2015-04-10, 20:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Förstår hur du tänker men underskatta inte katastrofen för Dif att ha 1 poäng OCH ett förlorat derby på 3 omgångar.

Precis, det är Djurgården som har pressen på sig att vinna. Och det är djupt oroande.
Citera
2015-04-10, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Precis, det är Djurgården som har pressen på sig att vinna. Och det är djupt oroande.
Skulle vara mer oroande om det var tvärtom...
Citera
2015-04-10, 21:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Skulle vara mer oroande om det var tvärtom...

Joo, vi får se till att utnyttja Djurgårdens, förmodade, "desperation" på ett smart sätt. Ligga rätt i positionerna och ställa om blixtsnabbt. Tror nog Nanne har koll på det där...

Känns som att vi är rätt överlägsna på centralt mittfält.
Senast redigerad av gato12 2015-04-10 kl. 21:11.
Citera
2015-04-10, 21:17
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Agree, i år är det bajens år! och Åsas! Håller f.ö inte med om mittlåset, om de bara blir lite mer samspelta tror jag vi kommer ha ett av allsvenskans stabilaste försvar tro mig

Ser ut som man fick rätt
Citera
2015-04-10, 21:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Har diskuterats i Supportersäsongen-tråden.

Det är en ny regel som innebär att allt bestraffningsansvar läggs på den som är ansvarig om den ansvariga brustit i sina åtaganden. I denna match har AIK och Hammarby kommit överens om att AIK skulle ansvara för visitationen av supportrarna (både hemma- och bortasupportrar). Av denna anledning bär AIK hela ansvaret för det inträffade.

Det som stör mig är att de inte skriver ut på vilket sätt AIK brustit i sitt ansvar, utan bara konstaterar att AIK faktiskt gjort det.

Gäller det för SvFF-arrangemang också?
Citera
2015-04-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, vi får se till att utnyttja Djurgårdens, förmodade, "desperation" på ett smart sätt. Ligga rätt i positionerna och ställa om blixtsnabbt. Tror nog Nanne har koll på det där...

Känns som att vi är rätt överlägsna på centralt mittfält.
Hur är Bajen på att föra matcher, när hade ni stort bollinnehav senast? I Svenska cuoens grundserie mot Bois?
Citera
2015-04-10, 22:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är Bajen på att föra matcher, när hade ni stort bollinnehav senast? I Svenska cuoens grundserie mot Bois?

Nää, vi trivs nog helt klart att ligga på kontring. Eller att ställa om snabbt iaf. Men laget är ju ändå så pass bollskickligt att vi nog kan spela possesion spel också. Det såg man väl i andra halvlek mot Häcken.
Citera
2015-04-10, 23:58
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Just Landskronamatchen var ju en katastrof, men vi har ju fått föra matcherna riktigt ordentligt i Superettan och klarat det bra, åtminstone på hemmaplan. Flera storsegrar även mot lag som backar hem(typ Degerfors hemma, 5-0).

Jag är inte orolig för om Djurgården skulle ha mest boll eftersom dom uppenbarligen har problem med att skapa något då, samtidigt som vi är skickliga på att kontra. Å andra sidan känns det på förhand som ganska troligt att Djurgården satsar på att ligga rätt i defensiven och sen hitta lägena när dom uppstår. Jag tror verkligen att vi är ett bättre lag än Djurgården, men derby är alltid derby och minsta lilla misstag kan vara skillnaden mellan vinst och förlust. Känns dock jävligt skönt att vi kan luta oss tillbaka på våra 4p på inledande 2 matcherna. Skulle det bli torsk så kan vi fortfarande ligga före Djurgården i tabellen, så det känns tryggt.
Citera
2015-04-11, 00:39
Medlem
.Kasparovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Hur tänker du när du säger att han inte kommer bli bättre? Killen gjorde väl 4 matcher varav 2 starter i Ajax förra säsongen vilket innebär att han inte har spelat A-lagsfotboll på minst 1 år och nu har han gjort någon cupmatch och 2 Allsvenska matcher och du påstår att han spelar på sin maxnivå? Du framstår som jävligt okunnig just nu...

Om du läser ordentligt innantill så ser du säkert att jag skrev "så mycket bättre". Maxnivå var det du som sa. Men vissa verkar tro att har man spelat i Ajax, gjort landslagsdebut och har en hög lön så kommer man per automatik dominera Allsvenskan. Jag tror inte att det är det är fel att ta hem någon för att de inte lyckades utomlands, men jag tror verkligen det är fel att försöka ersätta Emil Forsberg med Tobias Sana. Men visst, jag ser fram emot hans beryktade "maxnivå".
Senast redigerad av .Kasparov 2015-04-11 kl. 01:04.
Citera
2015-04-11, 00:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Självklart skall Hammarby inte straffas för något dom inte har ansvar för. Aik straffas för att dom slarvat vid visiteringen, och om det stämmer (vilket jag inte är säker på heller) så är det rimligt att straffa dem.

Så ni får alla böter på måndag om DIF poppar bengaler? Eller har man kommit överens om något annat där?
Citera
2015-04-11, 04:02
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så ni får alla böter på måndag om DIF poppar bengaler? Eller har man kommit överens om något annat där?

Förstod jag texten rätt så får AIK böter för sina bengaler medan Hammarby slipper betala böter pga AIK skötte visiteringen. AIK fick inte dubbla böter för sina bengaler och sedan ytterligare för Hammarbys.

Dvs om DIF poppar bengaler på måndag och Hammarby ej gör det. Så borde inget utav lagen få några böter.

Sedan kan ja ha missförstått allt med.
Citera
2015-04-11, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Förstod jag texten rätt så får AIK böter för sina bengaler medan Hammarby slipper betala böter pga AIK skötte visiteringen. AIK fick inte dubbla böter för sina bengaler och sedan ytterligare för Hammarbys.

Dvs om DIF poppar bengaler på måndag och Hammarby ej gör det. Så borde inget utav lagen få några böter.

Sedan kan ja ha missförstått allt med.
Eller så kommer nämnden inte vara stringent i år heller utan straffa lite efter tycke och smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in