2015-04-11, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så ni får alla böter på måndag om DIF poppar bengaler? Eller har man kommit överens om något annat där?
Självklart, om det är så att Bajen anses ha slarvat på den fronten så som Aik. Lika för alla.

Men jag är osäker att klubbarna skall straffas för något som inte är olagligt. ÄR det olagligt så skall individerna straffas enligt lag.
Citera
2015-04-11, 08:44
Medlem
kostymnisses avatar
Vad tusan??? En lördag helt utan allsvensk fotboll såhär i upptakten av serien, vad gick fel i planeringen där?

Nåväl, packat gamla imorgon och tydligen rullar försäljningen till HIF-matchen som följer på det på bra den med! Kan vi få en trea imorgon kan vi nog iskallt räkna med en ordentlig hype inför kommande matcher med!

Tre poäng blir som alltid i möten mellan rikets enda två riktiga storlag tufft, men hemma skall vi ALLTID vinna så jag är optimist. Det lär ha betytt mycket för Vibe att ha tryckt in bollen senast och även om jag är rejält orolig för Haitams defensiva insatser på backen inför imorgon ser chanserna goda ut. Mittfältskampen blir hård men rent fysiskt skall vi vinna den och då blir det segerfest imorgon kväll. (eftersom det är söndagkväll innebär det hem och förbereda och softa inför kommande vecka men ändå...).
Citera
2015-04-11, 08:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Förstod jag texten rätt så får AIK böter för sina bengaler medan Hammarby slipper betala böter pga AIK skötte visiteringen. AIK fick inte dubbla böter för sina bengaler och sedan ytterligare för Hammarbys.

Dvs om DIF poppar bengaler på måndag och Hammarby ej gör det. Så borde inget utav lagen få några böter.

Sedan kan ja ha missförstått allt med.

Som jag förstod de nya reglerna inför denna säsong så är det den arrangerande föreningen, dvs hemmalaget, som har hela ansvaret för säkerheten inne på arenan och därför får hemmalaget hela skuldbördan om det inträffar något som är säkerhetshotande. Böterna som AIK fick var inte för bengalbränningen i sig utan för att säkerhetsarrangemangen med visitering och kontroll vid insläppen varit undermåliga enligt förbundets rapport samt att utrymningsvägar varit blockerade under match.
Citera
2015-04-11, 08:58
Medlem
kommer bli en intressant säsong skulle jag tro
Citera
2015-04-11, 10:06
Medlem
simonvps avatar
Djurgården får absolut inte förlora på måndag för att säsongsinledningen ska anses "krisartad"

Bajen behöver inte vinna för att rent poängmässigt ha gjort en godkänd säsongsinledning

Summa summarum: Det kommer bli en fruktansvärt tillknäppt tillställning på måndag, tror verkligen inte dif kommer bjuda till något, och vi kommer nog inte gå fram helt desperat. 0-0 känns mycket troligt. Tror jag.
Citera
2015-04-11, 10:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Självklart, om det är så att Bajen anses ha slarvat på den fronten så som Aik. Lika för alla.

Men jag är osäker att klubbarna skall straffas för något som inte är olagligt. ÄR det olagligt så skall individerna straffas enligt lag.

Det känns lite underligt för då är det ju helt självklart att bortalagen i årens derbyn kommer svina som satan för att förstöra för sina antagonister.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Djurgården får absolut inte förlora på måndag för att säsongsinledningen ska anses "krisartad"

Bajen behöver inte vinna för att rent poängmässigt ha gjort en godkänd säsongsinledning

Summa summarum: Det kommer bli en fruktansvärt tillknäppt tillställning på måndag, tror verkligen inte dif kommer bjuda till något, och vi kommer nog inte gå fram helt desperat. 0-0 känns mycket troligt. Tror jag.

Ärligt talat tror jag DIF ska vara glada över 0-0, vi har sett patetiska ut bakåt och totalt uddlösa framåt. Det enda vi varit bra på är att passa mellan backlinjen och mittfält och sen tillbaks igen. Den enda som sett någorlunda stabil ut är Omar i backlinjen, han känns som en oslipad Amartey, medans resten lämnat kvar dojjorna på hyllan.
Citera
2015-04-11, 10:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad tusan??? En lördag helt utan allsvensk fotboll såhär i upptakten av serien, vad gick fel i planeringen där?

Nåväl, packat gamla imorgon och tydligen rullar försäljningen till HIF-matchen som följer på det på bra den med! Kan vi få en trea imorgon kan vi nog iskallt räkna med en ordentlig hype inför kommande matcher med!

