2010-11-07, 14:46
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Jag menar; hur många krogar/nattklubbar har en sådan skylt? Varför finns inte det förbudet vid ingångarna til Stureplanskrogarna..?

Ja, det var det som var poängen med mitt första inlägg. Jag tyckte bara att det var lite lustigt att du kände dig tvungen att förklara en självklarhet.
Citera
2010-11-07, 22:29
Medlem
OskarLingons avatar
Kan tipsa om Pizzeria Trevi i Hagsätra.
Brann ner häromåret men är tillbaka i storstilad stil.
Dräggigare än någonsin. Förr körde dom karaokekvällar & då var de mest aspackade zigenarkärringar som stog & ylade i alla känd & okända tonarter på en gång! Inte ett öra torrt!
En polare var där & käkade i somras & då blev en kille med machete avvisad (undrar varför?). Han stog dock kvar utanför & högg sönder uteserveringen. Se där , en helt vanlig dag i Vantör
Citera
2010-11-08, 18:33
Medlem
sphinxen_111s avatar
Nu har ju inte jag varit på riktigt alla krogar i Sthlms området men en som ligger centralt och heter lemon bar känns rätt så sunkig. Lite som att gå ner i en trång fuktig källare eller nåt.
Citera
2010-11-08, 18:47
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarLingon
Kan tipsa om Pizzeria Trevi i Hagsätra.
Brann ner häromåret men är tillbaka i storstilad stil.
Dräggigare än någonsin. Förr körde dom karaokekvällar & då var de mest aspackade zigenarkärringar som stog & ylade i alla känd & okända tonarter på en gång! Inte ett öra torrt!
En polare var där & käkade i somras & då blev en kille med machete avvisad (undrar varför?). Han stog dock kvar utanför & högg sönder uteserveringen. Se där , en helt vanlig dag i Vantör
Men Trevi var väl stängt en längre tid för några år sedan, det var ett himla renoverande. Så det finns fortfarande under samma namn?
Citera
2010-11-08, 20:00
Medlem
OskarLingons avatar
Jo, det har alltid hetat Trevi. Så även nu
Citera
2010-11-08, 22:03
Medlem
Tjelsis avatar
Söderkällaren!
Citera
2010-11-08, 22:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarLingon
Jo, det har alltid hetat Trevi. Så även nu
Har drinkarna samma roliga namn?
Citera
2010-11-08, 23:15
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Nu har ju inte jag varit på riktigt alla krogar i Sthlms området men en som ligger centralt och heter lemon bar känns rätt så sunkig. Lite som att gå ner i en trång fuktig källare eller nåt.

Men nu får ju herrn ta och kamma sig... jag har suttit och as-garvat mig igenom större delen av den här tråden idag. Många och mycket underhållande anekdoter folk har att berätta om deras besök vid alla dessa drägghak av rang.

Att kalla Lemon Bar dräggigt, i detta sammanhang, är lite som att svamla om abborrar när farliga vattenlevande varelser diskuteras.
Citera
2010-11-09, 22:03
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Men nu får ju herrn ta och kamma sig... jag har suttit och as-garvat mig igenom större delen av den här tråden idag. Många och mycket underhållande anekdoter folk har att berätta om deras besök vid alla dessa drägghak av rang.

Att kalla Lemon Bar dräggigt, i detta sammanhang, är lite som att svamla om abborrar när farliga vattenlevande varelser diskuteras.

Du har säkert rätt, jag måste bege mig ut och gå på de riktigt sunkiga krogarna. Detta är iaf det sunkigaste jag kan komma på just nu.
Citera
2010-11-12, 06:02
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Då springer du inte så ofta på krogen va? Tre remmare försvann ju för en 3-4 år sedan.
Ligger någonting halvsnobbigt i lokalerna nu

Nej, det var ett tag sedan jag var där, får erkännas
Senast redigerad av d1rtj4m 2010-11-12 kl. 06:07.
Citera
2010-11-12, 11:45
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Haha, Lemon är ju K-holmens svar på Golden. Schlager, men inte fullt så gamla tanter. Dräggigt? Icke.

Kom f.ö. o tänka på Monkey Bar, ett ställe som besöktes på 90-talet. Minns inte så mycket om det annat än att det var bambu(?) o kamouflagenät i taken...
Citera
2010-11-12, 12:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Haha, Lemon är ju K-holmens svar på Golden. Schlager, men inte fullt så gamla tanter. Dräggigt? Icke.

Kom f.ö. o tänka på Monkey Bar, ett ställe som besöktes på 90-talet. Minns inte så mycket om det annat än att det var bambu(?) o kamouflagenät i taken...

Moneky Bar var ju grymt på den tiden man inte hade åldern inne. Som 16 åring var det aldrig problem att smita in där. Var fan bråk där varje helg också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in