2015-04-25, 09:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag är inte MFF, men den enda jag tycker är bättre än sin föregångare är Yotun, men vi får se om de som är bättre insatta håller med. Sedan så har Lewicki varit bra, men inte jämförbar med Halsti ännu men det har ju inte spelats så länge.
Har man sett Sana mycket innan så vet man att Sana varit som Sana alltid är...

Fast i Malmö har Sana inte gjort en sådan där "riktig" match än, han har bara varit Sana s.a.s
Citera
2015-04-25, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Skulle gärna vilja ha en objektiv åsikt om Zeneli i Elfsborg. Jag som Elfsborgsupporter känner att jag möjligen tenderar att överskatta honom, men av hans andra halva på fjolåret och inledning av årets säsong att döma känns han som en av de främsta talanger vi fått fram på några år nu. Oerhört moget spel och hans onödiga dribblingar verkar ha slipats bort.

Jag vet att jag är sen på frågan, som det mesta annat i detta inlägget...
Jag tycker han varit mycket bra, det saknas dock främst ork och sedan är det ju mest troligt så att han inte håller en hel säsong än, dipparna kommer komma och det är då det blir intressant att se hur han hanterar dessa? Jag har inget tvivel på att han kan klara det men det är först då man verkligen vet hur han kommer klara sig, dessutom får man hoppas för hans egen skull att han inte drar så fort nån klubb viftar med sedelbunten...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kalmar/david-elms-utspel-dela-upp-allsvenskan---en-for-konstgraslagen-och-en-for-natu/

Så.. Vad tycks om Elms förslag..?

Tror inte han hade uttalat sig såhär om Kalmar vann mot Djurgården.

Jag tycker inte vi skall dela upp serien efter fotbollslag och de som inte spelar fotboll men det har ju gått så långt att man inför matcher numera hör snacket om underlaget mer än mycket annat. Vi har fått två olika sporter i sporten och det är direkt skadligt.
Det finns ingen anledning att ha konstgräs på andra allsvenska orter än Sundsvall och möjligen då Gävle, det handlar om resursfördelning i klubbarna. Att röva lägger plast på nya arenan är pinsamt även om jag är medveten om att det var ett kommunalt krav, där skulle de ställt sig hårdare emot, på samma sätt som alliansen gjorde (främst vi) inför Gamlas nybygge.

Fotboll är en grässport och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Tråkigt med match på en fredagskväll. Dels för man inte har möjlighet se den på plats och dels för att det förstör andra nöjen. Vad anser ni andra om fredagsmatcher?

Fredagsmatcher kan vara bra hemma men borta är det värdelöst, hemma kan man lyckas få till en satsning till en enskild sådan match/säsong. Personligen föredrar jag vardagsmatcher hemma då slipper man ta familjetid av resten av helgen.
Bortamatcher vill jag dock ha på helgen av logiska skäl...
Citera
2015-04-25, 14:14
Medlem
Bajenjeppes avatar
Åtvidaberg hemma idag då. Vi mötte Åtvidaberg på Kanalplan under början av försäsongen förra säsongen och trots att Nanne hade varit en så kort tid i Bajen så hade han snabbt fått till det höga presspelet. Minns att Åtvid hade extrema problem att ta sig ur pressen och vi vann med 3-0 om jag inte minns fel. Hoppas på något liknande idag, men det känns nästan för stabilt och bra. Dock har vi fått en såpass bra inledning som nykomling att vi har råd att torska en del av den här typen av matcher ändå.

Forza Bajen!
Citera
2015-04-25, 14:32
Medlem
bagarn29s avatar
Apropå Agon Mehmetis skada:
Citat:
Vi har gjort en slätröntgen på Agons fotled, underben och knä och där finns ingen synbar skelettskada vilket är positivt. Utöver en slätröntgen har vi även genomfört en klinisk undersökning och det finns inte någon misstanke om främre korsband- eller sidoledbandskada, säger Pär Herbertsson på MFF:s hemsida.
Han berättar också att på måndag kommer man att följa upp med en magnetundersökning.
Det kan finnas mindre skador på skelettet eller så kan det handla om en blödning eller sträckning.
Exakta besked dröjer alltså till måndag, men det handlar om en betydligt lindrigare skada än vad många först befarade.
Filip Helander missade Falkenbergsmatchen på grund av yrsel. Det finns fortfarande hopp om att han ska kunna spela i hemmamatchen mot Halmstads BK på onsdag.
Citera
2015-04-25, 14:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Malmö FF har inte fått några tillägg av polisen till grundvillkoren för antalet personer på ståplats för matchen mot Halmstad BK. Malmö FF har sedan några år tillbaka begränsat antalet till 5 500 på ståplats men med erfarenhet från tidigare matcher i år kommer vi att sälja 5 000 biljetter till matchen mot Halmstad för att garantera att vi kan uppfylla de krav som åligger oss som arrangör gällande säkerhet.
Efter varje match under våren kommer vi vidare att göra en utvärdering och ta beslut om vi skall öka eller minska antalet besökare på ståplats.