Tre poäng blir som alltid i möten mellan rikets enda två riktiga storlag tufft, men hemma skall vi ALLTID vinna så jag är optimist. Det lär ha betytt mycket för Vibe att ha tryckt in bollen senast och även om jag är rejält orolig för Haitams defensiva insatser på backen inför imorgon ser chanserna goda ut. Mittfältskampen blir hård men rent fysiskt skall vi vinna den och då blir det segerfest imorgon kväll. (eftersom det är söndagkväll innebär det hem och förbereda och softa inför kommande vecka men ändå...).

Haitam gjorde det bra mot Örebro men han är fortfarande ett frågetecken och en potentiell säkerhetsrisk för mig. Sett riktigt dålig och osäker ut, exempelvis mot skickliga storlag som fc Trollhättan (!). Han får gärna ta vid spelet från första halvlek i Örebro, i morgon.

Duellerna vinner vi lätt, Malmö kommer bli stressade om de inte får igång sitt spel och någon utdelning relativt fort, grinigt värre lär det bli hos dem. Att ett så fantastiskt världslag inte ens ligger före Gefle i tabellen är såklart ett misslyckande. När de i 80 minuten börjar inse att det antagligen blir noll poäng i denna match kommer vi antagligen bevittna en ganska tragisk uppvisning från de himmelsblå giganterna. Främst hos Rosenborg, men även Åge lär börja sparka vattenflaskor.
Citera
2015-04-11, 10:48
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ärligt talat tror jag DIF ska vara glada över 0-0, vi har sett patetiska ut bakåt och totalt uddlösa framåt. Det enda vi varit bra på är att passa mellan backlinjen och mittfält och sen tillbaks igen. Den enda som sett någorlunda stabil ut är Omar i backlinjen, han känns som en oslipad Amartey, medans resten lämnat kvar dojjorna på hyllan.

Vem hade ersatt Bergström om han hade blivit utvisad mot Häcken?
Citera
2015-04-11, 11:15
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vem hade ersatt Bergström om han hade blivit utvisad mot Häcken?

Naturliga blir väl Stenman?
Citera
2015-04-11, 12:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Haitam gjorde det bra mot Örebro men han är fortfarande ett frågetecken och en potentiell säkerhetsrisk för mig. Sett riktigt dålig och osäker ut, exempelvis mot skickliga storlag som fc Trollhättan (!). Han får gärna ta vid spelet från första halvlek i Örebro, i morgon.

Duellerna vinner vi lätt, Malmö kommer bli stressade om de inte får igång sitt spel och någon utdelning relativt fort, grinigt värre lär det bli hos dem. Att ett så fantastiskt världslag inte ens ligger före Gefle i tabellen är såklart ett misslyckande. När de i 80 minuten börjar inse att det antagligen blir noll poäng i denna match kommer vi antagligen bevittna en ganska tragisk uppvisning från de himmelsblå giganterna. Främst hos Rosenborg, men även Åge lär börja sparka vattenflaskor.

Haitam är ju den som får alla motståndarattacker mot sig vilket bottnar i att vår högerkant är besatt av seriens bäste högerback och då det som sagt sker allt i defensiven på vår vänsterkant ser jag helst att vi har en vänsterback som är säkrast i just det defensiva. Att Haitam kan gå framåt är en sak, men jag tycker inte han visat att han håller defensivt alls.
Mot ÖSK kom ju deras farligaste chanser just från den kanten.
Nu har jag iofs bara sett Pearce i en match som vänsterback men det känns som det vore intressant att köra honom istället.

Gefle tar guldet iår så att de leder är ingen skräll, de har världsspelare på varje plats.

Just frustrationen lär vara stor i MFF imon, speciellt hos Rosenberg som verkar hata bengaler som pesten och det finns ju en del som tyder på att det lär brännas imorgon med. Att vi sedan förhoppningsvis gör honom vansinnig med vårt spel gör inte honom lyckligare.
Citera
2015-04-11, 12:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Det är just det som är grejen, jag tror att ni kommer gå in för krysset och göra det jävligt svårt för oss. Är dock jävligt orolig för att vi bajare kommer underskatta dif, både på planen och på läktaren. Skulle säga att vi är väldigt jämnstarka på planen, och på läktaren verkar många redan tro att vi kommer sjunga ut dem, vilket kan leda till att det inte blir det där våldsamma jävla trycket som kan bli om inte alla sjunger.
Citera
2015-04-11, 12:32
Medlem
timpanis avatar
Det är överlag rätt svårt att läsa den här tråden när folk skriver "vi" utan att nämna vilket lag de syftar på. Inte så lätt att ha koll på vilka lag alla skribenter håller på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in