2008-04-23, 15:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En gast, hihi. Hur är det då?

Asiater brukar ju säga att vita inte har någon kontakt med verkligheten, det kineiska [kwaj lå] betyder ju just vitt spöke. Så frågan är om folk blir rädda eller om de bara ignorerar honom?

Eller är han ett snällt spöke, som Laban?
Citera
2008-04-23, 15:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuras
Forklara det roliga och underhallningsvardet i att sta i ko i minst 30 minuter, bli otrevligt behandlad och vara tvungen att befinna sig i en lokal full av dryga svenskar och dessutom behova betala for det? Summerar upp Stureplan, som jag brukade frekventera i unga dagar. Har aldrig varit pa Kickis eller Klaras.

I andra lander fungerar utelivet annorlunda, har i Tokyo tex gar man ut for att ha kul, inte for att synas, och man blir behandlad som en gast.

Varje gång jag besökt ett ställe där jag upplevt det du beskriver så har jag helt enkelt skitit i att gå dit igen, ändå hade jag sju mycket roliga krogår i Stockholm. Man går till ställen där man känner sig bekväm och där man har roligt, dessutom har man sällan roligare än man/sällskapet gör sig - vilket i sig innebär att lokalen oftast är av mindre betydelse så länge musiken inte är någonting man ogillar.

Jag ifrågasätter det intelligenta i att "frekventera" en lokal man måste stå i kö för att komma in i, bli otrevligt behandlad, umge sig med folk man inte tycker om och betala pengar för det.

Det säger en hel del mer om dig än om Stockholms uteliv, faktiskt. Att dessutom klaga på ställen man inte besökt är väl bara ett steg närmare "dumhuvud".
Citera
2008-04-23, 16:00
Medlem
herpesvårtas avatar
Johnnys var ju en mysig liten bananbar när den fanns Var precis som att stiga in i en valfri ungdomsgård i förorten, med allt vad det innebär. Serverades bland annat diverse "attitydscocktails".
Citera
2008-04-23, 16:07
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Johnnys var ju en mysig liten bananbar när den fanns Var precis som att stiga in i en valfri ungdomsgård i förorten, med allt vad det innebär. Serverades bland annat diverse "attitydscocktails".

Det är ju numera Star Bar som nämndes tidigare. Jag gillade faktiskt Johnnys när det hette just Johnnys. Sen tappade det all stil...
Citera
2008-04-23, 16:28
Medlem
Fridhemsplan och Kungsgatan har ju en del att erbjuda. Nivå 22, Star Bar, Viper Room, Kickis, Chaplins osv. Riktigt, riktigt dräggiga ställen, men för en fattig student fungerar de två förstnämnda utmärkt som förkrökställen.
Men när det kommer till riktig sunkighet vill jag framhäva Metropol och Bromstens Krog. Brr
Citera
2008-04-23, 16:29
Medlem
djurass avatar
Ptja, min poang ar att det inte finns nagot uteliv vart namnet i Sverige. Men svenskar forstar ju inte det, eftersom ni aldrig sett battre. For all del, stanna i Sverige och ha sa kul.
Citera
2008-04-23, 16:40
Medlem
pindelskins avatar
Citat:
Ptja, min poang ar att det inte finns nagot uteliv vart namnet i Sverige. Men svenskar forstar ju inte det, eftersom ni aldrig sett battre. For all del, stanna i Sverige och ha sa kul.

Var inte så negativ, det finns visst trevliga ställen i Sverige.

Kan dock hålla med om att det är skönt att slippa köer och människor med taskig attityd.
Citera
2008-04-23, 16:43
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:

Det verkar som om du gått på fel ställen...
Citera
2008-04-23, 16:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Det beror på vad man menar med uteliv. Stockholm huserar cocktailbarer med musik och bartenders av absolut världsklass, varav en del i min mening skulle stå sig mot konkurrensen även i London.

Själv bor jag inte i Sverige och anser inte att Stockholms nattliv på något sätt skulle vara världsbra (däremot bättre än att varenda lokal är sunkig), så du kan ju ta ditt "jag är så jävla häftig för att jag är ex-pat" och gå och lägga dig. Att ha tagit del av någonting utomlands för att sedan kategoriskt slå ner på allt som är svenskt är så typiskt lågpanne-beteende av samma typ som Bromma-mammor som pimplar vin varje dag för att de minsann gör så på kontinenten.

Du verkar mest ha något slags mindervärdeskomplex vilket gör att du måste hävda dig och visa att du minsann är upplyst, till skillnad från alla som "stannar" i Sverige - som att det vore någonting negativt.

