jag var spiknykter. Sen så bad bertendern mig att plocka av märket på jackan eller gå :/

Jo personalen dar ar valdigt godtycklig. Ibland kan man supa skallen av sig, ibland blir man nekad efter tva bira. Ett mycket markligt stalle...

Sedan forstar jag inte hur man kan saga att Ankaret ar draggit? Inte mer eller mindre an andra stallen tycker jag.

En budgetbar som haller "hog" klass ar i varje fall Dovas! Billig flaskbira 50 cl for 25-35 spann och forvanansvart hyggligt klientel. Galler i praktiken samtliga dovas.

Sunkigaste topp tre ar anda El Bocado, Pub Diset och Sewer In

EFTERLYSNING DEN SUNKIGA LIONBAR SVEAVAGEN HOTORGET!!! For nagot ar sedan brukade det alltid sta en gubbe vid bardisken, ungefar dar de staller olbackarna, i vindjacka och Norrlandsguldmossa, mellan 50-60 bast. Han stod alltid tyst for sig sjalv med bister uppsyn och kunde sanka oandligt antal Norrlandsguld 50 cl glasflaskor.

Nagon som vet vem jag talar om och har sett denna herre pa sistone?
Senast redigerad av teflonpannan69 2015-04-13 kl. 09:37.
Citera
2015-04-13, 13:27
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
11
Fan visst anchor är ett ställe för alla men inte fan att nämnas på det här sättet.

Bästa personalen i hela jävla stockholm. Där är man välkommen vem man än är.

Jag kanske är där för ofta men det är fan.rent guld. Förutom fredag lördag, då är det för trångt.

Skojar du eller? Pub Anchor är platsen för den som gillar hårdrock/alternativ eller är en biker, är du inget av det så hör du knappt hemma på Anchor. Visst har jag träffat på ett gäng med slipstomtar eller en och annan brat, men det brukar inte gå länge förens dom försvinner.

Annars så välkommnar dom alla på Anchor ifall du inte tillhör östermalmsmainstreamet.
Citera
2015-04-13, 13:44
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Skojar du eller? Pub Anchor är platsen för den som gillar hårdrock/alternativ eller är en biker, är du inget av det så hör du knappt hemma på Anchor. Visst har jag träffat på ett gäng med slipstomtar eller en och annan brat, men det brukar inte gå länge förens dom försvinner.

Annars så välkommnar dom alla på Anchor ifall du inte tillhör östermalmsmainstreamet.

Nä det är inte sture-p men att jämföra med typ lion bar eller dovas är väl lite överdrivet?

Tror din syn på Anchor som ett ställe för bara alternativa personer / bikers är lite kryddad om vi säger så. Visst är det just ett hårdrockställe men klientellen är större än så.
Citera
2015-04-13, 16:21
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Nä det är inte sture-p men att jämföra med typ lion bar eller dovas är väl lite överdrivet?

Tror din syn på Anchor som ett ställe för bara alternativa personer / bikers är lite kryddad om vi säger så. Visst är det just ett hårdrockställe men klientellen är större än så.

Den har den där unkna rock atmosfären.

Att flera turister har på senaste tiden dragit sig till Anchor vet jag mycket väl, sen att folk som inte "hör hemma" där brukar ta sig dit, men säger vi en rockkrog i samma genre som Harry B eller Medusas så är dom klart mycket mer "casual" än vad Anchor är.

Du har aldrig tänkt på att Anchor är en bikerbar va?
Citera
2015-04-13, 16:31
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Den har den där unkna rock atmosfären.

Att flera turister har på senaste tiden dragit sig till Anchor vet jag mycket väl, sen att folk som inte "hör hemma" där brukar ta sig dit, men säger vi en rockkrog i samma genre som Harry B eller Medusas så är dom klart mycket mer "casual" än vad Anchor är.

Du har aldrig tänkt på att Anchor är en bikerbar va?

Hängt där till och från i 7 år så nog vet jag vad det är för ställe. Anchor väljer jag dock bort på helgerna. För trångt. Väljer Anchor på söndag/vardagskvällarna.

Men nä, det är ju inte flashigt så. Tycker det är personalen och atmosfären som gör anchor så bra.

Att Anchor inte skulle vara casual känns också för mig rätt fånigt.

Vi har väl olika upplevelser av stället helt enkelt. Visst hänger det bikers där och det är lite slagsmål ibland men vad spelar det för roll? Fortfarande ett skönt ställe. Luktar inte pissoartvål i hela lokalen och ölen är drickbar. Till skillnad från Lion bar Sveavägen senast jag var där.
Citera
2015-04-13, 17:34
Medlem
Citat:
Hängt där till och från i 7 år så nog vet jag vad det är för ställe. Anchor väljer jag dock bort på helgerna. För trångt. Väljer Anchor på söndag/vardagskvällarna.

Men nä, det är ju inte flashigt så. Tycker det är personalen och atmosfären som gör anchor så bra.

Att Anchor inte skulle vara casual känns också för mig rätt fånigt.

Vi har väl olika upplevelser av stället helt enkelt. Visst hänger det bikers där och det är lite slagsmål ibland men vad spelar det för roll? Fortfarande ett skönt ställe. Luktar inte pissoartvål i hela lokalen och ölen är drickbar. Till skillnad från Lion bar Sveavägen senast jag var där.

För många år sedan vi snackar nog tio år nu om jag inte hymlar kunde man köpa fyra stark för en hundring, för mig de tog bort det sedan, bor inte kvar i stockholm så har bara hört ryktesväg att det försvann. Stämmer det?
Citera
2015-04-13, 17:39
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
För många år sedan vi snackar nog tio år nu om jag inte hymlar kunde man köpa fyra stark för en hundring, för mig de tog bort det sedan, bor inte kvar i stockholm så har bara hört ryktesväg att det försvann. Stämmer det?

Inget jag känner till. Brukar inte heller se folk köpa 4öl så kanske är borta då.

0,5l Karhu på flaska 34kr som vanligt iaf.
Citera
2015-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Inget jag känner till. Brukar inte heller se folk köpa 4öl så kanske är borta då.

0,5l Karhu på flaska 34kr som vanligt iaf.

var rätt så trevligt man kunde köpa in fyra st öl om var ett större sällskap blev det väldigt praktiskt när man bjuka osv
Citera
2015-04-13, 17:47
Medlem
gato12s avatar
Tycker man att Pub Anchor är en dräggkrog så har man inte frekventerat ett riktigt sunkhak nångång.
Citera
2015-04-13, 17:49
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
var rätt så trevligt man kunde köpa in fyra st öl om var ett större sällskap blev det väldigt praktiskt när man bjuka osv

Dom har däremot vad jag har för mig kallas för ölgiraff, en sån här, men inte just den här:
http://www.resdagboken.se/EPiServerCommunity/Modules/ImageGallery/Thumbnails/0/372500/1029908_29574479.jpg

Minns inte vad det kostade men det var inte så illa. Så ställer dom den på bordet där man sitter så kan alla serva sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in