Citat:
Ursprungligen postat av
Lexem
Ett annat ställe som bara måste stämplas som dräggigt är ju Hellströms. Det är en dräggig ungdomsgård där ölen är vattnig och äcklig, ljudnivån på musiken garanterar dig ett par procent sämre hörsel efteråt samt en uteservering som mer känns som ett enda stort rökbås på Ålandsbåt.
Efterlysning: någon som brukar ha kul på Hellströms och kan förklara varför det är, eller någonsin varit, ett bra ställe.
/Lexem.
Hängde en del där när jag var nyss fyllda 18. Om du kommer i tid och får ett bord inomhus är det dugligt. Du kan beställa ölkannor direkt från bordet billigt (2L för 110 eller något). Nu var det längesedan jag var där dock, men just att beställa kannor från bordet var otroligt smidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kirenstilen
Lionbar sveavägen (Närmast Hötorget)
Herre, vilket jävla hak. Ramlat in här två gånger i brist på annat och som en kul grej. Första gången möttes av någon mupp i en "the warriors" hoodie som halvsitter på en barstol som ska vara vakt. Kommer in, beställer tre redbull vodka. Stotzlikovs(?) vodka och franks energy drink. Två av drinkarna serverades med donken sugrör. Allmänt sunkigt folk och stämning. Gången efter var det första som hände är att jag blev erbjuden tjack i toakön som sen visar sig vara helt nerpissad över hela golvet. Samma tjackis och sin polare kommer sen och försöker stöta på några tjejkompisar snabbare än ett x2000, lämnade efter det.
Toppen ställe med andra ord!
Citat:
Ursprungligen postat av
Shadowcraft
Lion bar Sveavägen tar fan hem priset. Det är som att stiga in i en toalett, så jävla dräggigt! Packade gamla gubbar som tafsar på bartendern, klibbigt, ofräsch toalett..listan är lång.
Konstig personal också, fick inte beställa 2 öl direkt trots att jag var spiknykter. Sen så bad bertendern mig att plocka av märket på jackan eller gå :/
Den vid kyrkan är riktigt trashig och om man inte ingår i det klientel ni nämnde är det enbart okej att gå in om du trillar in efter klockan 2 när du inte kommer in någon annanstans alternativt om du bara måste ha dig alkohol innan du ska dra ut. Att det är billigt får man dock ge dem.
Som jag skrev förra gången i tråden, Pub Anchor. Vill även nämna Johannes Bar/Daam i Odenplan. Finns även en bar på Söder (Ringvägen eller Götgatan har jag för mig) med en skylt i form av en engelsk tunnelbaneskylt som är riktigt trashig. Kommer dock inte på vad den heter i nuläget.