Citat:
Ursprungligen postat av
DonVanberg
Skulle gärna vilja ha en objektiv åsikt om Zeneli i Elfsborg. Jag som Elfsborgsupporter känner att jag möjligen tenderar att överskatta honom, men av hans andra halva på fjolåret och inledning av årets säsong att döma känns han som en av de främsta talanger vi fått fram på några år nu. Oerhört moget spel och hans onödiga dribblingar verkar ha slipats bort.
Jag vet att jag är sen på frågan, som det mesta annat i detta inlägget...
Jag tycker han varit mycket bra, det saknas dock främst ork och sedan är det ju mest troligt så att han inte håller en hel säsong än, dipparna kommer komma och det är då det blir intressant att se hur han hanterar dessa? Jag har inget tvivel på att han kan klara det men det är först då man verkligen vet hur han kommer klara sig, dessutom får man hoppas för hans egen skull att han inte drar så fort nån klubb viftar med sedelbunten...
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Jag tycker inte vi skall dela upp serien efter fotbollslag och de som inte spelar fotboll men det har ju gått så långt att man inför matcher numera hör snacket om underlaget mer än mycket annat. Vi har fått två olika sporter i sporten och det är direkt skadligt.
Det finns ingen anledning att ha konstgräs på andra allsvenska orter än Sundsvall och möjligen då Gävle, det handlar om resursfördelning i klubbarna. Att röva lägger plast på nya arenan är pinsamt även om jag är medveten om att det var ett kommunalt krav, där skulle de ställt sig hårdare emot, på samma sätt som alliansen gjorde (främst vi) inför Gamlas nybygge.
Fotboll är en grässport och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
asslikethat
Tråkigt med match på en fredagskväll.

Dels för man inte har möjlighet se den på plats och dels för att det förstör andra nöjen. Vad anser ni andra om fredagsmatcher?
Fredagsmatcher kan vara bra hemma men borta är det värdelöst, hemma kan man lyckas få till en satsning till en enskild sådan match/säsong. Personligen föredrar jag vardagsmatcher hemma då slipper man ta familjetid av resten av helgen.
Bortamatcher vill jag dock ha på helgen av logiska skäl...