Du är en tvättäkta tönt helt enkelt. Bara att du "frekventerade" lokaler som du vantrivdes i bevisar ju det, men ditt senaste inlägg var ju så avslöjande att det inte ens är roligt längre.

Edit:

Jag läste dina andra inlägg. Du avskyr ju uppenbart allt som har med Sverige att göra, så det kanske inte är så konstigt att du skriver som du gör. Däremot tycker jag att det är konstigt att du besöker ett svenskspråkigt forum om du knappt ens vill lära dina barn svenska? Vad är det som gör detta forum så attraktivt för dig, när det bara finns folk som talar ett språk och tillhör en kultur som du ogillar så mycket?
Senast redigerad av jumpcut 2008-04-23 kl. 16:56.
Citera
2008-04-23, 22:14
Medlem
The moonmans avatar
Citat:

Så jävla löjlig attityd. Nej jag har aldrig rest och har inte sett något . Visst kan jag hålla med om att det finns grymt mycket bättre klubbar ute i världen men att sitta och tycka att man är så jävla häftig för att man har upplevt det är att göra sig själv liten.
Citera
2008-04-24, 14:09
Medlem
djurass avatar
Grejen ar att jag ar inte nan klubbsnubbe eller jetsetbrat som bryr mig om de fetaste, VIPigaste klubbarna. Och det ar precis det som jag menar nar jag sager att svenskar i allmanhet och stockholmare i synnerhet har en formaga att forsoka vara den typen av krogbesokare (vilket jag i sig rakar finna tontigt) och dessutom en formaga att vilja pasta att sverige och stockholm har ett bra uteliv, nar det i sjalva verket ar sa att ingen utom svenskarna sjalva bryr sig om eller ens kanner till nagot om det svenska utelivet.

Folk gillar ju olika saker, men jag forsoker inte verka overlagsen. Jag forsoker bara beratta som det ar. Samtliga utlandska polare jag har som kommit pa besok i Stockholm har skrattat at den svenska krogkulturen. Det ar inte pga att vi ar ett litet land eller att vi inte har rad att bygga och odla en attraktiv utelivsscen. Andra mindre lander och stader ar varldskanda for suverant uteliv. Det maste alltsa bero pa att nagot ar valdigt fel med hur vi gor saker och ting. Har ni inte tankt pa att det aven utomlands brukar vara sa att alla svenskar gar till ett stalle och resten av alla andra turister och lokalbor till ett annat?

Som expat ar skillnaden mellan mig och er helt enkelt att jag tanker internationellt och har odmjukheten att inse att allt vi gor i sverige kanske ar inte sa himla bra anda. Om ni uppfattar det som nat slags desperat sjalvhavdelseforsok, so be it. Resten av varlden uppfattar det tvartom som odmjukhet.
Citera
2008-04-24, 14:30
Medlem
Dehstas avatar
Citat:
Grejen ar att jag ar inte nan klubbsnubbe eller jetsetbrat som bryr mig om de fetaste, VIPigaste klubbarna. Och det ar precis det som jag menar nar jag sager att svenskar i allmanhet och stockholmare i synnerhet har en formaga att forsoka vara den typen av krogbesokare (vilket jag i sig rakar finna tontigt) och dessutom en formaga att vilja pasta att sverige och stockholm har ett bra uteliv, nar det i sjalva verket ar sa att ingen utom svenskarna sjalva bryr sig om eller ens kanner till nagot om det svenska utelivet.

Folk gillar ju olika saker, men jag forsoker inte verka overlagsen. Jag forsoker bara beratta som det ar. Samtliga utlandska polare jag har som kommit pa besok i Stockholm har skrattat at den svenska krogkulturen. Det ar inte pga att vi ar ett litet land eller att vi inte har rad att bygga och odla en attraktiv utelivsscen. Andra mindre lander och stader ar varldskanda for suverant uteliv. Det maste alltsa bero pa att nagot ar valdigt fel med hur vi gor saker och ting. Har ni inte tankt pa att det aven utomlands brukar vara sa att alla svenskar gar till ett stalle och resten av alla andra turister och lokalbor till ett annat?

Som expat ar skillnaden mellan mig och er helt enkelt att jag tanker internationellt och har odmjukheten att inse att allt vi gor i sverige kanske ar inte sa himla bra anda. Om ni uppfattar det som nat slags desperat sjalvhavdelseforsok, so be it. Resten av varlden uppfattar det tvartom som odmjukhet.

Ödmjuk så det förslår, minsann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in