2015-04-11, 12:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det är överlag rätt svårt att läsa den här tråden när folk skriver "vi" utan att nämna vilket lag de syftar på. Inte så lätt att ha koll på vilka lag alla skribenter håller på...

Lär man sig efter några dagar.

Jag, Arne, feldgrau, gebege samt Kostymnisse håller iallafall på IFK Göteborg om någon av oss skriver "vi" igen.

Samt även trattfan tror jag?
Citera
2015-04-11, 13:17
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Eller så skriver man laget i stället, för att underlätta för alla läsare...?
Citera
2015-04-11, 13:20
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Jag, Arne, feldgrau, gebege samt Kostymnisse håller iallafall på IFK Göteborg om någon av oss skriver "vi" igen.

Stämmer bra det!
Citera
2015-04-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Haitam är ju den som får alla motståndarattacker mot sig vilket bottnar i att vår högerkant är besatt av seriens bäste högerback och då det som sagt sker allt i defensiven på vår vänsterkant ser jag helst att vi har en vänsterback som är säkrast i just det defensiva. Att Haitam kan gå framåt är en sak, men jag tycker inte han visat att han håller defensivt alls.
Mot ÖSK kom ju deras farligaste chanser just från den kanten.
Nu har jag iofs bara sett Pearce i en match som vänsterback men det känns som det vore intressant att köra honom istället.

Gefle tar guldet iår så att de leder är ingen skräll, de har världsspelare på varje plats.

Just frustrationen lär vara stor i MFF imon, speciellt hos Rosenberg som verkar hata bengaler som pesten och det finns ju en del som tyder på att det lär brännas imorgon med. Att vi sedan förhoppningsvis gör honom vansinnig med vårt spel gör inte honom lyckligare.

Hur kommer det sig att Tinnerholm och Kraft går före i landslaget om Salomonsson är bäst i serien?
Citera
2015-04-11, 13:37
Bannlyst
Citat:

Vad tror ni om era chanser mot MFF imorgon?

Som gnagare vill jag nog helst se 0-0.
Citera
2015-04-11, 13:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Vad tror ni om era chanser mot MFF imorgon?

Som gnagare vill jag nog helst se 0-0.

Såg inte Göteborgs match mot Åtvidaberg, men frågan är om man backar hem lika mycket på hemmaplan som man gjorde mot Örebro. Det kommer att bli en tät match, säger 1-1 och man äger varsin halvlek.
Citera
2015-04-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Hur kommer det sig att Tinnerholm och Kraft går före i landslaget om Salomonsson är bäst i serien?

Förra året hade han stora problem med sin magsjukdom, och nådde inte upp i närheten av sin högsta förmåga.

Nu är han opererad och ser bättre och bättre ut för varje match. Jämförelsen med Tinnerholm är svår, men jag skulle iallafall inte byta Salo mot Tinnerholm i Blåvitts elva i dagsläget.
Citera
2015-04-11, 14:04
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Du får fråga Hamrén om det.

Vad jag vet har dock Salomonsson mer landslagserfarenheter än Tinnerholm (A-laget). Kan dock ha fel på denna punkt. Men jag gillar Tinnerholm jättemycket och ser honom absolut mer i landslaget.

Edit: betänk också Emils magproblem som någon påpekade.
Citera
2015-04-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Du får fråga Hamrén om det.

Vad jag vet har dock Salomonsson mer landslagserfarenheter än Tinnerholm (A-laget). Kan dock ha fel på denna punkt. Men jag gillar Tinnerholm jättemycket och ser honom absolut mer i landslaget.

Tycker du verkligen att Januariturnén går att jämföra med riktiga landskamper? Men visst, man kan vända statistiken så det passar ens eget lag...
Citera
2015-04-11, 14:19
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Tycker du verkligen att Januariturnén går att jämföra med riktiga landskamper? Men visst, man kan vända statistiken så det passar ens eget lag...
Nej, man kan inte vända på statistik och vad jag vet har Tinnerholm bara startat i en enda landskamp. En träningsmatch. Men som sagt, jag gillar Tinnerholm men tycker inte man kan avfärda Emil bara sådär med tanke på hans problem. Vi har väl alla åsikter om vem som ska spela i landslaget och bara för att Anton var uttagen mot Moldavien säger automatiskt inte det att han är bättre (eller sämre). Det är en subjektiv smaksak.
Citera
2015-04-11, 14:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Tja, det är bara bra att han slipper slitas i massa meningslösa landskamper. För det första skiter jag totalt i landslaget men sedan är det givetvis så att det finns flera bra högerbackar men det finns inget som gör att någon av de övriga högerbackarna i serien är att föredra framför Emil i min bok.
Citera
2015-04-11, 14:33
Medlem
Visserligen inte aktuell för det svenska landslaget, men jag tycker att han där Hauksson såg bra ut mot både Åtvid och oss. Han var i alla fall bättre än Tinnerholm, som var riktigt dålig i torsdags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in