2025-06-20, 09:55
  #2053
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
El Bocado Axelsberg måste fan ta priset... Inredningen är halvt fallfärdig och seriöst ifrån 80-talet. Axelsbergs hjältar brukar sitta där 7 dagar i veckan och supa skallen av sig. En riktigt tragisk samling människor, mystiska dvärgar, alkisar och deras thaibrudar, fyllekärringar, WT m.fl. På helgerna brukar zigenarna och juggarna samlas kring stället. Säljs en del diverse droger utanför också.

Dock så har de helt okej lunchmat.

Vi kanske sågs där när det fanns.

Det var väl klientelet på lägenhetshotellet i ABC-kåken bredvid som drog folk, de som kom från anstalterna blev placerade där.

Den svarta långa tjejen i min korridor med sin dotter som fick mina lackstövlar för vi hade båda 39 i storlek när jag bestämde mig för att ge samhället en chans, jag följer dig på avstånd och ser att det gick bra för oss båda.

Jag hade ett ärende därute till spelbutiken Alphaspel häromdagen så jag körde förbi, jag går inte på pub längre, men jag tror att Diset i Örnsberg mycket riktigt tagit över.

Karl Bertil Johnssons jul och när de irländska slavarbetarna kommer in på jakt efter tjejer och när orginalen sjunger stad i ljus på karaoken som om den skrivits för dem är gråfolket och jag kommer alltid älska er för allt ni gett mig.

Så det så.

Dags att tända grillen. Glad Midsommar.
__________________
Senast redigerad av MachaAndChill 2025-06-20 kl. 09:58.
Citera
2025-09-07, 09:36
  #2054
Avslutad
Någon med uppdateringar? Befinner mig just nu väldigt centralt på en kortare visit, ju för sig söndag men ändå. Kul tråd!
Citera
2025-09-07, 23:27
  #2055
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Någon som varit på Råcksta krog? Har passerat med bil några ggr och stället ser ut som ett klassiskt sunkhak.
Supersent svar, men visst kan Råcksta krog kvala in på sunklistan. Den är inte supersunkig, men det finns gott om alkisar och menyn är laddad med klassisk sunkhaksmat såsom plankstek prydd med pulvermos, räkcocktail med burkräkor och grillbiff med burkbea.
Goda pizzor har dom dock!
Citera
2025-09-12, 19:05
  #2056
Medlem
Hur fungerar krogen i stockholm med icke-vita? Man hör mycket om invandrarmän som nekas till nattklubbar och dyligt. Men hur står det till med en vanlig krog som kanske serverar lite stekar?

Jag såg nämligen detta avsnitt av lyxfällan. En adopterad? indier som gillar att festa kan ses dricka en öl i en krog ensam. Ruint 1:24

https://www.youtube.com/watch?v=rq-X7h95itM

Trodde att krogarna ignonerade dessa eller bad de att gå? Sker detta?
Citera
2025-10-13, 14:04
  #2057
Avslutad
Hur är Laughing Duck nuförtiden? Det var en salig blandning av slitna människor där förr, men jag gillade stället ändå, eller kanske därför? Vid toaletten görs det enligt en uppgiftslämnare allsköns olika affärer och transaktioner.
Citera
2026-03-17, 00:18
  #2058
Medlem
void-exes avatar
Greens, i sumpan. En klassisk sunkbar. Men billig bärs och trevlig personal.
Var där alldeles nyligen, och schysst att det ligger så nära tunnelbanan.
Citera
2026-03-17, 04:09
  #2059
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av void-exe
Greens, i sumpan. En klassisk sunkbar. Men billig bärs och trevlig personal.
Var där alldeles nyligen, och schysst att det ligger så nära tunnelbanan.
Det är några år sedan jag var där nu, men då så serverade dom förvånansvärt gott käk, speciellt om man ser till atmosfären och det mestadels ölande klientelet! Testade du käket, och om så; hur smakade det?
Citera
2026-03-19, 16:57
  #2060
Medlem
void-exes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Det är några år sedan jag var där nu, men då så serverade dom förvånansvärt gott käk, speciellt om man ser till atmosfären och det mestadels ölande klientelet! Testade du käket, och om så; hur smakade det?
Javisst. Testade käket och det var faktiskt riktigt gott. Biff med pommes frites. Ja det är ju mycket stammis folk där. Men ett helt ok sunkhak med nära till tunnelbanan.
Citera
2026-03-19, 19:21
  #2061
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av void-exe
Javisst. Testade käket och det var faktiskt riktigt gott. Biff med pommes frites. Ja det är ju mycket stammis folk där. Men ett helt ok sunkhak med nära till tunnelbanan.
Kul att höra att käket fortfarande är bra! Spelar dom fortfarande hårdrock i högtalarna? Tack för rapporten!
Citera
2026-04-08, 06:47
  #2062
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av void-exe
Greens, i sumpan. En klassisk sunkbar. Men billig bärs och trevlig personal.
Var där alldeles nyligen, och schysst att det ligger så nära tunnelbanan.

Greens skulle jag inte säga kvalar in här, är ett mycket habilt hak med god stämning och bra priser på mat och öl. Enda stökiga jag har upplevt där under åren är någon djurgårdare som bröstat upp sig när diffen nätade i ett derby mot Gnaget. Har också sett gäng med ofantligt slitna bajare där (sådär så att det passar in på fördomarna man har om dem) när det är match men de är också harmlösa måste nog dit på ett besök i veckan, var ett tag sen
Citera
2026-05-10, 18:50
  #2063
Medlem
void-exes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Greens skulle jag inte säga kvalar in här, är ett mycket habilt hak med god stämning och bra priser på mat och öl. Enda stökiga jag har upplevt där under åren är någon djurgårdare som bröstat upp sig när diffen nätade i ett derby mot Gnaget. Har också sett gäng med ofantligt slitna bajare där (sådär så att det passar in på fördomarna man har om dem) när det är match men de är också harmlösa måste nog dit på ett besök i veckan, var ett tag sen

Ja, Greens är mer “helt okej kvartershak” än sunkkung. Lite för ordnat för att kvala in i riktigt dräggig kategori egentligen. Ska dit i veckan som kommer.

Skulle säga samma: bra priser, lugn stämning för det mesta, mest småderby-energi ibland men inget som sticker iväg. Har sett betydligt värre i Stockholm om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in