Varför betalar man biljett till ståplats och sedan står i gångarna?
Citera
2015-04-25, 14:49
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför betalar man biljett till ståplats och sedan står i gångarna?

Alltså gången ut på ståplats. Vi har en trappa upp och sen gångar neråt på läktaren så folk kan hitta platser. Som de va innan så stod en hel del folk i gången/trappen för att de framför inte gick framåt. Jag fick stå i gången med AIK bland annat.
Citera
2015-04-25, 15:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Alltså gången ut på ståplats. Vi har en trappa upp och sen gångar neråt på läktaren så folk kan hitta platser. Som de va innan så stod en hel del folk i gången/trappen för att de framför inte gick framåt. Jag fick stå i gången med AIK bland annat.
Efter vad jag har läst i media så har tydligen folk struntat i uppmaningar om att lämna gångarna fria.
Det tillsammans med pyroteknik i tid och otid gör väl det till en säkerhetsrisk om jag förstår det rätt.
Det är alltså ett tudelat problem och ingen krigsförklaring av polisen som Ernst vill göra gällande.
Citera
2015-04-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Förutom att peta in bollen i öppet mål var han väl inte speciellt bra? Iofs var väl inte Sana bättre när han kom in.
Jag vet inte vilken match du såg, för han var delaktig i extremt mycket offensivt.
Citera
2015-04-25, 18:01
Medlem
junazs avatar
Mycket skön seger mot ÅFF trots en riktigt dålig andra halvlek där gästerna inte var många centimeter från kvittering ett par gånger...

Nykomlingen serietrea!

Känns för övrigt oerhört skönt att allt mörker och misär har vänt efter åren i Superettan och att det för första gången på väldigt länge känns som att vi verkligen är på rätt väg nu! Vi har Nanne Bergstrand att tacka för mycket så här långt, precis den tränare vi så länge behövt.
Citera
2015-04-25, 18:11
Medlem
Så för att sammanfatta den här matchen:

Åtvidaberg inleder piggt första tio minuterna och har ett läge på en hörna som är farligt, Hopf står dock rätt och har inga större bekymmer med att ta den.

Vi tar över mer och mer efter cirka kvarten och får utdelning gånger två efter både skicklighet och flyt (Besaras andra mål). Vi hade lägen att stänga matchen efter en första halvlek där vi spelade som ett riktigt topplag och borde kanske sett till och hänga trean så det inte blir match när Åtvid trycker in reduceringen i början av andra.

Hela andra halvlek faller vi tillbaka och tappar fart i omställningarna, värt att tillägga är att Åtvidaberg spelar upp sig betydligt jämfört med första halvlek men det känns även som att vi bjuder in dem i matchen igen.

Med lite mindre flyt hade vi bara haft en poäng med oss, å andra sidan hade det lika gärna kunnat blivit 4-0 om vi haft ännu mer marginaler med oss. Allt som allt får man vara nöjd med ytterligare än trea på hemmaplan och någon bottenstrid känns det i nuläget inte som att vi kommer vara inblandade i.
Citera
2015-04-25, 18:21
Medlem
Andra halvlek idag var den sämsta på oerhört länge. Mot ett bättre lag hade vi spelat oavgjort eller torskat. Trots 3 poäng knatar man hem med bitter smak i munnen.
Citera
2015-04-25, 19:10
Medlem
motvalls avatar
På tok för många onödiga bolltapp och slarvigt missade passningar för att man ska vara nöjd med matchen som helhet, även om 30 minuter i första var riktigt bra. Som sagt var mot ett bättre lag hade vi inte tagit tre poäng. Silverholt var rent utsagt svag, inte mycket rätt idag.

Som vanligt begriper jag inte varför Nanne byter in Torsteinbø eller Fuhre i 65:e. Ingen av de två spelarna verkar klara allsvenskan utan de uppför sig som om de fortfarande möter superettans försvarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in