2004-03-26, 22:36
Medlem
Vilken tycker ni är den dräggigaste krogen i Stockholm?

Själv håller jag mina kort på Tre Remmare...
Citera
2004-03-26, 22:45
Medlem
Big Mama´s guns avatar
hm, den gröne jägaren e väl sådeer fräsch??

Även big ben,eller som den kallas i folkmun - big bong har jag hört ska vara rätt sunki...
Citera
2004-03-26, 23:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Ta tunnelbana eller pendeltåg djupt in i den stockholmska betongdjungeln vilken fredagafton som helst efter utbetalning av socialbidrag och stega in på första bästa ställe - det finns inte sällan minst ett par vid varje station - med utskänkningstillstånd. Begreppet "sunkkrog" får med en gång en helt ny dimension, men besöket brukar i allmänhet ändå vara både intressant och fascinerande (om än främst ur ett avskräckande perspektiv).

Räknas inte förorterna antar jag att Jägaren ligger nära till hands. Eller, egentligen - det vimlar ju faktiskt av dåliga krogar på och omkring Söder, där det för övrigt måste vara tätare mellan jeansskjortorna och hockeyfrisyrerna än någonstans annars i Sverige. Ofta vill man bara vända genast innanför dörren; springa, springa och aldrig återvända. Gillar man inte slagsmål, berusade och tokdräggiga finländare, tobaksrök som Lützens dimmor över borden, skräniga spelmaskiner nästan överallt och hela regementen av neddekade alkiskärringar bör man hålla sig borta.
Citera
2004-03-26, 23:17
Medlem
Rubbermans avatar
Ta en tripp runt Fridhemsplan. Där finns banne mig fler sunkiga krogar än handen har fingrar.
Citera
2004-03-26, 23:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ta en tripp runt Fridhemsplan. Där finns banne mig fler sunkiga krogar än handen har fingrar.
Perkele! Hur kunde jag glömma?

Krogbeståndet från S:t Eriksbron och vidare hela vägen upp mot Fridhemsplan påminner mig mycket om hur jag skulle kunna tänka mig att scenen såg ut när Bellman och hans polare hinkade halvankare dubbelbärs.

Ett fullsatt Dovas eller Fridhem motsvarar nog mina visioner av helvetet på jorden (även om fatölet är väldigt billigt). Det brukar vara proppat av alkisar och "after-workare" på dessa ställen.
Citera
2004-03-27, 00:57
Moderator
Ruskigbusss avatar
En trevlig ständigt alkisbefolkad krog finns i centrum av Högdalen. Har glömt bort namnet.
Citera
2004-03-27, 00:59
Bannlyst
Krishna på ringvägen var ett riktigt äckligt hak en gång i tiden. vet ej hur det är nu
Citera
2004-03-27, 01:03
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Perkele! Hur kunde jag glömma?

Krogbeståndet från S:t Eriksbron och vidare hela vägen upp mot Fridhemsplan påminner mig mycket om hur jag skulle kunna tänka mig att scenen såg ut när Bellman och hans polare hinkade halvankare dubbelbärs.

Ett fullsatt Dovas eller Fridhem motsvarar nog mina visioner av helvetet på jorden (även om fatölet är väldigt billigt). Det brukar vara proppat av alkisar och "after-workare" på dessa ställen.

Haha, Dovas, Fridhem, Nivå22, Lion Bar, Johnnys, Copperfield, Lady o Lufsen... listan kan göras längre.
Citera
2004-03-27, 12:13
Medlem
Bleeps avatar
En kamrat som är taxichaffis släcker alltid lyktan när han passerar Big Ben. Drängigare än så, trots att det är vuxna människor det handlar om, går nog icke att uppbringa.

Drängigheten kring Fridhemsplan står nog främst i att finna i det faktum att åldersgänserna där är 18 år och att 'stölen' kostar 19 kr.

Och historiskt sett måste numera avsomnade Monte Carlo anses som absolut värst. Jag vill härmed tacka Adidas för att de gjorde sportaffär av lokalen.
Citera
2004-03-27, 12:17
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En trevlig ständigt alkisbefolkad krog finns i centrum av Högdalen. Har glömt bort namnet.

Engelbrekts eller Hank´s heaven.
Personligen tror jag att du menar det förstnämnda.

Mkt bra ställe när man har lust att gå på alkissafari.

" Om du inte håller käft snart, Janne, så rullar vi in dig i ett hörn, och där kan du sitta resten av kvällen!"
(Fyllo till annat rullstolsbundet fyllo med attitydsproblem.)
Citera
2004-03-27, 12:30
Medlem
typhoss avatar
Spy Bar utan tvekan!
Citera
2004-03-27, 13:03
Bannlyst
Tre Remmare helt klart. Ojojojojojooooooj!

Jägaren är ju en Hammarbykrog, så de är ju lite ursäktade s.a.s...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in