Citat:
Ursprungligen postat av
ArneIII
Haitam gjorde det bra mot Örebro men han är fortfarande ett frågetecken och en potentiell säkerhetsrisk för mig. Sett riktigt dålig och osäker ut, exempelvis mot skickliga storlag som fc Trollhättan (!). Han får gärna ta vid spelet från första halvlek i Örebro, i morgon.
Duellerna vinner vi lätt, Malmö kommer bli stressade om de inte får igång sitt spel och någon utdelning relativt fort, grinigt värre lär det bli hos dem. Att ett så fantastiskt världslag inte ens ligger före Gefle i tabellen är såklart ett misslyckande. När de i 80 minuten börjar inse att det antagligen blir noll poäng i denna match kommer vi antagligen bevittna en ganska tragisk uppvisning från de himmelsblå giganterna. Främst hos Rosenborg, men även Åge lär börja sparka vattenflaskor.
Haitam är ju den som får alla motståndarattacker mot sig vilket bottnar i att vår högerkant är besatt av seriens bäste högerback och då det som sagt sker allt i defensiven på vår vänsterkant ser jag helst att vi har en vänsterback som är säkrast i just det defensiva. Att Haitam kan gå framåt är en sak, men jag tycker inte han visat att han håller defensivt alls.
Mot ÖSK kom ju deras farligaste chanser just från den kanten.
Nu har jag iofs bara sett Pearce i en match som vänsterback men det känns som det vore intressant att köra honom istället.
Gefle tar guldet iår så att de leder är ingen skräll, de har världsspelare på varje plats.
Just frustrationen lär vara stor i MFF imon, speciellt hos Rosenberg som verkar hata bengaler som pesten och det finns ju en del som tyder på att det lär brännas imorgon med. Att vi sedan förhoppningsvis gör honom vansinnig med vårt spel gör inte honom lyckligare.